Miksi taaperon pitäisi syödä ennemmin puuroa kuin velliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Mietin tässä, että onko niillä joku ihan oleellinen ero? Meidän 1-v on nyt jonkun aikaa ollut puurolakossa, ei mene mikään puuro vaikka minkä version tekis. Sylkee pois ja sitten nappaa suun kiinni. Velliä olen tarjonnut minkä syö, ja ihan tyytyväisenä pysyy lounaaseen asti. Onko siis joku ihan tärkeä syy miksi mieluummin puuroa kuin velliä?

Velli on maustettua maitoa, puuro on tuhdimpaa tavaraa.
Mutta eihän 1-vuotiaan ole mikään pakko syödä puuroa aamulla...ei meilläkään ole syöty oikeastaan koskaan. Meillä syötiin tuossa iässä viiliä, jogurttia, leipää, jne. Velliäkin olisin varmasti antanut, mutta kumpikaan lapsista ei suostunut sitä syömään.

Itsetehty velli ei ole maustettua maitoa!

Jos ap:n lapsi kerta on tyytyväinen lounaaseen saakka pelkällä vellillä niin asia on ihan ok. Kaikki eivät tykkää syödä aamuisin, vaikka se muka onkin päivän tärkein ateria.

kertokaa tyhmälle, että mitä se velli on? Siis jos se on jotain ihan muuta kuin kaupan hyllyssä korvikkeen vieressä oleva. Onko se siis löysempää puuroa vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kertokaa tyhmälle, että mitä se velli on? Siis jos se on jotain ihan muuta kuin kaupan hyllyssä korvikkeen vieressä oleva. Onko se siis löysempää puuroa vai mitä?

Ainakin Nallella on minuuttivelliä ja siitä saa tehtyä eri paksuista (jos ei ihan noudata ohjeita :D ), ei tosin yhtä paksua kuin puurosta. Suurin ero on puuroon nähden on siinä, että se on hienojakoisempaa.

Vauvahyllyn valmisvellit on vain maustettua maitoa, mutta jauheista saa tehtyä hiukan tukevampaa kamaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ainakin Nallella on minuuttivelliä ja siitä saa tehtyä eri paksuista (jos ei ihan noudata ohjeita :D ), ei tosin yhtä paksua kuin puurosta. Suurin ero on puuroon nähden on siinä, että se on hienojakoisempaa.

Vauvahyllyn valmisvellit on vain maustettua maitoa, mutta jauheista saa tehtyä hiukan tukevampaa kamaa.

Ok, eli varsinaisesti ei välttämättä tavalliseen puuroon nähden muuta eroa kuin se, että velli on sileämpää? Siis jos sen tekee itse.

Joo siis eli sitä oikeaa velliä tarkotiin, ei niitä kaupan korvikkeiden vieressä olevia. Kyllä mä tuosta aika paksua yleensä teen koska itsekin sitä syön ja ainakin mulla pitää aamulla syöty velli nälän pitkälle päivään =) Voi tosiaan olla ettei poika vaan ole aamiaisihmisiä kuten ei isänsäkään, vaikka muut ruuat söisi hienosti niin aamiaisella ei yleensä maistu. Mun on vaan niin vaikee itseni tajuta sitä koska mä tarvitsen aamulla aina kauhean tankkauksen, syön aina aamulla paljon ja nälkä herätessä ihan kaamee :D