Miksi pitää aloittaa iso riita JUURI päivää ennen juhlia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää!!

Vieras
Voi että vituttaa.
Täytin eilen pyöreitä (juu, en 20 vaikka ehkä vaikuttaa siltä :D ), ja ois nyt pääsiäisenä tarkoitus juhlia niitä.
Miehelle tämä on ollut ihan OK, kunnes eilen. hän jotenkin vain kilahti ja uhkaili erolla ja haastoi riitaa minkä kerkesi. Eikä millään lailla näyttänyt että edes ois muistanut mikä päivä on.
Itse olin pitkän työpäivän jälkeen pyörinyt tunteja ruokakaupoissa ostamassa kaikkea tärkeää pääsiäistä ja juhlia varten, hän oli vain vihaisena tullut töistä alkon kautta kotiin.

Nyt olen itse ihan rikki, enkä tiedä mitä pitäis tehdä. En halua mitään sukulaisia tänne, en halua yleensäkään olla täällä asunnossa. Mies on töissä ja on ihan kuin mitään ei ois tapahtunut, ihmettelee miks käyttäydyn niin oudosti.

Jos ois ihan tavallinen viikonloppu, niin voisin lähteä tyttökavereiden kanssa viettämään iltaa ja vain unohtaa koko miehen ja riidan edes joksikin aikaa, ja ehkä kaikki ois lopulta edes melkein hyvin.
Mutta tänään pitäis siivoilla ja leipoa ja valmistella juhlia varten, eikä vain vois vähempää kiinnostaa.

EI HELVETTI :( Miten joku voi uhkailla erolla kumppanin syntymäpäivänä? En käsitä.

Jos lähdet normaalisti riidan tullessa viettämään tyttökavereiden kanssa iltaa, niin en ihmettele että olette eron partaalla. Selvittäkää riitanne, älkää paetko niitä.

jaa teillä riidat ratkotaa siten, että sä lähdet tyttökavereiden kanssa humputtelemaan. mitäpä jos vaan unohtaisit koko jutun. mies totennäköisesti ollut väsynyt ja purkanut kiukkunsa sinuun, vaikka ei niin tietenkään sais tehdä. voit nostaa kissan pöydälle, kun mies tulee töistä ja keskustelkaa vielä tapahtuneesta

Jos lähdet normaalisti riidan tullessa viettämään tyttökavereiden kanssa iltaa, niin en ihmettele että olette eron partaalla. Selvittäkää riitanne, älkää paetko niitä.

Jos ois joku syy riitaan niin tietenkin se ratkotaan yhdessä. mut nyt se tuli ihan tyhjästä, hyvä että kengät ehdin ottaa jalasta. Kai hänellä on omia ressejä tai jotain, mutta ahdistaa silti että pitää nyt leikkiä onnellista naisystävää vaikka ei tekis mieli muuta kuin itkeä.

Ja tällaisia riitoja ei ole todellakaan ollut tämän miehen kanssa kuin vissiin kerran kesällä, ja itse pääsin pahimman yli ajelemalla autolla ympäri maaseutua ja huudattamalla iron maidenia. En ole (vielä) käynyt kertaakaan baarissa tyttöjen kanssa k*sipäisen miehen takia :D
Nyt vain se kuulostaisi todella hyvältä ja helpottavalta idealta, pitkä viikonloppukin edessä. Mutta ei, ku pitäisi siivoilla ja olla iloinen, v*ttu.

Hahhah :D . Ihan oikein sulle! Mitäs ärsytit miestä! Ja mitäs et viehäty kilteistä miehistä. Vakka on kantensa valinnut.

Näinpä :/

Että elämä ois kyllä helpompaa sinkkuna, mikä siinä on et yrittää elää toisen ihmisen kanssa kun se ei vain onnistu. Itsensä kanssa on kans niin paljon helpompi riidellä :D

Eniten ärsyttää et vielä pari päivää sitte kaikki oli niin älyttömän hyvin (mukamas?), ja just nyt sit piti pudottaa tuollainen pommi.

Sitä varmaan ärsytti joku ihan muu asia ja se kaato sen sun niskaan. Tai sitten se oli joku patouma mikä pääsi pihalle. Ehkä kannattaisi jossai vaiheessa yrittää vähän kysellä, että mikäs herraa oikein painaa.

Toivottavasti saat hyvät juhlat kuitenkin :)

Samaa kans joskus ihmetelly. Meillä mies käy aika harvoin ryyppy iltojaan viettämässä. Mulle on aina ok, eli ei haittaa. Mutta, päivä kaks ennen tuota iltaa, saattaa murjottaa, aukoo päätään ja haastaa riitaa. Niihin en lähe mukaan ja kysyn vaan, että mikä on. Yleensä vastauksen saa, vasta pitkän onkimisen jälkeen. Eniten ihmettelen, sitä, että tarvii tollanen jumalaton show järjestää, ennenkuin voi lähtee iltaa viettämään. Ymmärtäisin ton päänaukomisen ja riidan haastamisen, sillon jos yrittäisin miestäni estää menemästä. En kuitenkaan estele ja mulle on kuitenkin aina ok, että menee. On mullakin omat menoni, eikä mua kukaan estä menemästä.

Jospa miehes mieltä painaa jokin? Jokin häiritsee noissa juhlissa?

Käyn kerran kuussa entisessä kotikaupungissani, vanhempiani ja sisaruksiani katsomassa. No, nyt en sitten mene vähään aikaan. Aluksi asia oli ok miehelleni, mutta viime reissun jälkeen oli kotona aika kalsee tunnelma monta päivää ja kolme päivää kyselin ja ongin, että mikä miestäni vaivaa. Sitten, sanoin yht'äkkiä, että voisin tossa reissaamisessa pitää vähän taukoa. Mies piristy kummasti ja sano, että no eikai sun, tarvii jatkuvasti olla menossa.

Yritä keskustella miehesi kanssa, ehkä sä saat kaivettua asian esiin, mikä miestäsi häiritsee/painaa mieltä.

[QUOTE="vieras";28258722]
Toivottavasti saat hyvät juhlat kuitenkin :)[/QUOTE]

:heart: kiitos. kai sitä pitää yrittää.

Eikö kunnon naisen nyt pitäis osata edes yhden päivän näytellä onnellista? H*lvetti että olen niin vihainen ja rikki tuosta tempusta.
Itse olen (ikävä kyllä) pirun pitkävihainen, joten uskon että hän saa tuntea tuon tempun jälkiseuraamukset vielä nahoissaan, ja pitkään. S**tana!!

Aaaargh!!!

:heart: kiitos. kai sitä pitää yrittää.

Eikö kunnon naisen nyt pitäis osata edes yhden päivän näytellä onnellista? H*lvetti että olen niin vihainen ja rikki tuosta tempusta.
Itse olen (ikävä kyllä) pirun pitkävihainen, joten uskon että hän saa tuntea tuon tempun jälkiseuraamukset vielä nahoissaan, ja pitkään. S**tana!!

Aaaargh!!!

Hei, älä tuolle linjalle lähde, ei se ole sulle itsellesi hyväksi ollenkaan :) Sulla selvästi on huumorintajua ja itseironiaakin, älä heittäydy jälkeenpäin kiukkuavaksi muijaksi kuitenkaan. Jos on riita, riidellään. Jos on pakko näytellä sopua, näytellään, mutta sen jälkeen asia pitää selvittää, eikä mitään kostohommeleita ja pitkävihaisuuksia, eihän? :)

Mitenkään vähättelemättä ap:n asiaa tai ylipäätään vastaajien ymmärtämättömyyttä, niin ihmset ovat usein tosi äkäisiä toisilleen ennen juhlia. Arki muuttuu, tulee toisenlaista kiirettä ja hösötystä ja kaikki ovat räjähdysalttiita. Miehesi ehkä kokee juhlat stressaavina ja sinä et ehkä niinkään, mutta oma käytöksesi voi olla kiireisempää ja satat toistaa samoja asioita päivistä toisiin niin kuin juhlia järkätessä kuuluukiin muistella onko se tai tuo tehty.

Järkkäsin aiemmassa catering-yrityksessäni yksityisten juhlia ja voin vannoa, että 98 % asiakkaista hössötti, hermoili, kiukutteli, rähisi, esitti omituisia vaatimuksia viisi minuuttia ennen vieraiden tuloa, oksensivat vessassa jännitystään, ottivat miljoonan kerran eron puolisostaan tai muusta suvustaan kahden tunnin sisään jne. Ne loput 2 % olilvat pääsääntöisesti niitä, joita ei kiinnostanut juhlat muutenkaan ja oli pakko järkätä suvun tai ystävien painostuksesta.

MInä en ap:n tilanteessa miettisi parisuhdeterapiaa, enkä antaisi sen sydämen rikkoontua, koska jos olette pariskuntana hermoilevaa tyyppiä tulette jatkossa olemaan yhtä hankalia toisillenne seuraavien juhlien alla. Miettikää mieluummin voisitteko muuttaa juhliin liittyvää käytännön järkkäämistä? Oletko sinä marttyyri? Vetäytyykö miehesi liikaa? Voisitteko jakaa vastuualueita ja hyväksyä toisen työn tuloksen sellaisenaa? Voitteko aloittaa riittävän ajoissa, ettei tulisi viime hetken kiire? Otatte täään lasit viiniä, halaatte toisianne ja istutte alas, rauhassa, miettimään miten loput järkkäämiset nyt teette. Ei tuossa sen vakavammasta ole kyse!

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää!!;28258668:
Voi että vituttaa.
Täytin eilen pyöreitä (juu, en 20 vaikka ehkä vaikuttaa siltä :D ), ja ois nyt pääsiäisenä tarkoitus juhlia niitä.
Miehelle tämä on ollut ihan OK, kunnes eilen. hän jotenkin vain kilahti ja uhkaili erolla ja haastoi riitaa minkä kerkesi. Eikä millään lailla näyttänyt että edes ois muistanut mikä päivä on.
Itse olin pitkän työpäivän jälkeen pyörinyt tunteja ruokakaupoissa ostamassa kaikkea tärkeää pääsiäistä ja juhlia varten, hän oli vain vihaisena tullut töistä alkon kautta kotiin.

Nyt olen itse ihan rikki, enkä tiedä mitä pitäis tehdä. En halua mitään sukulaisia tänne, en halua yleensäkään olla täällä asunnossa. Mies on töissä ja on ihan kuin mitään ei ois tapahtunut, ihmettelee miks käyttäydyn niin oudosti.

Jos ois ihan tavallinen viikonloppu, niin voisin lähteä tyttökavereiden kanssa viettämään iltaa ja vain unohtaa koko miehen ja riidan edes joksikin aikaa, ja ehkä kaikki ois lopulta edes melkein hyvin.
Mutta tänään pitäis siivoilla ja leipoa ja valmistella juhlia varten, eikä vain vois vähempää kiinnostaa.

EI HELVETTI :( Miten joku voi uhkailla erolla kumppanin syntymäpäivänä? En käsitä.

Siis anteeksi nyt,mutta ehkä juuri siksi että jos sulla on tapana vaan liueta riidoista,eikä keskustella, jos sulla on tapana intoa puhkuen mennä aina tyttökavereitten kanssa baariin ja unohtaa siten mies. Niin mietippä missä se mätä on??

ehkä siinä että mies tuo esiin että hänellä on pahaolla ja sinä et välitä siitä tuon taivaallista, kyllä kuulostaa siltä että olet 20v. aikuinen ihminen jää selvittämään tilanteen PUHUMALLA! Nyt sä annat miehellesi sen kuvan että jee bile bile baila baila, mies paska paska.. ei merkkaa mitään.

Paniikki ja pelko aiheutaa monissa vihaa ja ärtymystä. Itse reagoin noin jos joku sairastuu tai loukkaantuu jonkun verran omasta syystään, ei hevillä tipu sillon sympatiaa :ashamed:

Laita nyt ekana lenkkarit jalkaan ja käyt heittää tunnin lenkin. Auttaa usein asiaan kuin asiaan.
Hyvät niistä juhlista tulee, mut tarviit nyt vähän raitista ilmaa.

[QUOTE="vieras";28258813] ihmset ovat usein tosi äkäisiä toisilleen ennen juhlia. Arki muuttuu, tulee toisenlaista kiirettä ja hösötystä ja kaikki ovat räjähdysalttiita. Miehesi ehkä kokee juhlat stressaavina ja sinä et ehkä niinkään, mutta oma käytöksesi voi olla kiireisempää ja satat toistaa samoja asioita päivistä toisiin niin kuin juhlia järkätessä kuuluukiin muistella onko se tai tuo tehty.

Otatte täään lasit viiniä, halaatte toisianne ja istutte alas, rauhassa, miettimään miten loput järkkäämiset nyt teette. Ei tuossa sen vakavammasta ole kyse![/QUOTE]

:) Onhan tämä totta. Kyllähän sen tietää että aina kun on "pakollisia" juhlia (joulu, juhannus jne) niin kaikki mikä voi mennä pieleen, menee pieleen. Juurikin sen stressaamisen sun muun takia.

Itse jännitän näitä juhlia hirveästi, ja joka päivä kiroan et miksi pitikään mennä tällaisia järkkäämään :D Mies on meistä se joka tuntuis ottavan coolimmin, ja ehkä häntä sitten ärsyttää minun hermoilut.

Tästä pitää vain nousta, ja katsoa tuon turhan riidan ohi. Harmittaa vain että tuo hermoilu vain on satakertaistunut kun pyörii vain mielessä että miten ihmeessä selitän omituisen käytöksen sukulaisille, jotka tietysti huomaa ettei kaikki ole OK. Juhlafiilis ei voisi olla yhtää enempää pakkasen puolella.

Aamulla sanoin miehelle että oli kyllä kiva lahja se erolla uhkailu, ja hän siitä (tietysti) hiiltyi ja pauhasi että oisko muka joku lahjakin pitänyt ostaa häh?!? Siihen sanoin äkkiä että ei tietenkään (vaikka... mielestäni ehkä ois, eikö??), mutta sentäs JOTAIN muuta. Edes "hyvää syntymäpäivää kulta" ja halaus. Mutta ei, ei mitään.

Ja oikeasti, tuo mies on yleensä ihan halinalle ja todella mukava ja huomaavainen, joten tuo käytös vain oli ihan pirun iso shokki.
Jos hän ois luonnostaan muka-macho k*sipää ja täys sika, niin en ois niin hirveästi reagoinut tuohonkaan temppuun. Enkä kyllä sellaisen ihmisen kanssa edes yrittäisi seurustella.