Miksi pitäisi mennä naimsiin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiaa pohtinut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Asiaa pohtinut

Vieras
Sanokaahan että miksi ihmiset menee naimisiin? Ollaan ukon kanssa oltu yksissä yli 10 vuotta, lapset tehty ja kertaakaan ei olla tosissaan edes ajateltu menevämme naimisiin. Mitään periaatteellista tähän ei liity, ei vaan ole keksitty mitään hyvää syytä miks pitäis mennä naimisiin.
Sukulaiset ne jaksaa edelleen tivata.
Eli siis mennäänkö naimisiin vaan siks että niin on tapana???

Ei yhtä ainoata syytä! Rahasta ei milloinkaan (siis viitaten leskeneläkkeeseen). Lapset ovat oikeutettuja perhe-eläkkeeseen joka tapauksessa, jos huonosti käy, emmekä me, siis aikuiset, muutenkaan toisiamme elätä. Absurdi ajatus itsessään.

*Hei, mennään naimisiin, että ku sä kuolet mä saan leskeneläkkeen...* :saint:

Meillä kummallakin oma omaisuutemme, jotka jäävät aikanaan lapsille.

ei kun naimisiin vaan. jos sattuu jotain niin perillisillä on paljon helpompi hoidella jäämistö. Ja erokin on nykyään niin helppo ottaa ettei sekään ole este eikä hidaste =)
Oikeasti; naimisiissa on kiva olla =)

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
*leskeneläke
*perhe-eläke
*oikeudellinen turva parempi puolison kuollessa(jos omaisuus on kuolleen puolison nimissä ja itsellä ei ole mitään tjs).jne jne

Perhe-eläke ei ole avioliittosidonnainen.

Kyllä se suurin ja oikeastaan ainoa syy minulle oli rakkaus,tuollaiset juridiset hommat tuli siinä vaan mukana,mentiin naimisiin koska rakastetaan toisiamme ja haluamme sitoutua toisiimme niin virallisesti kuin se vaan on mahdollista.

no miksi ei mennä naimisiin...??
on jotenkin hassua että ihmiset eivät halua "virallistaa" suhdettaan yhteis kunnan edessä, mutta silti avopareille perätään samoja oikeuksia kuin aviopareille...
naimisissa ollessa on monta etua, esim puoliso on elatus velvollinen jos itsellä ei ole tuloja.. esimerkiksi opiskelijalla tämä olisi aika huippu juttu kun miettii että avoparilla ei tuota elatus velvollisuutta ole mutta silti avopuolison tulot vaikuttavat tukien määrään...
Lesken eläke, jos toiselle tapahtuu jotain niin on tietty toimeen tulo turvattu lapsien ja itseni kannalta..
perintö oikeus.. jos toislle käy jotain niin ei tarvitse niitä raha asioita setviä anopin kanssa, mukavaa varsinkin jos ei niin kovin hyvin tule toimeen...
vaikka esim asunto laina olisikin molempien nimissä niin kuinka monella on esim auto, tai muu "tavara" omaisuus..

ja siis mä menin naimisiin koska rakastan miestäni, haluttiin perhe ja turvata taloudellinen tilanne onnettomuuden sattuessa.. muu on vaan plussaa..
ja jos ei halua "jumalan" edessä mennä naimisiin niin maistraatti on olemassa.. sinne noin muutenkin kaikkien ei kirkkoon kuuluvien pitää mennä :D

mekin kohta 12 vuotta oltu avoliitossa. en ole nähny tarpeeks hyvää syytä mennä naimisiin. vastarannankiiskenä jotenkin ärsyttää ajatus, että pitäis olla naimisissa varsinkin kun on lapsia. eikä se naimisiin meno ole sen suurempi tae suhteen onnistumiselle. yhtälailla sitä erotaan ollaanko avo- vai avioliitossa. no okei, naimisissa olevilla on yks sormus enemmän :whistle: tosin mähän en käytä mitään sormusta edes! sekään ei ole mun mielestä mitenkään pakollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Ei yhtä ainoata syytä! Rahasta ei milloinkaan (siis viitaten leskeneläkkeeseen). Lapset ovat oikeutettuja perhe-eläkkeeseen joka tapauksessa, jos huonosti käy, emmekä me, siis aikuiset, muutenkaan toisiamme elätä. Absurdi ajatus itsessään.

Olen aivan samoilla linjoilla!!

rakkaus yksi syy, mutta jotenkin se oli sellainen "lopullinen niitti" koko hommalle, että tässä nyt tosiaan ollaan yhdessä lopun elämäämme ja sitouduttu toisiimme. ja lapsikin oli niin oli kiva saada sama sukunimi koko perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Olen aivan samoilla linjoilla!!

Kuin myös

koska jotenki sitä vaan tahtoo virallistaa suhteensa, kun rakastaa toista.. eihän kaikilla varmasti oo tuollaista tarvetta ja en paheksu niitä jotka ei halua naimisiin, mut meillä tällainen tarve on, saada suhde virallistettua :heart:

no miksi ei sitten haluta mennä naimisiin? jos kerran lapset, talot, velat on yhteisiä niin eiks siin tilantees kannattas jo juridisten seikkojen takia mennä naimisiin??

JOs jotain sattuu niin asiat menee niin vaikeiksi jos ei ole testamenttia tehty..

Ei se naimisiinmeno muuta sitä arkea mutta helpottaa vaa tiettyjen asioiden kulkua...

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
rakkaus yksi syy, mutta jotenkin se oli sellainen "lopullinen niitti" koko hommalle, että tässä nyt tosiaan ollaan yhdessä lopun elämäämme ja sitouduttu toisiimme. ja lapsikin oli niin oli kiva saada sama sukunimi koko perheelle.

Väitätkö, että avoliitossa olevina emme "mieheni" kanssa ole sitoutuneet yhtä lujasti/vakavasti toisiimme loppuiäksi? Että rakkautemme on vähemmän syvää?
Ei ole tarkoitus hyökätä juuri edellistä vastaan, vaan kapinoin ylipäätään tuota ajatusta vastaan. Ihankuin naimisiin meno tai naimisissa olo olisi joku statussymboli.
*miettii taas syntyjä syviä* :/

Yhteistyössä