Miksi täällä on niin paljon ihmisiä jotka eivät ymmärrä lukemaansa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Virheitä sattuu. Ei kai se nyt oo niin justiinsa?

Useinmiten vika on kyllä kirjoittajassa. Vaikka kuinka kirjoittaisi selkeällä suomenkielellä, se sisältö voi olla monella lailla ymmärrettävissä. Tohkeissaan kirjoittaja ei välttämättä huomaa, miten hänen kirjoituksensa on ymmärrettävissä. Kokonaisuudesta tulee aina jonkinlainen mielikuva, vaikkei sitä suoraan siinä tekstissä sanottaisikaan.

Minäkin epäilen, että ap on veroprosentin kauhistelija, eikä se piparin tarjoaja, joka on aloituksensa tehnyt varmaan ihan tarkoituksella monimielisesti ymmärrettäväksi.

Niitä virheitä tulee tällä palstalla todella paljon. Kertoo monen kirjoittajan älykkyysosamäärästä.
s050.gif

Olen huomannut, että jotkut haluavat tahallaan ymmärtää asiat väärin, jotta pääsee sotimaan.

voi voi, mielensäpahoittaja tuosta työttömyysturvan verotus ketjusta ;)
Jos tarkoitat, että olen sen ketjun ap, niin en ole. Tuo ketju vain antoi kimmokkeen tehdä aloituksen aiheesta jota olen kummastellut monta kertaa tällä palstalla. Todella usein täällä luetaan sellaista mitä viesteissä ei ole. Väitetään mustaa valkoiseksi vaikka mitään sellaista ei ole luettavissa. Ja tarkoitan nyt ihan kenen tahansa kirjoituksia. Uskomattoman paljon luetaan väärin ihmisten kirjoituksia enkä tajua miten jotkut voi lukea niin väärin selvät tekstit.

Samanlaista idiotismia olen kyllä huomannut iltasanomien lukijoiden kommenteissa. Paras oli Eeva Litmasen kommentista tehdyt päätelmät jotka meni kyllä ihan metsään, todella monella meni ohitse se mitä se kommentti oikeasti tarkoitti.

Olen tosi oikeassa ihmisten sisälukutaidosta. Oma arvioni on, että 98% lukee ajatuksen kanssa ensimmäisen ja ehkä vielä toisen lauseen. Jos jutussa ei ole tarpeeksi mitään kärjistettyä, marisevaa tai edes himpun verran vihapuhetta, niin äh, juttu vain silmäillään läpi. Vastataan, mitä vastataan oma ego edellä. Täytyy myös muistaa, että jotkut ovat oikeastikin aika tietämättömiä ja jonkun sanan ymmärtäminen on hankalaa. Mutta kantsii valita aiheet noin kolmesta: pakolaiset, lumeton joulu, tyhmät joululahjat. Varioiden niistä saa valtavasti kaakatettavaa ja kaikki liekeissä.

Vikaa on kirjoittajissa kuten myös lukijoissa. Jätetään kirjoittamatta asiaan oleellisesti vaikuttavia seikkoja ja sit vedetään herneet kun vastaus ei olekaan toivotunlainen. Sit jotku vastaa ja eivät ole viitsineet tarpeeksi tarkkaan kirjoitettua lukea ja taas vedetään herneet.

Yhteistyössä