[QUOTE="haaveita";28402610]Minä taas näen tuon talon täydellisenä. Meillä ei kyllä ole varaa omakotitaloon vielä vuosiin. Jos saisin jostakin rahat, niin tuo talo olisi ihan unelmien talo jopa. Meitä on vain 2+1. Eli yksi makkari jäisi meillä kirjastoksi. Mä en halua olohuoneeseen telkkaria. Mä laittaisin tuohon olohuoneeseen jonku hulppean, kauniin, elegantin kulmasohvan, ehkäpä jonkun kauniin senkin, iso kattokruunu ja sitten joku persoonallinen nojatuoli joukkoon.
Mä laittaisin toisen suihkun myös (se ei varmasti ole ongelma tuohon taloon). Vaatehuone on ihan tilava ja lapsen huoneeseen tulisi varmaan yksi kaappi vielä tuohon jatkoksi.
Käyttöullakkohan toisi 20 neliön vaatehuoneen lisää.[/QUOTE]
Niin, sanoin talon olevan pienelle perheelle varmasti sopivan, ei isommalle. Ja yhden omakotitalon rakentaneena osaan kyllä katsoa taloa sillä silmällä, että osaan ajatella siihen myös muutoksia. Mutta olohuoneessa on ikkunoita, kulkua makuuhuoneeseen keittiöön kahta reittiä ja eteiseen. Todellakin haasteellinen sisustettava 5-henkiselle perheelle. 2 nuorinta joutuisivat jakamaan makuuhuoneen, ja nyt pienemmässä kodissamme heillä on 15 neliöinen makuuhuone.
Eli ei kyllä ole kovin täydellinen talo.
Käyttöullakko ei myöskään ole päivittäiskäyttöinen vaatehuone. Kausivaatteet sinne toki voi säilöä. Mutta jos 3 lapsen tavaroita rupeaa ottamaan esiin. Niin laittappa tuohon ne vaatteet. 3 lapsen luistimet, monot, kypärät, pyöräilykypärät. Kilpauintia harrastavalla pojalla on vinot pinot uikkareita, uimalakkeja, uimalaseja, pullaria jne.
Ei tosiaan mahtuisi vaatteet ahtamallakaan ja tässä kohtaa jo oletan, että kodinhoitotilaan mahtuisi kaikki pyyhkeet ja lakanat. Sekään oletus ei aina ole totta.