Mun työhön tarvitaan vähintään maisterin tutkinto, mielummin tohtorin tutkinto. Työ on "tilastojen pyörittelyä", eli matemaattisia malleja ja todennäköisyyksien ja riskien laskentaa, niihin perehtymistä, kansaenvälistä tiedonhakua jne. Sen työn perusteella tehdään päätöksiä monista sellaisista asioista, jotka vaikuttavat arkeesi paljon. Olen tavallinen ja koen, että kaikilla normaaliälyllä varustetuilla suomalaisilla on mahdollisuus samankaltaiseen koulutukseen ja työhön. Heilutin lukion jälkeen moppia vuoden, vietin toisen Alepan kassalla ja totesin, että jos en halua tehdä työtä, jossa kyttään kelloa ja kärsin, ja rahat on aina loppu, täytyy MINUN tehdä asialle jotain.
Ei toki yhdessä päivässä hoituva homma, mutta mielenkiintoinen polku.
Emme ole rikkaita, vaikka yhteiset tulomme tuon 6000e/kk ylittääkin reilusti. Maksan veroja ilolla. Samoin liiton maksuja, jotka ovat korkeammat kuin matalapalkkaisilla. Liittoja pyörittävät ne ketkä maksavat maksuja. Peruspäiväraha lienee sama kaikille? Onko oikein, että lastemme lapsilisillä maksetaan ratsastustunteja? Ehkä ne meillä pyörisivät ilmankin lapsilisiä, mutta tarpeeseen se raha menee.