Miksi pitää saada omakotitaloa,onko muita jotka ei halua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Longchamp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Longchamp

Jäsen
10.01.2009
930
1
16
Mä viihdun hyvin kerrostalossa tai rivitalossa. En oo koskaan halunnu omakotitaloa koska se tarkoittaisi isompaa panostusta rahallisesti,kaikkien talohommien tekoa itse olis likakaivot,lumityöt,talon maalaaminen,pihatyöt ja jos joku menee rikki niin itse pitäisi hoitaa. Mä rakastan mun kerrostalokämppää jossa on paksut seinät eikä täällä kuulu äänet sen enempää kuin omakotitalossakaan,mulla on kiva näkymä puistoon ja lapset voi mennä turvallisesti sinne leikkimään. Kaupat on vieressä ja julkisilla pääsee kaikkialle...rivitalo voisi olla ihan jees,mutta omakotitalo on ei kiitos mulle.

Ei ikinä omakotitaloon Suomessa. Ei ole minun haaveeni, vaan lähinnä painajaiseni.

Turkkilainen villa sen sijaan kelpaisi oikein mainiosti. Siellä on halpoja puutarhureitakin, ei tarvitse itse hoitaa pihaa... :)

En ikinä haluaisi kerrostaloon. Joskus olen joutunut sellaisissa asumaan ja se riitti. Joku asumisrauha ja -tila sentäs oltava :)
Rivari vois vielä mennä, mutta ei kt.

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
mä taas en tykkä kerrostaloista,ne on mulle painajaisia,voin asua jooko ok talossa tai rivitalossa,mutta vielä parempi olisi asua jossai Miamissa merenrannalla isossa valkoisessa ok talossa :p

Ehkä tommonen menis..mutta siellä vois olla vara puutarhuriin ja palvelijoihin kanssa :D

minusta ei mitään järkeä asua kerrostalossa. ei mitään omaa rauhaa, kaikki kuuluu ja kuulee. ei pihaa, ei mitään. lapsille betonilaatikko, kamala kasvupaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minusta ei mitään järkeä asua kerrostalossa. ei mitään omaa rauhaa, kaikki kuuluu ja kuulee. ei pihaa, ei mitään. lapsille betonilaatikko, kamala kasvupaikka.

Meille ei ainakaan kuulu juuri mitään ääniä, vaikka talossa asuu lapsiperheitä jne. Omaa pihaa ei toki ole, mutta tuo yhteinen piha on oikein verheä varsinkin nyt kesällä, on puita, pensaita, kukkia jne. Lapsille on leikkipaikat, kiikut, hiekkalaatikot - hyvin nuo näyttävät viihtyvän tuossa pihalla. =)

Mä oon asunu jo vuosia kerrostalossa ja aluksi viihdyin hyvin, mutta viimeiset pari vuotta olen kaivannut omaa taloa, omaa pihaa ja omaa tilaa. Tykkäisin kovasti puutarhanhoidosta yms omakotitalopuuhastelusta. Lapsikin vois omakotitalossa mennä ja tulla vapaammin.

Mä en haaveile.
Mä en halua aloittaa aamua tekemällä lumitöitä ja sitten lähtemällä töihin ja sama illalla...
Mökillä saa ihan tarpeeksi kitkeä kukkapenkkejä ja ajaa nurmikkoa, samoin vanhempien pihalla.

Asuin 8-vuotiaaksi kerrostalossa ja sitten okt:ssa ja uudessa rivarissa. Kerrostalo ei ollut mitenkään kamala kasvupaikka eikä okt muuttanut mitenkään kasvuolosuhteitani. Pikemminkin kaipasin aluksi kerrostaloon, koska siellä oli enemmän kavereita.

Itsekin asuisin kyllä mieluummin okt:ssa, mutta kaikki omakotitalot tällä alueella maksavat alkaen 225 000 (ja remppaa riittää tuolla hinnalla), enkä ole valmis noin isoon lainaan. Muuttaakaan en haluaisi, koska alue on kiva. Mutta ehkä sit joskus, kun tämä kolmio on maksettu. Kuitenkaan onneni tai onnettomuuteni tässä elämässä ei riipu omakotitalosta.

Mä rakastan asua kerrostalossa, meidän rapussa alle 10 asuntoa, piha on todella iso ja huoltoyhtiö hoitaa kaikki pihatyöt ja korjaukset.
Meidän koti on tosi avara ja kiva pohjapiirustukseltaan.
On rauhallista, mut keskusta on ihan lähellä ja naapurit on mukavia.:) Ja mä oon laiska, musta on kiva ettei tarvii tehdä pihahommia, mies ajattelee samoin vaikka aikanaan haaveili omakotitalosta, nyt kun on puhuttu niin sitä ei saisi enää pois kerrostalosta millään.
Mut ymmärrän myös niitä jotka haluaa sen omakotitalon, ei kaikki tykkää samoista jutuista.:)

En halua missään nimessä ok-taloon.
...tai no, jos se sijaitsee kunnollisella tontilla lähellä Hgin keskustaa, siellä on kaukolämpö ja normaaliviemäröinti yms. kerroatlossa oleva jutska.
Puutarhuri pitäs pihan nättinä ja huoltomies pitä talon pystyssä.
Puusauna ja pieni lampi pihassa ois plussaa.

Tosissaan- olen niin kaupunkilainen et kerrostalo on just oikea homma ja sit kesämökki erikseen järven rannalla, kun haluu olla landella.

Yhteistyössä