MIksi sellaisetkin saavat lapsia, kenen ei koskaan pitäisi niitä saada?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton äiti

Vieras
Ja puhun nyt valitettavasti itsestäni ja miehestäni :( Miksi luonto ei ole hoitanut asiaa niin, että ne ketkä ei sovellu vanhemmiksi, ei saisi lapsia???

Me ollaan surkeimmat vanhemmat ikinä. Molemmat ollaan laiskoja ja mukavuudenhaluisia, eikä meillä ole kärsivällisyyttä. Emme jaksa leikkiä lasten kanssa mitään erityistä, luetaan niille välillä ja ulkoillaan, mut ei muuta. Mä oon totaalisen uupunut lasten yövalvomisiin, jotka jatkuvat jo viidettä vuotta (lapsia 2, 6v. ja 2,5v.) Kumpaakaan emme ole saaneet opetettua kuivaksi hyvissä ajoin, esikoinen oppi 2,5v. mut tämä nuorempi ei vieläkään. Välillä vaan haluaisin lähettää nuo lapset jonnekin pois, että joku muu ne kasvattaisi ihmisiksi.

Hoitoapua ei ole. Siksikin olisi pitänyt jättää lapset tekemättä. Vaan kun ei sitä tajunnut miten ne voi viedä kaikki voimat ihmisestä. Miksi ihmisillä on lisääntymisvietti??? Meidän kohdalla se olisi saanut jäädä puuttumaan :(

Meillä esikoinen 2,5v, mutta ei se minusta ole huonon vanhemmuuden merkki, ehkävähän laiskuuden merkki. Meillä ei myöskään olla vielä täysin vaipattomia, mutta harjoitellaan. Ja tunnen olevani hyvä äiti muissa asioissa. Älä kiinnitä huomiota negatiivisiin asioihin pelkästään, iloitse, mitkä asiat on hyvin.

Soittakaa kotikuntanne varamummi tai -ukki palveluun,jos sellainen on. Ja jos ei ole, laittakaa lehteen ilmoitus ja eiköhän se siitä hoitaja löydy ja lapsenne antaa iloa ihmisille, jotka haluavat joskus hoitaa heitä ja te saatte omaa aikaa vanhempina.

:hug: :hug:
Et ole ainut jolla tuollaisia tunteita. Meillä tuo vanhempi oppi kuivaksi 3v ja nuorempi hieman alle.
Ei niitä lapsia voi kuivaksi opettamaala opettaa vaan oppivat kun hermosto on kehittynyt ja sitä myötä pidätyskyky kyllä he oppivat kun ovat siihen valmiita.
En jaksa uskoa että on vanhempia jotka kokoajan touhuavat lasten kanssa ei meillä ainakaan. Välillä tuohutaan pelataan askarellaan luetaan tai retkeillään, mutta ei läheskään päivittäin arkisin siihen ei kyllä juurikaan aikaa ole. Sitä paitsi lapset ovat ihan tyytyväisiä kun ottaa mukaan arkiaskareisiin ruuan laitoon siivoukseen pyykin lajiteluun jne...
itse olen huomannut että eivät tarvitse edes kalliita virikkeitä ja huvipuistoja vaan viimekesältäkin parasmuisto oli kun pääsi iskän kanssa ongelle ja äidin kanssa sieni metsän kun kysyy mitä kivaa teit kesällä on nuo päällimäisenä.

Yhteistyössä