Miksi poika ja tyttö aiheuttaisivat eri raskausoireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä en edes ymmärrä mikä ajatus tuossa on taustalla, aina yritetään niistä oireista, sydänäänistä ja viivoista päätellä että kumpi on tulossa. Miksi ihmeessä tyttösikiö tuottaisi erilaisia oireita kuin poikasikiö tai sydänäänet olisivat erilaiset?
Mulla on poika ja tyttö, täsmälleen samat oireet ja samat sydänäänet, se "poikaviivakin" on tullut molemmista. Onko noi sitten molemmat samaa sukupuolta vaikka ei siltä näytä :)

Mä en ole ikinä oireita "etsimällä" yrittänyt arvailla vauvan sukupuolta (meillä 2 poikaa ja tyttö).
Kaikki raskaudet olleet samanlaisia, paitsi että tytöstä mulle tuli loppuviikoilla KAMALA närästys, mitä mulla ei ole ikinä ollut raskautuneena tai ei-raskautuneena. Vanhan kansan mukaa närästys viittaa tyttöön, mutta eihän niihin uskomista ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en edes ymmärrä mikä ajatus tuossa on taustalla, aina yritetään niistä oireista, sydänäänistä ja viivoista päätellä että kumpi on tulossa. Miksi ihmeessä tyttösikiö tuottaisi erilaisia oireita kuin poikasikiö tai sydänäänet olisivat erilaiset?
Mulla on poika ja tyttö, täsmälleen samat oireet ja samat sydänäänet, se "poikaviivakin" on tullut molemmista. Onko noi sitten molemmat samaa sukupuolta vaikka ei siltä näytä :)
Mulla samoin, siksi toista odotellessa olinkin toiveikas että tulee toinen tyttö. Tosin äidinvaisto sanoi että poika tulee ja niin kävikin. Ei pidä enteitä ottaa vakavasti, onhan se kiva tarkkailla merkkejä ja ennustella sukupuolta:)

Mulla oli poika- ja tyttöraskaudet niin erilaisia kuin olla voi.
Tytöstä oksensin rv 9-40 enemmän tai vähemmän jatkuvasti. Migreeni vaivasi 1-3 kertaa viikossa. Mahaan tuli viiva. Ei närästänyt. Raskausmaha alkoi suunnilleen keskeltä selkää :D. Iho kukki ja hiukset rasvottui tosi nopsaan.
Pojasta taas oli vain pientä kuvotusta ihan alkuraskaudessa, muuten tosi hyvä olo. Ei migreeniä. Vatsa oli edessä, ei sivuilla kuten ekassa raskaudessa. Ei finnejä, ei rasvoittuvia hiuksia, eikä viivaa mahassa.
Mun oli helppo päätellä, että kuopus on poika, ja oikeassa olin. Tosin esikoisestakin vaistosin heti alusta saakka, että lapsi on tyttö.

Meillä on poika ja tyttö :heart: ja raskaudet olivat aivan erilaiset :D pojasta ei ollut paha oloa ollenkaan kun taas kun odotin tyttöä juoksin vessassa kokoajan :whistle: Tytöstä oli myös se rukea viiva mahassa(mikä nyt olikaan :ashamed: ) pojasta ei ollut.Mahan muoto ja koko oli kyl aivan samanlainen kummassakin raskaudessa.Niin ja kun odotin poikaa teki miele koko ajan suolaista ruokaa,kun odotin tyttöä niin teki mieli pullaa ja kaikkea makeataa :p :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Löytyiskö joltain järkevää selitystä :)

Luulen, että kuten toinen vieras sanoi, kysymys on vanhoista uskomuksista. Sitä on kiva yrittää etukäteen ennustaa jotenkin tulevaa sukupuolta. Fifty-fifty mahdollisuushan siinä on.

-pahoinvointi koko raskauden
-viiva masussa yli navan
-närästi älyttömästi
-sydän äänet koko ajan 140 tienoolla
- masu nätti, kaikki sanoi että poika
- räjähtänyt olo
- teki mieli kaikkea raikasta syödä
TYTTÖ TULI =)

Meillä on kolme tyttöä syntynyt. Ja kaikki raskaudet erilaisia. Pahoinvoinnit, painonnousu, mahanmalli, vatsanviivat, mielihalut, raskausajandiabetes kahdessa raskaudessa, Raskauden kesto ja syntymäpainotkin ihan erilaisia. Nyt neljättä odotellaan ja taas on uudet "kujeet". Äidin kunto, stressi, ikä ja moni muu muuttuva asia vaikuttaa, ei sikiön sukupuoli.

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
-pahoinvointi koko raskauden
-viiva masussa yli navan
-närästi älyttömästi
-sydän äänet koko ajan 140 tienoolla
- masu nätti, kaikki sanoi että poika
- räjähtänyt olo
- teki mieli kaikkea raikasta syödä
TYTTÖ TULI =)

ihan samat oireet ja varsinkin pisti silmään toi raikasta teki mieli syödä! Ja siis tyttö tuli!

Yhteistyössä