Miksi tää Blume-juttu järkyttää??


Mielestäni on selvää, että netti mahdollistaa henkilöiden esittäytymisen väärinä persoonina (joka ei muuten ole rikos, paitsi virkavaltaa vastaan)

Ikinä ei tiedä, kun koneesi kanssa keskustelet, onko 5:n lapsen 33-v yh-äiti Parikkalasta oikeasti esim. 21-vuotias lapseton, tylsistynyt opiskelija Iisalmesta.

Se, miksi joku haluaa sepittää itselleen uuden elämän, on tietysti hyvä kysymys. Toinen eettinen/juridinen kysymys on tietysti toisen kuvien lainaaminen (varastaminen) omaan profiiliin..

Miksi tämä keksitty elämä jotenkin järkyttää ihmisiä??
 
Rukoilijasirkka
Varmaan sen takia, et ei ymmärretä, mitä joku siitä saa. Tulee fiilis, että onko semmonen ihminen ihan psyko vai mitä.

Plus se turvattomuuden tunne, joka tulee sitten siitä, kun on jymäytetty oikein kunnolla, eikä osannut sitä vaistota.
 
Niin, kerjäsikö se Blume rahaa vai ei? Siihen en saanut vastausta.

Jonkinlainen harmiton sievistäminen on mielestäni ok. mutta ilmeisesti tuo Blumen juttu paisui ihan mahdottomiin mittasuhteisiin, kun selkeästi ottanut toisen elämän itselleen. :eek:
 
pk
Ei nyt järkytä vaan mietityttää. Blume vaikutti ihan älykkäältä, mietityttää MIKSI joku älykäs rakentelee tuollaista tarinaa ja jaksaa sitten täällä roikkua viikko toisensa jälkeen. Miksi ihmeessä? Luulen että useimmat ihmiset on niin itserakkaita, että haluaa huomiota nimenomaan itselleen, ei jollekin keksitylle tarinalle.

Ja jos se Blumen tapaus järkyttää, niin siksi että tuntuu että hänellä on joku vakava fiksaatio tuota Brittanyä ja hänen elämäänsä kohtaan. Vähän kuin joku stalkkaaja.
 
pk
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Niin, kerjäsikö se Blume rahaa vai ei? Siihen en saanut vastausta.

Jonkinlainen harmiton sievistäminen on mielestäni ok. mutta ilmeisesti tuo Blumen juttu paisui ihan mahdottomiin mittasuhteisiin, kun selkeästi ottanut toisen elämän itselleen. :eek:
Ei kai rahaa pyytänyt, koska kertomansa mukaan rypee rahassa.
 
Lipton^
Jos ystävystyis sellasen kanssa, joka ei olekkaan sitä, mitä on kertonut.. Voi olla aika petetty olo. Nimenomaan näitä, jotka luulevat löytäneensä ystävän ja sitten vielä kertovat omia juttujaan feikille.. :S
 
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Niin, kerjäsikö se Blume rahaa vai ei? Siihen en saanut vastausta.

Jonkinlainen harmiton sievistäminen on mielestäni ok. mutta ilmeisesti tuo Blumen juttu paisui ihan mahdottomiin mittasuhteisiin, kun selkeästi ottanut toisen elämän itselleen. :eek:
muistelen hänen kertoneen jossakin ketjussa tienaavansa n. 80 000/ vuosi. Hän sai kateellista palautetta ja minä puolustin häntä silloin, että jos on itsestään fiksun lukenut ja siksi tienaa, niin miksi jotkut täällä kadehtii (periaatteessa kuka tahansa voi lähteä lukemaan oikeuslääkäriksi, n. 12v)

Eli tuskin kerjäsi rahaa
 
Tilli
Suurin osa ei piittaa väritetyistä tai keksityistä elämänstooreista. Suurin äläkkä syntyi nimenomaan siitä, että otti käyttöönsä niitä Brittanyn kuvia. (Ja varsinkin kun tämä on joutunut aikaisemminkin vastaavan "kuvavarkauden" kohteeksi ja ollut siitä järkyttynyt).
Toinen pointti oli se, että solmi "ystävyyssuhteita" myös palstan ulkopuolella satuhahmonsa turvin esim. Facebookissa ja mesessä.
 
pk
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Jos ystävystyis sellasen kanssa, joka ei olekkaan sitä, mitä on kertonut.. Voi olla aika petetty olo. Nimenomaan näitä, jotka luulevat löytäneensä ystävän ja sitten vielä kertovat omia juttujaan feikille.. :S
Niin, se just. Tytsihän oli ihan ystävät Blumen kanssa. Eikä se nainen(?) laittanut jarruja pohjaan siinäkään vaiheessa, vaan kertoili kaikkea "itsestään", mitä oli tuolta kuvaajan blogista lukenut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pk:
Ei nyt järkytä vaan mietityttää. Blume vaikutti ihan älykkäältä, mietityttää MIKSI joku älykäs rakentelee tuollaista tarinaa ja jaksaa sitten täällä roikkua viikko toisensa jälkeen. Miksi ihmeessä? Luulen että useimmat ihmiset on niin itserakkaita, että haluaa huomiota nimenomaan itselleen, ei jollekin keksitylle tarinalle.

Ja jos se Blumen tapaus järkyttää, niin siksi että tuntuu että hänellä on joku vakava fiksaatio tuota Brittanyä ja hänen elämäänsä kohtaan. Vähän kuin joku stalkkaaja.
Näin mäkin ajattelen.
 
hmm
no.. tapauksena ei järkytä mitenkään, mutta säälittää tuo ihminen sen nikin takana, ja mietityttää hänen elämänsä. ihmisluonne.. käyttäytyminen, mielenkiintoista pohdittavaahan tuo myös on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Niin, kerjäsikö se Blume rahaa vai ei? Siihen en saanut vastausta.

Jonkinlainen harmiton sievistäminen on mielestäni ok. mutta ilmeisesti tuo Blumen juttu paisui ihan mahdottomiin mittasuhteisiin, kun selkeästi ottanut toisen elämän itselleen. :eek:
muistelen hänen kertoneen jossakin ketjussa tienaavansa n. 80 000/ vuosi. Hän sai kateellista palautetta ja minä puolustin häntä silloin, että jos on itsestään fiksun lukenut ja siksi tienaa, niin miksi jotkut täällä kadehtii (periaatteessa kuka tahansa voi lähteä lukemaan oikeuslääkäriksi, n. 12v)

Eli tuskin kerjäsi rahaa
Ok.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pk:
Ei nyt järkytä vaan mietityttää. Blume vaikutti ihan älykkäältä, mietityttää MIKSI joku älykäs rakentelee tuollaista tarinaa ja jaksaa sitten täällä roikkua viikko toisensa jälkeen. Miksi ihmeessä? Luulen että useimmat ihmiset on niin itserakkaita, että haluaa huomiota nimenomaan itselleen, ei jollekin keksitylle tarinalle.

Ja jos se Blumen tapaus järkyttää, niin siksi että tuntuu että hänellä on joku vakava fiksaatio tuota Brittanyä ja hänen elämäänsä kohtaan. Vähän kuin joku stalkkaaja.
Tyytymättömyys omaan tavalliseen elämään, tietynlainen narsistisuus ja lopulta liioiteltu tarina vei mennessään. Saattaa olla, että Blume on huonolla itsetunnolla varustettu finninaamainen osa-aikaduunari jossakin toimistosiivoojana. Tai siis todennäköisesti.
 
svieras
No en käsitä minäkään miksi järkyttää. Jotenkin sen Aksu-jutun ymmärrän paremmin, kun piti mennä treffeille NinaTT:n kanssa ja eikös se kerjännyt jotain rahaakin....

Mut vaikka mä käyn täällä suht useasti niin harvoin Blumeen palstalla törmäsin. Että kyllä sillä sentään oli muutakin elämää, kuin tää huijaus :)

Ja mä oon sitä mieltä, että iso osa täällä huijaa tai vähintäänkin vähän värittää omia kertomuksiaan...
 
pk
Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
Alkuperäinen kirjoittaja pk:
Ei nyt järkytä vaan mietityttää. Blume vaikutti ihan älykkäältä, mietityttää MIKSI joku älykäs rakentelee tuollaista tarinaa ja jaksaa sitten täällä roikkua viikko toisensa jälkeen. Miksi ihmeessä? Luulen että useimmat ihmiset on niin itserakkaita, että haluaa huomiota nimenomaan itselleen, ei jollekin keksitylle tarinalle.

Ja jos se Blumen tapaus järkyttää, niin siksi että tuntuu että hänellä on joku vakava fiksaatio tuota Brittanyä ja hänen elämäänsä kohtaan. Vähän kuin joku stalkkaaja.
Tyytymättömyys omaan tavalliseen elämään, tietynlainen narsistisuus ja lopulta liioiteltu tarina vei mennessään. Saattaa olla, että Blume on huonolla itsetunnolla varustettu finninaamainen osa-aikaduunari jossakin toimistosiivoojana. Tai siis todennäköisesti.
Tuskin tullaan koskaan tietämään. Mutta oikeasti, on hieman pelottavaa, jos ajattelee, että jollain älykkäällä on tuollainen fiksaatio. Tulee olo, että sehän voi tehdä vaikka mitä.. Ehkä turha pelko, mutta kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
Mielestäni on selvää, että netti mahdollistaa henkilöiden esittäytymisen väärinä persoonina (joka ei muuten ole rikos, paitsi virkavaltaa vastaan)

Ikinä ei tiedä, kun koneesi kanssa keskustelet, onko 5:n lapsen 33-v yh-äiti Parikkalasta oikeasti esim. 21-vuotias lapseton, tylsistynyt opiskelija Iisalmesta.

Se, miksi joku haluaa sepittää itselleen uuden elämän, on tietysti hyvä kysymys. Toinen eettinen/juridinen kysymys on tietysti toisen kuvien lainaaminen (varastaminen) omaan profiiliin..

Miksi tämä keksitty elämä jotenkin järkyttää ihmisiä??
Olen edelleen sitä mieltä, että feikkiydelläkin on sentään joku raja. Sen vielä jotenkin ymmärrän, että joku palstalla provoilee ja kehittää itselleen feikkielämän, kunhan se pysyy harmittomana hupina (Itse en semmosta kyllä tekisi). Siinä kohtaa mennään kyllä jo pahasti yli, kun varastetaan toisen ihmisen ja hänen sukulaisten, jopa vieraiden lasten, kuvia, väitetään niitä omiksi ja perheenjäsenten kuviksi sekä napataan sen ihmisen blogiteksteistä asioita. Totta kai minua ärsyttää ja harmittaa, että juttelin kuukausitolkulla blumen kanssa mesessä omilla kuvillani ja nimilläni, täysin omana itsenäni ja hän käyttää vieraan ihmisen kuvia, blogitekstejä ja kehittelee itselleen vale-elämän. Suunnittelimme jopa tapaavammekin. Toivoin, että voisin ystävystyä blumen kanssa netin ulkopuolellakin joten aika luonnollista olla pettynyt, että toinen onkin koko(?) ajan sepitellyt valheita. Mielestäni feikkiys ylittää rajan siinä vaiheessa, kun sitä tehdään esim. mesessä, facebookissa tms. (joissa monet on ihan omia itsejään) ja sitä varten varastetaan vieraan ihmisen kuvia.
 
vieras
Mä harkitsisin kyllä oikeustoimia, jos joku olisi mun kuviani varastellu ja käytelly niitä omiin kyseenalaisiin tarkoituksiinsa. Saatika, että lapseni kuvia tai sukulaiseni lapsen kuvia.

 
pk
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä harkitsisin kyllä oikeustoimia, jos joku olisi mun kuviani varastellu ja käytelly niitä omiin kyseenalaisiin tarkoituksiinsa. Saatika, että lapseni kuvia tai sukulaiseni lapsen kuvia.
Mä toivon, että jotain tapahtuisi. Että "B-lume" saisi jonkun rangaistuksen.

 

Yhteistyössä