miksi pikkutyttöjen äidit ovat niin RASITTAVIA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
käyn usein leikkipuistossa kahden pienen poikani kanssa, ja olen huomannut että kaikkein rasittavimpia äitejä ovat pienten tyttöjen äidit, varsinkin jos on ensimmäinen lapsi! jos pojat leikkivät siinä vieressä niin heti pienet prinsessat kiskotaan sivuun ettei kamalat ja villit pojat heitä vahingoittaisi!! tänäänkin poikani meni samaan aikaan keinulaudalle erään tytön kanssa niin heti tämän tytön äiti veti hänet "turvaan".... ja sama lelujen kanssa, nämä tytöt kyllä saavat leikkiä muiden leluilla mutta jos poika hipaiseekin tytön leluun niin heti äiti on siinä vinkumassa että "tämä on meidän Aada-Josefiina-Ellinooran lelu!" toivottavasti meille ei ikinä tule tyttöä jos se tekee vanhemmista noin idiootteja. muutenkin nämä äidit leikkivät lapsen kanssa ja yrittävät parhaansa mukaan eristää muista lapsista. meillä kuin pojat ovat sosiaallisia ja haluavat leikkiä yhdessä. ja osaavat leikkiä nätisti, eivät ota leluja kädestä tai heittele hiekkaa ym. onkohan muuallakin tällaista vai vaan meidän leikkipuistossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mun ainokaiseni on tyttö ja eipä ole kovin prinsessamainen, kun hoitokavereina on neljä poikaa :whistle: :whistle:

hyvä, toivottavasti hänestä ei tulekaan. mitenköhän ne äitin kullannuput pärjäävät koulussa? sielläkin on niitä kamalia poikia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hyvä ja paikkansa pitävä yleistys, kurkkaappa niitä kauhukakaroitasi jos vika onkin siellä

juurihan minä kerroin että pojat osaavat leikkiä nätisti eivätkä kiusaa muita lapsia. vika on näidet prinsessojen äitien korvien välissä...

Mulla on 2 tyttöä.. meidän tytöt ovat aina leikkineet niin tyttöjen kuin poikienkin kanssa. Molemmat ovat kovia menemään ja riehumaan, eli meidän tytöistä voi kyll joku ajatella "kamalia kauhukakaroita". Eivät he ilkeitä ole, mutta vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää ihan riittävästi meilläkin...

hyvä ja paikkansa pitävä yleistys, kurkkaappa niitä kauhukakaroitasi jos vika onkin siellä

juurihan minä kerroin että pojat osaavat leikkiä nätisti eivätkä kiusaa muita lapsia. vika on näidet prinsessojen äitien korvien välissä...

Niinpä, omasta mielestäsi! Moisella yleistyksellä voisi kyllä kuvitella että yleistät myös omien lastesi mukavuuden ja ihanuuden ja leikkitaidot???

Vähän samaa huomannut JOISSAIN tyttöjen äideissä. "Meidän Cilla-Elisabeth pelkää poikia" ja äkkiä sivuun eikä mikään leikki poikien kanssa käy koska "tytöt ja pojat ei vaan voi leikkiä yhdessä nätisti" :headwall:. Osa tyttölapsista kuitenkin osaa leikkiä poikien kanssa ihan asiallisesti, kyllä pojatkin tarpeen vaatiessa leikkivät kotileikkejä ja tytöt sotaleikkejä, jotta porukassa on kivaa! Meidän tytön lähipiirissä vain on enimmäkseen poikia, joten siinä poikajoukossa juoksee sitten mukana yksi vaaleanpunainen rinsessa :D!

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
mulla on tyär ja mua kauhistuttaa kun se on jo nyt niin neitiä ja prinsessaa että millanen tinttara se on sit teini iässä :o :o :o

Jeps....vaatteita vaihto 5 vuotiaana kolme kertaa päivässä. Nyt 7 vuotiaana kommentit on "äiti etkö sinä tiedä etten käytä tämmöisiä vaatteita" ym...

Niin ja itse asiasta niin kyllä tytön kanssa tuli oltua jotenkin herkempi kuin nyt tuon rämäpää pojan. Tosin meillä neitin paraskaveri on poika ja aina leikkinyt sekä että. Muutaman kerran olen joutunut nyt vanhemmalla iällä neitiä kieltämään leikkimästä jonkun kanssa mutta yleensä toisen tytön...

käyn usein leikkipuistossa kahden pienen poikani kanssa, ja olen huomannut että kaikkein rasittavimpia äitejä ovat pienten tyttöjen äidit, varsinkin jos on ensimmäinen lapsi! jos pojat leikkivät siinä vieressä niin heti pienet prinsessat kiskotaan sivuun ettei kamalat ja villit pojat heitä vahingoittaisi!! tänäänkin poikani meni samaan aikaan keinulaudalle erään tytön kanssa niin heti tämän tytön äiti veti hänet "turvaan".... ja sama lelujen kanssa, nämä tytöt kyllä saavat leikkiä muiden leluilla mutta jos poika hipaiseekin tytön leluun niin heti äiti on siinä vinkumassa että "tämä on meidän Aada-Josefiina-Ellinooran lelu!" toivottavasti meille ei ikinä tule tyttöä jos se tekee vanhemmista noin idiootteja. muutenkin nämä äidit leikkivät lapsen kanssa ja yrittävät parhaansa mukaan eristää muista lapsista. meillä kuin pojat ovat sosiaallisia ja haluavat leikkiä yhdessä. ja osaavat leikkiä nätisti, eivät ota leluja kädestä tai heittele hiekkaa ym. onkohan muuallakin tällaista vai vaan meidän leikkipuistossa?
Mutsis oli..

Meidän tyttö leikkii, riehuu ja mekkaloi kolmen veljen kanssa yhtenä mylläkkänä. Oon painottanu, ettei joka asiasta tarvii tulla äidille vinkumaan, vaan voi pitää itte oman puolensa! Aika kova onkin sitten kirkumaan, kun lyömistä/puremista en suvaitse...

...Tai jos noilla "prinsessojen" äideillä vaan on huonoja kokemuksia poikien raisusta koheltamisesta. Eiköhän ne huonot kokemukset vähän hälvene, kun nuo äidit näkevät sun poikien leikkivän? Itsellä on neljä tyttöä (melkein teinistä pikkuvauvaan asti ) ja itse ainakin kannustan tyttöjäni ottamaan kaikki lapset mukaan leikkiin ja toimimaan muutenkin yhteistyössä muiden lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mun ainokaiseni on tyttö ja eipä ole kovin prinsessamainen, kun hoitokavereina on neljä poikaa :whistle: :whistle:

hyvä, toivottavasti hänestä ei tulekaan. mitenköhän ne äitin kullannuput pärjäävät koulussa? sielläkin on niitä kamalia poikia...

jaa-a.. meitä oli vaan kaks tyttöä eikä olla ikinä oltu mitenkääm prinsessoja. pelattu lätkää, touhuiltu aina jätkien kanssa. koulussa pöllytin meidän luokan poikia jos kiusasivat. minun oma kuopus (tyttö) leikki jo varsin sujuvasti spidermania ja painii.. :D

Meillä kolme tyttöä ja ihan olen vapaasti antanut leikkiä poikien kanssa,serkkupoika on saman ikäinen kuin esikoinen :) Tytöt kyllä itse hakeutuvat leikeistä pois,jos eivät halua riehua,en ole ylisuojelevainen.Olen iloinen siitä,jos yleensäkin muita leikkikavereita tuolta puistoista löytyy.

Mun ei tarvinnut koskaan puolustaa meidän pikku rintsenssaa, kun osasi ihan itse pelätä isoja, pahoja ja ilkeitä poikia. :laugh: Minä tyrkin selästä, että "Ala mennä nyt, ei ne purematta niele" :whistle: Joo, kyllä ne pojat olivat aina eskari-ikään asti jollain tapaa tosi uhkaavia tyttären mielestä... Hmm... Kunpa se kestäisi teini-iän ylikin, parantuisi vasta aikuisiällä :D

No sen verran kerron, että meidän pelkuripöksy on parantunut tuosta poikien pelosta siinä määrin, että kyllä se koulussa ihan hyvin pärjää :D

Yhteistyössä