Miksi sossun tulisi maksaa kaikki?

• Viestiketjun aloittaja rahaladyyy
  • Ensimmäinen viesti
"niin"
Faktahan on että kun tarpeeksi pitkälle asiaa ajattelee, moraali ei ole koskaan perusteltavissa jolloin sille miksi kenenkään pitäisi välittää muiden kuin omasta hyvinvoinnistaan, ei ole löydettävissä rationaalisia perusteita. Kun nämä moraaliset argumentit nyt eivät kuitenkaan kiinnosta niitä joiden mielestä se oma perse on aina lähimpänä, miettikää asiaa siltä kannalta, että mahdollisuus viimesijaiseen toimeentuloon ylläpitää yhteiskuntarauhaa. Ette kai oikeasti kuvittele suomalaisen yhteiskunnan olevan turvallinen paikka elää ihan vain siksi, että suomalaiset huono-osaiset ovat niin kamalan mukavia ihmisiä? Ja jos yhteiskunta muuttuu suuntaan jossa minimitoimeentuloa ei enää taata lainsäädännöllä, turvallisuus kasvaa laiskan kansan työmoraalin paranemisen myötä ennestään ihan yhtä hyväksi kuin niissä maissa, joissa työn ja rikosten vaihtoehto on nälkäkuolema?

no jos suomessa on asiat niin hyvin, että vaikka sossunluukullekin menisit ja rahaa saisit. Niin so what? Veroja maksetaan jo kelan tuiesta. Joten kuka oikeesti voi tulla sanomaan, että esim sossun rahat on hänen lompsastaan kirjaimmellisesti pois.

Juu... en oo sossun asiakas. Juu en väheksy yhtään heitä jotka ovat. En nosta sen enempään arvoon niitä jotka eivät ole.

[QUOTE="vieras";25648646]Jos en tunne sitä ihmistä niin se on mulle ihan hyvä syy olla tukematta.[/QUOTE]

Niin kauan on hyvä laulaa, kunnes työttömyys, sairaus tai jokin muu kohtaa perheesi. Sitten olisi turha itkeä, en saa rahaa kun kukaan ei tunne minua.

Kuinka monta euroa oikeasti palkastasi menee siihen, että niille joille elämä ei ole loisteliasta saa edes katon päänsä päälle, ja leivän pöytään?

Itse olen myös sitä mieltä, ettei kaikkea tarvitse maksaa. Vain se joka takaa peruselämän.

Kovasti täällä huudellaan ja mollataan sos.toimiston asiakkaita, sen sijaan kun pitäisi olla ylpeä siitä. Että suomessa sentään pidetään kaikista huolta.

• Tykkää
Reactions: Eedla ja kookosta
Kertokaa minulle miksi valtion ja sossun tulisi tukea jatkuvasti ihmisiä rahallisesti?
Tätä palstaa lukiessa tuntuu, että kun ei rahaa olekkaan niin ollaan heti huutamassa sossua apuun. Ja kaiken maailman tukia tulisi saada Kelalta. Kyllähän ne Kelan tuet aina ihan mukavia ovat, mutta mielestäni Yhdysvaltojen malli on parempi. Ihmisen täytyisi pärjätä omillaan!
Usassa ei ole ilmaisia äitiysneuvoloita eikä lastenneuvoloita. Synnyttäminen maksaa, joudut maksamaan itse kaikki siitä koituvat kulut. Jos sattuu niin huonosti että joudut sektioon, se tietää sinulle useamman tonnin laskua. Jos lapsesi tarvitsee tehohoitoa niin sekin tietää hillitöntä laskua jota ei maksa kukaan muu kuin sinä, taikka vakuutus, jos sinulla on ollut varaa ottaa oikein kallis vakuutus (synnytyksestä koituvia kuluja ei mikään vakuutus korvaa).

Äitiysloma kestää 18 PÄIVÄÄ. sen jälkeen joko menet töihin taikka jäät kotiin jolloin menetät työpaikkasi. Hoitoon jos lapsesi laitat niin joudut maksamaan koko summan itse, valtio ei tule vastaan kuten se Suomessa tekee. Päivähoito lasta kohti on noin tuhat euroa/kuukausi/lapsi. Useimmilla tavis äideillä ei ole varaa laittaa lapsia hoitoon joten lasten saaminen tarkoittaa automaattisesti kotiäidiksi jäämistä. Ja kotona oleva äitihän ei siellä sitte mitää rahoja saa.

Jos sairastut eikä sinulla ole vakuutusta eikä rahaa niin kukaan ei hoida sinua. Jos vaikka saat syövän, ei ole vakuutusta eikä varaa huippukalliisiin syöpähoitoihin niin sinun ei auta kuin mennä kotiin kuolemaan ja alkaa valmistella lapsiasi siihen että heistä tulee orpoja. TIlastollisesti Usan lasten terveys on todella huono ja lapsikuolleisuus todella suuri Suomeen nähden.

Isojen kaupunkien kadut ovat täynnä katulapsia, juurikin sosiaalitukien puutteen takia.

MOni lapsi näkee nälkää ja asuu autossa tai muussa sopimattomassa paikassa kun vanhempi on menettäny työnsä eikä valtio auta perhettä.

Koulut ovat maksullisia, lukuunottamatta joitakin valtion kouluja, jotka ovat maineeltaan niin huonoja että kukaan normi ihminen ei halua niihin lastaan laittaa. Kouluruokailua ei ole. Usan kouluissa opettajina on usein ihmisiä jotka ei oo muihin töihin päässeet. Opettajien ammattitaito esim suomalaisiin opettajiin verrattuna on ihan eri luokkaa. Pisa-tilastoissa usa on häntäpäässä ja Suomi kärkipäässä. vain 50% Usalaisista lapsista oppii kunnolla lukemaan vaikka siellä on oppivelvollisuus kuten täälläkin.

Työttömäksi joutuminen tarkoittaa monen kohdalla Usassa sitä että joutuu luopumaan omaisuudestaan ja muuttamaan tyyliin johonki autoon asumaan.

TÄssä muutama esimerkki. Ja tälläiseksi haluat Suomenkin? Mun mielipiteeni on että Usan kaltaisia maita on maailman niin pullollaan että ei ole mitään tarvetta Suomea muuttaa niiden kaltaiseksi, ap ja muut hänen kaltaisensa voivat nostaa kytkintä ja muuttaa vaikka sinne Usaan missä kaikki on paremmin. Kannattaa vaan olla sitten varma ettet sairastu vakavasti tai joudu työttömäksi.

• Tykkää
Reactions: kookosta
Niin ja tosta äitiyslomasta vielä että Usassahan ei tunneta sellasta äippälomaa jossa mamma jää 5 viikkoa ennen laskettua aikaa kotiin lepäilemään, sielä painetaa täyttä päivää siihen päivään saakka jona synnytät. taikka sitte haet sairaslomaa ja suurimmassa osassa työpaikkoja sairasloma-aika on palkatonta, ei sielä tunneta mitään palkallisia sairaslomia.

sossu
Se maksaa kaiken. Sossu kun huolehtii kehdosta hautaan ainoana vaatimuksena se, että pitää olla sosiaalityöntekijän hellittävänä.

Välillä kun ottaa osoittaa kunnolla syräytymisriskiä esim. siten, että väittää ryypänneen kaikki rahat saa taas enemmän harkinnanvaraisia. Ja tietysti lapset auttaa.

Yhteistyössä