Entäpä jos terveys ei kiinnosta?Terveyden takia. Mun kohdalla myös onnellisuuden ja itsetunnon.
eipä se tärkeältä tunnukaan ennen kuin sen menettää.Entäpä jos terveys ei kiinnosta?
Se onkin ihan ok, kuten sanoin. Ainostaan ruikutus ärsyttää, ei se miten lihavia toiset ovat. Tällaista märinää kyllä harrastavat sellaisetkin jotka eivät oikeasti edes ole lihavia. "Voi paska, kato mun hirveitä läskejä" ja sitten joku 165 cm/55 kg venyttelee mahanahkaansa siksi, että saisi toiset kehumaan hänen laihuuttaan.No en ole koskaan kenellekkään ruikuttanut kiloistani.
Siksi, että meillä ei ole varaa maksaa sun elintapasairauksiasi. Niihin kuuluvat mm. metaboliset ongelmat, sydän- ja verisuonitaudit mm. verenpaine, tuki- ja liikuntaelinsairaudet ja työkyvyttömyys. Itsekö ne maksat? Tuskin. Joten läski ei ole vaan sinun asiasi, vaan kuormittaa koko yhteiskuntaa. Länsimaissa 14 yleisintä kuolinsyytä liittyy elintapavalintoihin, ja läskin hankkiminen tuossa mittakaavassa on kusipäisyyttä muita kohtaan. Maksan veroja mielelläni, että saadaan sairaat ja vähäosaiset hoidettua, mutta kaltaisesi itsekkäät elintapavapaamatkustajat saisivat minun puolestani maksaa ihan itse valinnoistaan koituvat kustannukset. Sama pätee moneen muuhunkin asiaan kuin vain läskiin, mutta siitä nyt kysyit ja siihen sait vastauksen.Miksi sitä ehdotetaan reilusti ylipainoiselle?
No se nyt vielä puuttuisi, että kitisist niistä. Sama asia, jos juokset päivittäin pää edellä tiiliseinään ja sitten vingut, että sattuu otsaan.No en ole koskaan kenellekkään ruikuttanut kiloistani.
Sellasta se on ei voi mitään jos joudut veroja lisää minun takiani maksamaan.Siksi, että meillä ei ole varaa maksaa sun elintapasairauksiasi. Niihin kuuluvat mm. metaboliset ongelmat, sydän- ja verisuonitaudit mm. verenpaine, tuki- ja liikuntaelinsairaudet ja työkyvyttömyys. Itsekö ne maksat? Tuskin. Joten läski ei ole vaan sinun asiasi, vaan kuormittaa koko yhteiskuntaa. Länsimaissa 14 yleisintä kuolinsyytä liittyy elintapavalintoihin, ja läskin hankkiminen tuossa mittakaavassa on kusipäisyyttä muita kohtaan. Maksan veroja mielelläni, että saadaan sairaat ja vähäosaiset hoidettua, mutta kaltaisesi itsekkäät elintapavapaamatkustajat saisivat minun puolestani maksaa ihan itse valinnoistaan koituvat kustannukset. Sama pätee moneen muuhunkin asiaan kuin vain läskiin, mutta siitä nyt kysyit ja siihen sait vastauksen.
sitähän sä oot täällä toitottanut aiemminkin...sut tunnistaa niin helpostiMilloin noita sairauksia lihavuuteen liittyen alkaa tulemaan. Olen 41v ja ollut ämän kokoinen n.13v eikä ole mitään tullut.
Entäpä jos terveys ei kiinnosta?
Saamieni hoitojen takia olen altistunut erilaisille sairauksille jotka voivat johtua myös ylipainosta. Miten mun kohdalla sitten tutkittaisiin mistä asia johtuu?Täh? Et kyllä tajunnut ilmeisesti sanaakaan siitä mitä kirjoitin!
Rautalangasta: Jos syöt itsesi lihavaksi, joudut sitoutumaan elintapamuutokseen /painonpudotukseen säilyttääksesi täyden korvattavuuden terveydenhuoltopalveluista. Mikäli et sitoudu huolehtimaan itsestäsi painosi osalta, ylipainoon liittyvien sairauksien osalta olet itse velvollinen kustantamaan hoitosi. Ymmärrätkö?
Eli jos nyt saat sitten vaikka aivoverenvuodon tai joudut kolariin, hampaasi kaipaa juurihoitoa tai tarvitsen päivystysluonteista ensiapua, kuuluu se kaikki sinulle kuten ennenkin. Mutta esim. kakkostyypin diabeteksen tai painon myötä kohonneen verenpaineen hoitoon vaadittavat lääkkeet ja kontrollit joudut maksamaan itse, jos et sitoudu ylipainosi hoitoon tehtyyn itsehoitosuunnitelmaan. Ymmärrätkö?