Miksi pitäisi juoda VETTÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Raskaana ollessa? Eikö ole sama mitä juo, kunhan juo - vai pitääkö sen olla vettä?
Mä en saa vettä als kuin pari lasillista päivässä, tykkään mehuista, limusta jne.? Ja kahvia menee kanssa, mutta janoon siis mehua.

Mehuissa ja limuissa on sokeria ja jos kaupan mehuja niin myös säilöntäaineita - vesi on kaikista parasta. Kahviakaan ei raskaana ollessa kannata/saa juoda rajattomasti.

kahvinjuominen ei missään tapauksessa korvaa veden juomista, pikemminkin päinvastoin.
Suurin osa ihmisistä kärsii (tietämättään) jatkuvasta nestehukasta.

Kahvi vaan pahentaa sitä. Mitä enemmän juo kahvia, sitä enemmän tulisi juoda vettä!!

Alkuperäinen kirjoittaja sciurus vulgaris:
kahvinjuominen ei missään tapauksessa korvaa veden juomista, pikemminkin päinvastoin.
Suurin osa ihmisistä kärsii (tietämättään) jatkuvasta nestehukasta.

Kahvi vaan pahentaa sitä. Mitä enemmän juo kahvia, sitä enemmän tulisi juoda vettä!!

aivan..kahvihan on diureetti.

Kahvi ei sovi janojuomaksi, sillä se on diureetti eli se poistaa elimistöstä nestettä. Se lisää lyhytaikaisesti myös kalsiumin eritystä ja vähentää hieman kalsiumin imeytymistä. Tämä vaikutus on onneksi vähäinen ja sen voi korjata lorauttamalla kahvikuppiin tilkan rasvatonta maitoa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ako00017

ja vettä ensinnäkin sen takia että munuaiset jaksaa..mieti nyt että niillä on kaksinkertaset pjaskat suodatettavana ja jos et juo vettä niin rupee kuivuu ja munuaiset ei tykkää hyvää..
ja hei,juoppa yhen päivän aikana veden sijasta esim. kahvia ja kato minkä väristä ja hajsuta pissa on kun käyt kusella?!
jumankauta,pyörryt siihen hajuun :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raskaana ollessa? Eikö ole sama mitä juo, kunhan juo - vai pitääkö sen olla vettä?
Mä en saa vettä als kuin pari lasillista päivässä, tykkään mehuista, limusta jne.? Ja kahvia menee kanssa, mutta janoon siis mehua.

Vesi vähentää turvotusta! Siksi sitä pitäisikin juoda väh. 1,5 litraa päivässä loppuraskaudessa.

En minäkään voi kauheasti vettä juoda, siitä tulee vaan ällöolo. Nyt näin alkuraskauden aikana ei edes tee mieli vettä, vaan tähän ällöoloon on saatava jotain sokerisempaa, jolla saan tän pahan olon paremmin pysymään poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
En minäkään voi kauheasti vettä juoda, siitä tulee vaan ällöolo. Nyt näin alkuraskauden aikana ei edes tee mieli vettä, vaan tähän ällöoloon on saatava jotain sokerisempaa, jolla saan tän pahan olon paremmin pysymään poissa.

Pahaan oloon vois auttaa se et nestetasapaino ois kunnossa---siihen auttaa se vesi.
Verensokeriin auttaa sit ihan ruoka.

Pahaan oloon vois auttaa se et nestetasapaino ois kunnossa---siihen auttaa se vesi.

Mutta kun se vesi on pahaa. Kyllä mä välillä juon vettä, mutta mä pysty sitä kauheita määriä juomaan, muutaman lasillisen päivässä saan alas, kuumalla ilmalla ehkä sitten enemmän.

Mutta kun se vesi on pahaa. Kyllä mä välillä juon vettä, mutta mä pysty sitä kauheita määriä juomaan, muutaman lasillisen päivässä saan alas, kuumalla ilmalla ehkä sitten enemmän.

Laita sekaan jotain.
Jäitä,sitruunaa,appelsiinia...
2litraa ois ihan hyvä määrä + muut juomat päälle.

hiilihapotettuvesi?

^
Pahentaa turvotusta. Veden juonti kannattaa vain opetella, en minäkään alkuun vedestä tykännyt mutta pakotin vain itseni juomaan sitä. Nyt en voisi elää ilman vettä, mitään muuta en haluaisi janoon juodakaan.

Minäkään en saa vettä alas, olkoot kuinka terveellistä tahansa. Tulee huono olo ja "hölskyy" ikävästi. Juon n. litran nesteitä päivässä, yleensä sokeritonta limua.

Mä juon vettä ehkä kerta viikkoon.. oon aina juonu niin vähän. Juon sitten mehuja enemmänkin eli nestettä saan mutta vesi vaan on niin pahaa ettei sitä tuu juotua.

Jos jotain kaupan mehuja niinn hyi,mut jos ihan tosi teet itse mehut niin mikäs siinä.
Pahalta kyl kuulostaa toi et kerran viikossa vettä.

Laita sekaan jotain.
Jäitä,sitruunaa,appelsiinia...
2litraa ois ihan hyvä määrä + muut juomat päälle.

No enhän mä saa varmaan mitään nestettä juotua yli 2 litraa päivässä, siis sisältäen maidot, vedet, mehut sun muut.

Mä juon yleensä kaupan mehua, mutta vaan ekströmsin vadelmaista tai mansikkaista, niistä tykkään.

Mä juon vettä ehkä kerta viikkoon.. oon aina juonu niin vähän. Juon sitten mehuja enemmänkin eli nestettä saan mutta vesi vaan on niin pahaa ettei sitä tuu juotua.

Jos jotain kaupan mehuja niinn hyi,mut jos ihan tosi teet itse mehut niin mikäs siinä.
Pahalta kyl kuulostaa toi et kerran viikossa vettä.

Anopin viinimarjamehuja vetelen aika kovaan tahtiin :D Ja tunnustan, että välillä menee myös kaupan tuoremehuja.

Yhteistyössä