Miksi monet pienten lasten äidit (nuoretkin) ovat niin "löllöjä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kai saa miettiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kai saa miettiä

Vieras
Ja en nyt pahalla, mut ihmetyttää, kun moni sanoo kuitenkin harrastavansa liikuntaa ja syövänsä hyvin. Esim. uimahallissa näkee nuoria äitejä, niin monet ovat aika kamalassa kunnossa fyysisesti.

Ymmärrän kyllä, että vatsanahka venyyy jne, mutta kun se koko kroppa on ihan lässähtänyt. Huono ryhti, ylimääräistä rasvaa pullottaa joka puolelta, takapuoli erityisen leveä ja roikkuu. Muuttuuko nuori, treenaava nainen väistämättä tuollaiseksi synnytettyään, vai ovatko nuo vain niitä, joille ei ole ikinä kummemmin liikunta maittanut ja raskausaikana tullut syötyä kahden edestä?

Mun mielestä on jotenkin huolestuttava suunta, jos n.25-30v äidit alkavat pikkuhiljaa näyttää fyysisesti nelikymppisiltä... Ei sen ikäisen vielä kuuluisi rapistua niin pahasti, mitä olen nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja kai saa miettiä;22962120:
Ja en nyt pahalla, mut ihmetyttää, kun moni sanoo kuitenkin harrastavansa liikuntaa ja syövänsä hyvin. Esim. uimahallissa näkee nuoria äitejä, niin monet ovat aika kamalassa kunnossa fyysisesti.

Ymmärrän kyllä, että vatsanahka venyyy jne, mutta kun se koko kroppa on ihan lässähtänyt. Huono ryhti, ylimääräistä rasvaa pullottaa joka puolelta, takapuoli erityisen leveä ja roikkuu. Muuttuuko nuori, treenaava nainen väistämättä tuollaiseksi synnytettyään, vai ovatko nuo vain niitä, joille ei ole ikinä kummemmin liikunta maittanut ja raskausaikana tullut syötyä kahden edestä?

Mun mielestä on jotenkin huolestuttava suunta, jos n.25-30v äidit alkavat pikkuhiljaa näyttää fyysisesti nelikymppisiltä... Ei sen ikäisen vielä kuuluisi rapistua niin pahasti, mitä olen nähnyt.

Samassa kuosissa näkyy olevan nykyään nuoret synnyttämättömätkin naiset...ja miehet.

Ja ei, ei muutu lapsen saatuaan automaattiseksi sellaiseksi, en minä ainakaan ole muuttunut :)...

No kun ei vaan jaksa huolehtia kropan ulkomuodosta. Pelkästään terveellinen ruoka ei tee hyvännäköiseksi. Siihen tarvitaan jatkuvaa liikuntaa ja treeniä. Raskauden myötä on helppo lösähtää

olen 2 lapsen äiti,eikä lapsenteko ole kroppaani löllyttävästi vaikuttanu,tai no rinnat vähän löpsähti,bmi on alle 21.Paljon on tuttavapiirissä hoikkia nuoria ja vanhempia äitejä.Toiset on löllöjä jo ennen lapsia.

kyllä nuo on niitä jotka on omistaneet sen pömpän jo ennen synnytystä... Tai varmaan se siis kasvaa synnyttäjillä, varsinkin useamman lapsen jälkeen kun lihakset ei yksinkertaisesti ihan samaan timmiyteen venymisen jälkeen palaudu, mutta ei itselläni yhden lpasen jälkeen huomannut yhtään mitään. Tissit joo raskaudesta johtuen vähän lussahtaa, mutta en usko, että nyt tarkoitit tuota tässä kirjoituksesa.

Ja hirmu monella nuorella, oli sitten synnyttänyt tai ei on nykyään ihan järkyttävä ryhti!

Samassa kuosissa näkyy olevan nykyään nuoret synnyttämättömätkin naiset...ja miehet.

Ja ei, ei muutu lapsen saatuaan automaattiseksi sellaiseksi, en minä ainakaan ole muuttunut :)...

Noi ihan totta puhut juu, eihän se aina sitä katso, onko synnyttänyt vai ei, mutta olen nähnyt aika paljon näitä metamorfooseja nätistä ja itsestään huolta pitävästä nuoresta naisesta lässähtäneeksi, lysyssä kulkevaksi pullataikinaksi. Kyllähän se raskaus varmaan kuitenkin edesauttaa sitä löllööntymistä, jos ei yhtään viitsi katsoa mitä suuhunsa pistää tai jaksa treenata.

Mut sit on tietty nää siiderivalaat myös, mut en nyt tarkoittanut niitä..

Jos ihminen on ikänsä harrastanut liikuntaa ja elänyt terveellisesti,niin ei raskaus sitä kroppaa pilaa. Kuten mainitsit,niin se nyt on ihan luonnollista jos mahanahka roikkuu oltuaan sellaisessa venytyksessä,mutta mäkään en siihen usko että raskaus/raskaudet voivat olla syy koko vartalon lihavuuteen,varsinkin jos synnytyksestä on useampi vuosi. Eli,ei,en usko että kukaan "muuttuu" niin radikaalisti lapsen saatuaan,kyllä ne jotka itsestään huolta pitää,pitää sen jälkeenkin.

Minulla jostain syystä on taipumus kerätä raskausaikana kiloja aina, jotenkin liittynee hormoonitoimintaan. Lapsia on 4 alle kouluikäistä ja rahaakaan ei toki itsensä ulkoiseen kuosiin niin kauheasti ole(tottakai uudet vaatteet, parturikäynnit yms. piristäis), kun ei ole piiitkää uraputkea takana. Siksi olen aina näyttänyt juurikin kuvailemaltasi äidiltä synnytyksen jälkeen. Mutta esim. nelosta alkaessani odottaa, painoni oli taas n. 56 kiloa, bmi 21, ja siinä vaiheessa taas ihmiset sanoivat, että susta ei ikinä uskoisin että sulla on 3 pientä lasta, et nuku koskaan täysiä öitä jne. Eli joo, tottakai siinä vauvavaiheessa voi olla ylimääräistä, mutta kyllähän sille kropalle pitää jokunen kuukausi antaa aikaakin palautua!!!

Mulla lässähti peffa kun olin raskaana. :D luulin, et mul vaan on semmonen lättänä, mut ei se ollukkaan, sen sai hyväksi kohtuu pienellä vaivalla. Ryhtiä yritän pitää yllä. Pikkasen olen pehmee, kun en tykkää mitään painoja nostella, mut tykkään, et se on ihan naisellistakin. Ei mulla mitään ylimääräistä ole, oon tosi tyytyväinen omaan kuosiin, joka on ilman vaivannäköä tämmöinen. Varmaan ne on ne geenit sitten.

No mä olen 27-vuotias akhden pienen lapsen äiti ja olen varmaan sit mittapuullasi löllö. Vatsassa on ylimäärääistä ja nahkaa, kun se venyi. Ryhti on vähän ehkä huono, kun pienien kanssa joutuu touhuilemman niin paljon kumarassa. Takapuoli ja lantio ovat synnytysten myötä levinneet ja reisiin on kertynyt hieman ylimääräistä, ja käsivarsiin.

Joo, vielä joskus 23v olin kokoa s ja timmi, harrastin tanssia ja kävin salilla. Nyt kokoa L ja enpä ole enään timmi, tiedän kyllä. Mut miksi pitäisi, mä taisin vaan löytää tärkeysjärjestyksen elämääni. Kyllä säkin vielä tajuat kun sulla on lapsia. Ehkä se oma kroppa ei enää silloin tärkein ja löllööntyminen on murheista pienin;)

Ei se iästä ole kiinni, vaan liikunnan määrästä ja ruoan laadusta ja tietenkin sen määrästä myös. Oli vanha tai nuori, niin sitä lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa. Tuon ryhdin huononemisen olen minäkin kyllä monissa ihmisissä huomannut. Tuntuu olevan aika tavallista, että ihmiset kävelee jotenkin... lysyssä.

Noi ihan totta puhut juu, eihän se aina sitä katso, onko synnyttänyt vai ei, mutta olen nähnyt aika paljon näitä metamorfooseja nätistä ja itsestään huolta pitävästä nuoresta naisesta lässähtäneeksi, lysyssä kulkevaksi pullataikinaksi. Kyllähän se raskaus varmaan kuitenkin edesauttaa sitä löllööntymistä, jos ei yhtään viitsi katsoa mitä suuhunsa pistää tai jaksa treenata.

Mut sit on tietty nää siiderivalaat myös, mut en nyt tarkoittanut niitä..

Siiderivalas xD...juu, tosin totta puhuakseni täytyy todeta, että oma ryhtini on huonontunut raskauksien myötä. Kai se asento mahan kanssa teki tehtävänsä. Liikun kyllä paljon ja käyn jumpissa ja toivon, että tilanne palautuu!

Ryhdin osalta siis tuntuu,e ttä se huono ryhti tuli mahan painosta ja siihen tavallaan tottui. Nyt raskauksien jälkeen pitää itseä aina muistuttaa oikasemaan selkänsä. Se "lösötys" siis on tavallaan nyt se normiasento.

Painoa ei tullut raskauksissa juurikaan ja BMI sama kuin ennen raskautta eli n. 20. Enkä muutenkaan näe ulkomuodossa, edes rintojen osalta mitään eroa aiempaan.

Harrastan liikuntaa ja syön hyvin, mutta siihen päälle maistuu vielä makeakin, eli ei siinä paljon tarvita, että jostain pursuilee ja tosiaan pursuilin kyllä ennen lastakin.
Imetysaikana oli hoikka, kun imetys kulutti sen verran kaloreita.

Itseäni ainaskin patittaa ja kunnolla, kun nuo viimeiset sitkeät "raskauskilot" eivät sitten millään suostu lähtemään pois. Ennen raskautta painoin 50 kg (olen 158 cm pätkä), ja nyt sitten lapsen ollessa melkein 1,5 vuotias painan 56 kg. Kyllä kyrsii, kun farkut tiukkaavat ja muutenkin on ihan valas olo :/ Okei, suurimman osan mielestä olen hoikan ja sopusuhtaisen näköinen, mutta kun itsestä ei tunnu siltä. Vaatteet päällä olenkin semmoinen naisellisen hoikka, mutta alsti...Huoh! Liikuntaa harrastan paljon - se on minulle suorastaan elämäntapa - mutta tuo iltaherkuttelu riistäytyy turhan usein käsistä. Yritänkin saada itseni tuohon entiseen kuosiin kesäksi :)

Mua taas hirvittää juuri aloittajankin tekstistä läpi paistava nykyajan asenne: edes raskauden jälkeen ei sais olla yhtään löllöä!! Ihan sairastahan se on, että raskausajat lasketaan kaloreita, kuntosalille riennetään samantien, että ollaan varmasti sen näköisiä, ettei ois pieniä lapsia jne. Nykyään esim. juuri kukaan äiti ei ota kuin kahvia/teetä, pullaa ei kukaan juuri syö jne... Ensinnäkään raskaus tai imetysaika ei ole mitään diettausaikaa ja oikeasti on päivänselvää, että kroppa muuttuu raskauden myötä. Huoh.

No mä olen 27-vuotias akhden pienen lapsen äiti ja olen varmaan sit mittapuullasi löllö. Vatsassa on ylimäärääistä ja nahkaa, kun se venyi. Ryhti on vähän ehkä huono, kun pienien kanssa joutuu touhuilemman niin paljon kumarassa. Takapuoli ja lantio ovat synnytysten myötä levinneet ja reisiin on kertynyt hieman ylimääräistä, ja käsivarsiin.

Joo, vielä joskus 23v olin kokoa s ja timmi, harrastin tanssia ja kävin salilla. Nyt kokoa L ja enpä ole enään timmi, tiedän kyllä. Mut miksi pitäisi, mä taisin vaan löytää tärkeysjärjestyksen elämääni. Kyllä säkin vielä tajuat kun sulla on lapsia. Ehkä se oma kroppa ei enää silloin tärkein ja löllööntyminen on murheista pienin;)

Tässä muuten taisikin löytyä se syy eli se ns. tärkeysjärjestys. Eihän lapset ja hyvä kunto sulje toisiaan pois! Aivan kuin hyvä kuntoinen ja ryhdikäs äiti olisi huonompi, kuin löysä?!

Mä olen ainakin 3v pojan äiti, ja erittäin löllö. Ja ihan siksi että syön liikaa enkä liiku tarpeeksi. Ei sillä lapsen kanssa mitään tekemistä ole, ruoka on vaan Hyvää ja sohvalla mukavaa. Saa tuomita ihan rauhassa, ei hirveästi kiinnosta :)

No en ole ap,mutta mulla on kaksi pientä lasta ja ikää samanverran kuin sulla. Ei mullekaan oma kroppa ole tärkein ja tottakai lapset menee kaikessa etusijalle,mutta jotkut käyttää lapsiaan kilpinä ja tekosyynä. "Ei oo aikaa,ei oo rahaa,lapset sitä ja lapset tätä". Se ei paljoo vaadi jos pykäsee tunnin lenkin iltasin tai käy kerran viikossa vaikka uimahallissa kävellen,ei vaadi juuri rahaa eikä kyllä sitä aikaakaan. Mun mielestä kolme tuntia viikossa on hirveen vähän aikaa ja sen ajan kyllä lapset pärjää ilman mua. Se vaan,että jos jo nuorena alottaa sen kilojen keräämisen,niin harvemmin niistä vanhemmiten pääsee eroon. En halua huomata sit viiskymppisenä että on diabetestä ja verenpainetautia ja nivelet kakkelina ihan vaan sen takia kun joskus se oma kroppa oli "murheista pienin".

itse en pystynyt kummankaan raskauden aikana harrastamaan liikuntaa alkuraskauden jälkeen. joten jos on puolivuotta liikkumatta niin ei sitä kovin kummoisiin liikuntasuorituksiin pysty vielä muutamaan kuukauteen synnytksen jälkeen. itelläni ainaskin kunto laski todella alas niin aikaa se vie ja paljon että palautuu synnytyksen jälkeen normaaliin olotilaan. itselläni taisi mennä n. 1,6vuotta että olin hyvässä kunnossa.
itse en lukeudu noihin löllöihin, mutta töitä se on teettänyt.

[QUOTE="vieras";22962270]No en ole ap,mutta mulla on kaksi pientä lasta ja ikää samanverran kuin sulla. Ei mullekaan oma kroppa ole tärkein ja tottakai lapset menee kaikessa etusijalle,mutta jotkut käyttää lapsiaan kilpinä ja tekosyynä. "Ei oo aikaa,ei oo rahaa,lapset sitä ja lapset tätä". Se ei paljoo vaadi jos pykäsee tunnin lenkin iltasin tai käy kerran viikossa vaikka uimahallissa kävellen,ei vaadi juuri rahaa eikä kyllä sitä aikaakaan. Mun mielestä kolme tuntia viikossa on hirveen vähän aikaa ja sen ajan kyllä lapset pärjää ilman mua. Se vaan,että jos jo nuorena alottaa sen kilojen keräämisen,niin harvemmin niistä vanhemmiten pääsee eroon. En halua huomata sit viiskymppisenä että on diabetestä ja verenpainetautia ja nivelet kakkelina ihan vaan sen takia kun joskus se oma kroppa oli "murheista pienin".[/QUOTE]

Tulipa vain mieleen, että ootko tietoinen, että kaikilla ei ole tuota kolmea tuntia viikossa omaa aikaa?? Mulla ei ainakaan ole. Mun oma aika on sitä, että otan vain yhden/kaksi lastani mukaan jonnekin tms... Oikeasti ihmisillä on ERILAISIA elämäntilanteita, ja voin sanoa,että vielä yksilapsisena se oli huomattavasti helpompaa vaikka jumpata kun vauva nukkui, mutta eipä onnistukaan enää, jos on monta pientä kotona... Myös kotitöiden määrä on hiukkasen suurempi ja jos valvot vaikka kolmenkin kanssa joka yö, voi olla ettei enää millään jaksakaan sinne lenkille...

Mulla ei kyllä ole ryhdissä mitään vikaa, muuten saatankin olla ap:n kuvaama löllö. Olen harrastanut 15 vuotta tanssia joten siitä varmaan automaattisesti tulee hyvä ryhti. Kaksi lasta, ja varsinkin tää toinen raskaus veti kropan aika huonoon kuntoon. Käsivarret ei ole timmit, lantio levisi jne. Pidän tosi paljon tanssista ja muusta jumpasta, mutta täältä pitää lähteä viereiseen kaupunkiin sen perään. Tarkoittaa että tunnin jumppaan saa varata noin kaksi ja puoli tuntia aikaa ajoineen, vaatteiden vaihtoineen yms. Se on aika paljon jos haluaa useemman kerran viikossa tehdä. Kerran viikossa onnistuu, mutta se ei taas riitä kropan kannalta. Vaunulenkkeilykään ei oikein riitä, varsinkin kun pienempikin jo sen ikäinen että haluaisi olla leikkikentällä jne. Ja isomman kanssa kävely on sellaista laahustamista. Juoksulenkit olisi tietty yksi mutta mä VIHAAN juoksemista. Mieluummin olen vähän löölö kuin juoksen. :D

No, kyllä kun tosta nuo hiukan kasvaa niin on taas paremmin aikaa ja tilaisuuksia käydä treenaamassa. Kyllä siinä kohtalaisen äkkiä taas itsensä saa kuntoon. Vähän combatia, pumpia, zumbaa ja muuta hauskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja perhetyössä oleva;22962228:
Mua taas hirvittää juuri aloittajankin tekstistä läpi paistava nykyajan asenne: edes raskauden jälkeen ei sais olla yhtään löllöä!! Ihan sairastahan se on, että raskausajat lasketaan kaloreita, kuntosalille riennetään samantien, että ollaan varmasti sen näköisiä, ettei ois pieniä lapsia jne. Nykyään esim. juuri kukaan äiti ei ota kuin kahvia/teetä, pullaa ei kukaan juuri syö jne... Ensinnäkään raskaus tai imetysaika ei ole mitään diettausaikaa ja oikeasti on päivänselvää, että kroppa muuttuu raskauden myötä. Huoh.

No saahan sitä, olla mut sitä ei tarvitse olla, jos ei halua. Ei ole väärin katsoa, mitä suuhunsa pistää eikä raskausaikanakaan tarvitse mättää herkkuja kaksin käsin. Perusruoalla taas on aika hankala lihota, jos on tottunut syömään siis kohtuullisia annoksia.

Nauratti tuo pullaesimerkki:D Ihan hyvä vaan, että katsovat, mitä suuhunsa laittavat. Ei se pulla ole mikään peruselintarvike. Ja juu, kyllä minäkin lähdin salille synnytyksen jälkeen niin pian kuin mahdollista ja halusin näyttää siltä "kuin ei olisikaan pieniä lapsia". IHan vain siksi, että oma vartalo tärkeä juttu, salilta saa voimaa jaksaa arkea. Haluan myös näyttää hyvältä. Miksi ihmeessä pitäisi näyttää siltä, että on pieniä lapsia? Mitä ikinä se nyt tarkoittaakaan..

Yhteistyössä