Miksi suomalaiset naiset eivät edes halua näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pieni ihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pavunlöyhkä;30698145:
Kyllä jos verrataan suomalaista ja ulkomaista miestä, on ero varsin pieni. Venäjään ja Viroon verratessa suomalainen mies on jopa hyvinkin huoliteltu. Kun taas verrataan suomalaista naista ja ulkomaista naista, on ero järkyttävä. Tarvitsee kurkata vain jonkun rajanaapurimme puolelle (Ruotsi, Norja, Viro, Venäjä), niin ulkonäöstä huoletiminen on aivan toisella tasolla.

Vittu sä ja sun kurkkaamiset. Katsos kun maksetaan itse ja tehdään kaikki itse, kannetaan kaikki itse, nostetaan kaikki itse, korjataan kaikki itse.

[QUOTE="kieppi";30698156]Pointtini kyllä on se, että miksi naisia saa tästä ulkonäköasiasta mollata, mutta miehiä ei ?[/QUOTE]

kuka nyt noin on väittäny.
mulla on ainaki tosiasiat tiedossa että jos joku haukkuu niin ei tunnu missään. :D

Mä halusiin että pystyisin panostamaan ulkonäköön enemmän, mutta en ehdi ja jaksa. Niin paljin,stressiä, vastuuta, hommaa... Ehkä suomalaiset naiset on niin itsenäisiä, kiinni työelämässä, vailla isovanhempien tukea lastenhoidossa, että on pakko priorisoida, eivätkä myöskään ole taloudellisesti niin riippuvaisia miehen miellyttämisestä, että olisi pakko satsata ulkonäköön ja miehen miellyttämiseen. Siinä kai se.

Se viekin päivästä...ööö...5 minuuttia että vähän meikkaa, laittaa tukan ja katsoo mitä laittaa päälle. Puhumattakaan siitä ettei ahda itseensä kaikkea mitä näkee.
tekosyitä, kaikilla meillä on kiirettä, stressiä, vastuuta, hommaa...

se on muuten kumma juttu, miten vaikka ruotsalaiset siskomme, jotka ovat ihan samalla tavalla itsenäisiä ja työelämässä, ehtivät tämän kaiken eivätkä ole taloudellisesti riippuvaisia miehen miellyttämisestä.

Kyllä mä näytän mielestäni (ja kommenteista päätellen monien muidenkin) ihan hyvältä, vaikka kuulun just niihin, jotka eivät viitsi laittautua. Ehkä se on laiskuutta. Korkoja en tykkää käyttää, koska olen ilmankin muita pidempi.

Se viekin päivästä...ööö...5 minuuttia että vähän meikkaa, laittaa tukan ja katsoo mitä laittaa päälle. Puhumattakaan siitä ettei ahda itseensä kaikkea mitä näkee.

se on muuten kumma juttu, miten vaikka ruotsalaiset siskomme, jotka ovat ihan samalla tavalla itsenäisiä ja työelämässä, ehtivät tämän kaiken eivätkä ole taloudellisesti riippuvaisia miehen miellyttämisestä.

Mä en etsi enkä halua ketään. mä pukeudun ja teen niinkun mä tykkään. Jos se on jollekin ongelma niin tulkoon sanomaan sen mulle päin naamaa.

• Tykkää
Reactions: TiiBii ja Khisu
Ihmettelen usein sellaisia, jotka keksivät taivastella suomalaisten naisten ulkonäköä. Tulee heti mieleeni tuttu, mies, joka samaa asiaa taivastelee, ja kulkee silti itse harmaassa, muodottomassa talvitakissa ja paksupohjaisissa, käytännöllisissä kengissä. Olen koettanut miettiä, mikä saa hänet sokeaksi oman ulkonäkönsä suhteen ja kuitenkin suu käy naisten tyyleistä puhuttaessa? Oiskohan tätä samaa myös muissakin, että sitä nyt vaan louskuttaa leukojaan millaisia muiden pitäisi olla ja lähtee sen päälle tepastelemaan liukkaille talvikaduille kuomiensa kanssa.

Olen turhamainen ulkonäköni suhteen, mutta en ala pukeutumisen ilosanomaa muille jakamaan. Kukin taaplaa tyylillään ja tärkeää, ainakin minulle, että ihminen osaa käyttäytyä kauniisti. Väistää ihmisiä kadulla, puhutella kohteliaasti ja auttaa vieraitakin tarvittaessa. Jo se, että joku osaisi pitää ovea auki perässä tulevalle olisi aivan upeaa!

En tiedä, missä ap asuu, mutta ei ole olemassa homogeenista lajia nimeltä "suomalainen nainen" - ihan samoin kuin eivät kaikki suomalaiset miehetkään samannäköisiä ole. Mutta kysymykseen, miksi ainakaan jotkut eivät halua näyttää hyvältä - no, joko heitä ei kiinnosta tai sitten heillä on erilainen estetiikkakäsitys kuin ketjun aloittajalla.

On minustakin käsittämätöntä, miksi osa miehistä näyttää omasta mielestäni niin tylsiltä ja rumilta, mutta selitys on varmaan se, että heidän mielestään se on hyvän näköistä. Ja mikäs siinä. Eikä naistenkaan tyli suurimmaksi osaksi ole omasta mielestäni paras mahdollinen, mutta eipä tuokaan minua haittaa. Kaikilla on oma käsityksensä siitä, mikä näyttää hyvältä ja mikä ei. Ja se, että "laittautuu" ei vielä tarkoita, että on kaikkien mielestä hyvännäköinen tai edes parhaimmillaan - sitä kun voi laittautua niin monella eri tavalla.

Laittautuisin ilomielin jos ei yksivuotias roikkuis lahkeessa ja aamulla ei tarttis kasilta pojottaa koulussa. Jollain viiden minuutin meikillä kukaan nyt tee hevonvittuakaan. Kulmat nyt joo on värjätty ja toki nyt tommonen perushuolittelu on tehty mut eipä tässä muuten jaksa kulkea ku verkkarit yllä tukka ponnarilla. Katotaan koska tulee eka tilaisuus laittautua puoleen vuoteen...

Huvittavaa miten täällä alkaa heti mammat perustella miksi juuri itse ei tee ulkonäölleen mitään. On kiire, stressi, laset, miehet, työt jne. jne. Kaikki nämä samat ongelmat ovat mysö vaikkapa Ruotsissa ja Norjassa ja siitä huolimatta itsestähuolehtimisen aste on aivan toista luokkaa kuin suomalaisilla naisilla.

Ei ehkä tee mieli vetää korkkareita tuonne loskan sekaan jalkaan - erittäin epäkäytännöllistä! Ja jakku mekko tai muu tyköistuva ei vaan ole tarpeeksi lämmin. Veikkaan,että tällä ilmastolla on todella suuri vaikutus tähän asiaan! Pipot tiukasti korville ja menox!

Jaa, itse tulin juuri kaupungilta, ja ehdin tuossa lyhyen matkan aikanakin ihailla kahden eri naisen laitettua tukkaa ja yhden kaunista rusketusta. Töissä taas kaikki olivat laittautuneita ja hyvännäköisiä. Että se siitä "suomalaiset naiset" -jankkauksesta.

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
Laittautuisin ilomielin jos ei yksivuotias roikkuis lahkeessa ja aamulla ei tarttis kasilta pojottaa koulussa. Jollain viiden minuutin meikillä kukaan nyt tee hevonvittuakaan. Kulmat nyt joo on värjätty ja toki nyt tommonen perushuolittelu on tehty mut eipä tässä muuten jaksa kulkea ku verkkarit yllä tukka ponnarilla. Katotaan koska tulee eka tilaisuus laittautua puoleen vuoteen...
jos pukeutuisit kivoihin farkkuihin, kivaan rentoon kauluspaitaan, huivi kaulaan, nätit+siistit nahkakengät (esimerkkipukeutuminen) niin olisit aivan eri näköinen. ja niiden pukemiseen päälle tuskin menee enempää aikaa kun verkkareidenkaan. tukka ponnarilla ok jos hiukset on puhtaat. ripsiväriä, huulikiilto. todella nopeaa ja todellakin olet ihan eri ihmisen näköinen. verkkarit on liikuntaa ja kotia varten, ei muualle. ja lapsi on tekosyy. herää 10 min aikaisemmin niin se riittää.

Jaa, itse tulin juuri kaupungilta, ja ehdin tuossa lyhyen matkan aikanakin ihailla kahden eri naisen laitettua tukkaa ja yhden kaunista rusketusta. Töissä taas kaikki olivat laittautuneita ja hyvännäköisiä. Että se siitä "suomalaiset naiset" -jankkauksesta.

Ja tämä oli sinun omaa mielikuvistusta. Lähdetäänpä kaupungille ja bongataan kauniiksi laittautuneita ja seinästäreväistyjä. Katsotaan kumpia löytyy enemmän. Veikkaan, että valtaosa on niitä "pirteitä" lyhyttukkaisia ja kumppareissa laahustavia hiirulaisia.

[QUOTE="Hehe";30698222]Huvittavaa miten täällä alkaa heti mammat perustella miksi juuri itse ei tee ulkonäölleen mitään. On kiire, stressi, laset, miehet, työt jne. jne. Kaikki nämä samat ongelmat ovat mysö vaikkapa Ruotsissa ja Norjassa ja siitä huolimatta itsestähuolehtimisen aste on aivan toista luokkaa kuin suomalaisilla naisilla.[/QUOTE]

No pakko sen on niiltä jossain asiassa sit olla pois. Itellä loppuu tunnit vuorokaudesta jos yritän tähän enää mitään ylimääräistä naispaskaa tunkea... Mies kestäköön mun karvaisia sääriä siihen ku keksin miten saan sheivattua ne aikatehokkaasti.

[QUOTE="Hehe";30698222]Huvittavaa miten täällä alkaa heti mammat perustella miksi juuri itse ei tee ulkonäölleen mitään. On kiire, stressi, laset, miehet, työt jne. jne. Kaikki nämä samat ongelmat ovat mysö vaikkapa Ruotsissa ja Norjassa ja siitä huolimatta itsestähuolehtimisen aste on aivan toista luokkaa kuin suomalaisilla naisilla.[/QUOTE]

Mä en puhunut itsestäni. Meikkiä haluaisin käyttää mutta en jaksa herätä sen takia aikaisemmin. Herään ennen kuutta. Kärsin kroonisesta väsymyksestä mikä vaikuttaa aika paljon. Hyvä kun jaksan tehdä töitä.

Plus kohtaan väittää että tohon kansan ankeuteen vaikuttaa sekin ettei täällä Jumalan selän takana ole kaupoissa valikoimaa! Mä en ole aikoihin löytänyt mitään kivaa kaupoista kun en nimenomaan halua ostaa ruskeaa tai harmaata vaan väriä. Kaikkien on pakko ostaa jotain jenkkamaukka/ellos-shaibaa joka on samanlaista kun muilla.

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
Harha johtuu vain siitä, että et ole matkustellut tarpeeksi. Meneppä vierailemaan missä tahansa maassa isompien kaupunkien ulkopuolella, niin näet pilvin pimein samantasoista haaskaa kuin Suomessa. Isoissa kaupungeissa ulkonäkö on merkittävämpi kuin pikkukaupungeissa/maaseudulla. Tyhmät turistit jotenkin kuvittelevat, että kaikki näyttävät yhtä tyylikkäiltä ja viimeistellyiltä kuin mitä keskusta-alueilla näkevät.
Kyllähän tämän huomaa jo Suomessa. Helsingin ydinkeskustassa liikkuu paljon trendikkäämpää ja "paremman näköistä" porukkaa kuin esim. Kemijärvellä.

Tämä olikin mielenkiintoinen huomio. Johtuisiko siitä, että ruotsalaiset miehet (paitsi että ovat huomattavasti treenatumpia ja komeampia kuin suomalaiset juntit), tekevät osansa kotitöistä ja lasten hoidosta. Ruotsalaiset isät mm käyttävät vanhempainvapaita ihan toiseen malliin kuin suomen vässykät. Kun hommat hoidetaan puoliksi, jää kummallekin aikaa myös itselleen. Suomessa naiset hoitavat lähes yksin työt ja lapset ja kodin, joten aika on enemmän kortilla.

[QUOTE="...";30698268]Helsingin ydinkeskustassa liikkuu paljon trendikkäämpää ja "paremman näköistä" porukkaa kuin esim. Kemijärvellä.[/QUOTE]

Öööö... ap toivottaa terveisiä Rööperistä! Se siitä...

Plus kohtaan väittää että tohon kansan ankeuteen vaikuttaa sekin ettei täällä Jumalan selän takana ole kaupoissa valikoimaa! Mä en ole aikoihin löytänyt mitään kivaa kaupoista kun en nimenomaan halua ostaa ruskeaa tai harmaata vaan väriä. Kaikkien on pakko ostaa jotain jenkkamaukka/ellos-shaibaa joka on samanlaista kun muilla.
netissä on lukemattomia vaatekauppoja, on halpaa ja kallista ja kaikkea siltä väliltä. ei muuta kun ostamaan, ne tuodaan vaikka kotiovelle jos niin haluat.

[QUOTE="Ketjun aloittaja";30698272]Öööö... ap toivottaa terveisiä Rööperistä! Se siitä...[/QUOTE]

No menepä huviksesi käymään siellä YDINkeskustan alueella, niin näet ihmeitä. Siellä sinun kulmilla nyt liikukkaan muuta kuin sosiaalipummeja, narkkareita ja maksullisia hoitoja...ei ihme, että mielikuvasi on vähän vääristynyt.