[QUOTE="poikia3";28403448]Ei avarat yhteiset tilat muuta sitä miksikään, että myös makuuhuoneet voivat olla tilavia. Millä on tilava olohuone-ruokailuhuone yhdistelmä, itse keittiö on tosi pieni, mutta sielläkin mahtuu tekemään kaiken tarpeellisen. Meillä on alakerrassa neliöitä 62, täällä on olohuone, keittiö, ruokailutila, yksi makuuhuone, kylppäri ja eteinen. Olohuone + keittiö + ruokailutila, vievät näistä neliöistä n. 40. En tiedä minkä ikäiset teidän lapset ovat, mutta nämä meidän kolme (8-, 11- ja 16-vuotiaat) tulevat usein pelaamaan pleikkaria olohuoneeseen. Kun talossa on paikalla vaikkapa 6 poikaa yhtä aikaa, pakenen mieluusti sinne yläkerran makuuhuoneeseen katsomaan telkkaa tai lukemaan.
Etpä sinäkään tunnu osaavan ajatella sitä, että tilan käyttö tarpeet voivat olla kovin erilaisia. Meille ovat lasten kaverit aina tervetulleita, ja makuuhuoneissa ei ole riittävästi tilaa vaikkapa sitten 5:lle pojalle, sen sijaan olkkarissa on, joten saavat olla siellä.
Meillä ei muuten ole lämmintä varastoakaan lainkaan, joten kaikki on säilytettävä näissä talon neliöissä. Kylmä varasto meillä on, ja se on täynnä pulkista, suksista, kelkoista, lapioista jne. Tai talvella pyöristä.
Ei meilläkään hirmuisesti neliöitä ole, 95,5 meille viidelle. Mutta ne on käytetty tässä asunnossa viisaasti. Meillä on tosiaan avaruuden tuntua joka huoneessa, paitsi eteisessä, pesutiloissa ja keittiössä.[/QUOTE]
Minä ymmärrän vallan mainiosti, että on niitä jotka elää tavararöykkiön keskellä, on niitä jotka viihtyy isoissa tiloissa mutta en ymmärrä sitä, kun joidenkin mielestä tilaa EI VOI OLLA liikaa tai että "pieneen" makkariin ei mahdu sitä ja tätä, kun _heillä_ ei mahdu. Tässä ketjussa on monet kertoneen omista elämäntavoistaan ja tiloistaan ja joka kerta sun on tultava sanomaan, että NIIN MUTTA KUN MEILLÄ. Mä en ymmärrä että miksi
Mun mielestä 95 neliön asunnossa 17 neliön makkari olisi todella, todella hölmöä ellei se ole kahdelle lapselle mutta en mä nyt käy sitä arvostelemaan mikä sinusta on kivaa. Ja 95 neliötä kahdessa tasossa on vielä pienemmän oloinen kuin yhdessä tasossa, mutta sehän on tärkeintä että te viihdytte
Putosin kyllä ihan totaalisesti kärryiltä tuossa pleikkari-lasten kaverit on aina tervetulleita. Ööh...? Ja kuvittelet että muilla ei ole näin, koska? Meillä ei edes ole pleikkaria tällä hetkellä, kasvaa varmaan lapset kieroon
Mutta sitten jos / kun on niin saavat omassa huoneessaan pelata. Yhteisiin tiloihin panostetitin juuri siksi, että toivon mukaan porukka viihtyy sitten niissä, mutta yksikin päivä kotiin tullessa pojan pienestä huoneesta tuli varmaan 8 jannua että hyvinhän nuo mahtuivat. Ja yökyläläisiä on usein ja kaverit aina tulleita, vaikka pienet makkarit onkin..?!