Miksi Rieputarallaa saa aina lokaa niskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelijä"

Vieras
Ihan sama, minkä ketjun ko. nimimerkki aloittaa/mihin ketjuun esittää kommentin, aina joku on nokkimassa.
Mistä moinen johtuu?

Eihän Rieputarallaa ole edes mitenkään räikeä palstapersoona, vaan hän vaikuttaa ihan tavalliselta ihmiseltä.

Koska Riepu erittäin kärkkäästi monesti sanoo myös muille. Mutta marttyrina sitten itkee kun häntä "koko ajan kiustataan vaikka hän ei ole tehnyt mitään". Byhyy.

Mun mielestä tässä asiassa on kaksi puolta. Varmasti riepu saa ihan aiheettomastikin lokaa niskaan. Hän ei kuitenkaan itse ollenkaan näe niitä tökeröitä ja loukkaviakin kommentteja, millä välillä osallistuu keskusteluun. Asenne on monesti myös sellainen toisia vähättelevä ja omaa paremmuutta korostava. Tämä ei tietenkään oikeuta mihinkään kiusaamiseen, mutta pointtina siis ettei se riepukaan ole ihan niin syytön ole kuin antaa ymmärtää...

Ehkä osasyy on myös se, että hän on aina esillä näissä keskusteluissa "miksi riepua kiusataan", ""miksi mua kiusataan?", "olen marttyyri", "en ole marttyyri".
Joillekin jää ilman sen enempää tutkimista jo heti kättelyssä negatiivinen kuva ko. nikistä. Lähdetään helposti kaatamaan sitä kuraa niskaan sitten asiasta kuin asiasta.
Asiaa ei tietysti sekään auta, että näitä keskustelujä hän käy itse jatkuvasti tai tuo enemmän ja enemmän itsestään esille kaikkialle, esim. tällä omalla blogimainostuksella ja sitten mietitään miksi sielläkin on keskustelut negatiivisia, no täältähän ne lukijat on sinne pompannu jatkuvasta mainostamisesta johtuen.

Kieltämättä välillä häneltä oikeasti tulee kärkästä tekstiä, mutta on siellä välissä helmiäkin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieraana";24772125]Mun mielestä tässä asiassa on kaksi puolta. Varmasti riepu saa ihan aiheettomastikin lokaa niskaan. Hän ei kuitenkaan itse ollenkaan näe niitä tökeröitä ja loukkaviakin kommentteja, millä välillä osallistuu keskusteluun. Asenne on monesti myös sellainen toisia vähättelevä ja omaa paremmuutta korostava. Tämä ei tietenkään oikeuta mihinkään kiusaamiseen, mutta pointtina siis ettei se riepukaan ole ihan niin syytön ole kuin antaa ymmärtää...[/QUOTE]

Näinpä. Hän kommentoi jotain inhottavaa ja katoaa paikalta. Tosi kilttiä.

[QUOTE="vieraana";24772125]Mun mielestä tässä asiassa on kaksi puolta. Varmasti riepu saa ihan aiheettomastikin lokaa niskaan. Hän ei kuitenkaan itse ollenkaan näe niitä tökeröitä ja loukkaviakin kommentteja, millä välillä osallistuu keskusteluun. Asenne on monesti myös sellainen toisia vähättelevä ja omaa paremmuutta korostava. Tämä ei tietenkään oikeuta mihinkään kiusaamiseen, mutta pointtina siis ettei se riepukaan ole ihan niin syytön ole kuin antaa ymmärtää...[/QUOTE]tässä vastaus tulikin fiksusti kirjoitettuna. näinhän se asia on

Ei siihen tarvita kun yksi henkilö joka sitä lokaa ennättää niskaan kaataa. Riepu ei paljon itsekkään näytä ajattelevan mitä muille sanoo, että onko ihme jos joku sitten on pahoittanut mielensä.

No, jos ihan tarkoituksella provosoi ihmisiä, niin mitä siitä nyt sitten yleensä tulee? Ja uusi "miksi kiusaatte mua" -aloitus lähtee jokaisesta ketjusta/kommentista, missä hänen nimensä mainitaankin. Kukaan muu ei tee itsestään noin suurta numeroa ja kuvittele kaiken käsittelevän itseään!

Mä todella ottaisin hänen aikalisän ja olisin jonkun aikaa kokonaan pois palstalta. Myös blogin voi pitää ihan vaan blogina. Hän on jakanut palstalle kuvansa, bloginsa, kotinsa kuvat, lapsensa kuvat, ammattinsa, osoitteensa (ainakin ollut jossain esillä)...ja monta muuta hyvin yksityistä asiaa. Kyllä pitäisi aikuisella ihmisellä olla arvostelukykyä hieman enemmin.

verbaalisesti liian lahjakas henkilö -> kakkia niskaan.
Valmis esittämään oman mielipiteensä palstahyminöistä riippumatta -> kakkia niskaan.
muilla on tylsä päivä -> koko huussi niskaan.
siinäpä se. Akat on aina ilkeitä, ja laumassa se korostuu.

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
[QUOTE="...";24772274]No, jos ihan tarkoituksella provosoi ihmisiä, niin mitä siitä nyt sitten yleensä tulee? Ja uusi "miksi kiusaatte mua" -aloitus lähtee jokaisesta ketjusta/kommentista, missä hänen nimensä mainitaankin. Kukaan muu ei tee itsestään noin suurta numeroa ja kuvittele kaiken käsittelevän itseään!

Mä todella ottaisin hänen aikalisän ja olisin jonkun aikaa kokonaan pois palstalta. Myös blogin voi pitää ihan vaan blogina. Hän on jakanut palstalle kuvansa, bloginsa, kotinsa kuvat, lapsensa kuvat, ammattinsa, osoitteensa (ainakin ollut jossain esillä)...ja monta muuta hyvin yksityistä asiaa. Kyllä pitäisi aikuisella ihmisellä olla arvostelukykyä hieman enemmin.[/QUOTE]

Hänellä on (entisen) kiusatun itsetunto. Jos on saanut paljon pskaa niskaan, niin helposti luulee, että huoneessa naurava ihmisryhmä nauraa juuri itselle, ei vaikkapa pikkukallevitsille.

[QUOTE="puddighinu";24772388]verbaalisesti liian lahjakas henkilö -> kakkia niskaan.
Valmis esittämään oman mielipiteensä palstahyminöistä riippumatta -> kakkia niskaan.
muilla on tylsä päivä -> koko huussi niskaan.
siinäpä se. Akat on aina ilkeitä, ja laumassa se korostuu.[/QUOTE]

Hyvä ulosanti ja omien mielipiteiden puolustaminen pätevät palstalla lukemattomiin kirjoittajiin, joten siitä sitä kakkia tuskin järjestelmällisesti saa.

Kolmas on vähän outo: Symbiosissako ne kaikki muut elää? Ehkäpä se krooninen huono päivä on sillä "jollakin", joka on ottanut esimerkiksi Riepun silmätikukseen?

Ehkä nyt on enimmälti vaan kyse siitä asenteesta, jota Riepu palstalla ilmentää. Perusmarttyyrin käytöstä ei kukaan jaksa todellisessakaan elämässä, joten todennäköisesti palstaympäristössä napsahtaa vieläkin nopeammin.

Yhteistyössä