Miksi pettämisestä syytetään aina pelkästään sitä toista naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Toinen";28146896]Jos sinua helpottaa nuo omat päätelmäsi minun luonteesta ja ulkonäöstä, niin sen kun ajattelet sitten niin. Minä itse tiedän asioiden oikean laidan ja se onneksi riittää minulle. Tasollesi en jaksa alentua, vaikka sitä varmasti toivoisitkin. Ihmettelen miten sinä jaksat täällä nimitellä toisia ihan tuntemattoman ihmisen päätöksistä, ellet sitten itse ole epävarma?[/QUOTE]

Päätelmiä ei ole vaikea tehdä tekstisi luonteesta ja tyylistä.
Ja kuten sanoin, olen itse ollut samassa tilanteessa, mutta osasin kuitenkin pitää järjen päässä, ja ymmärsin asioita. Sinä et osoita mitään sinne suuntaankaan. Kaiken huipuksi sanot, ettei teidän seksielämä kuulu vaimolle. Mies ei ole sinun, vaan vaimon, joten se olet sinä jolle nämä asiat ei kuuluisi. Miksi ihmeessä tunget väliin?

Päätelmiä ei ole vaikea tehdä tekstisi luonteesta ja tyylistä.
Ja kuten sanoin, olen itse ollut samassa tilanteessa, mutta osasin kuitenkin pitää järjen päässä, ja ymmärsin asioita. Sinä et osoita mitään sinne suuntaankaan. Kaiken huipuksi sanot, ettei teidän seksielämä kuulu vaimolle. Mies ei ole sinun, vaan vaimon, joten se olet sinä jolle nämä asiat ei kuuluisi. Miksi ihmeessä tunget väliin?

Tungen väliin? Luuletko, että väkisin raahaan miehen kotiini? Mies itse ottaa yhteyttä minuun, ikinä en miestä ole "anellut" luokseni. Olet siis käsittänyt asian väärin jos luulet, että tungen väliin.
Edelleen sanon, että jos sinun olosi on varmempi noiden päätelmiesi kanssa, niin hyvä vain. Ei ne minua häiritse.

[QUOTE="Toinen";28146956]Tungen väliin? Luuletko, että väkisin raahaan miehen kotiini? Mies itse ottaa yhteyttä minuun, ikinä en miestä ole "anellut" luokseni. Olet siis käsittänyt asian väärin jos luulet, että tungen väliin.
Edelleen sanon, että jos sinun olosi on varmempi noiden päätelmiesi kanssa, niin hyvä vain. Ei ne minua häiritse.[/QUOTE]

Miksi alunperin halusit seksiä perheellisen miehen kanssa, kun sinkkujakin riittää? Eikö sinusta tuntuisi pahalta, jos vaimo saisi tietää asiasta, ottaisi eron ja lasten koti rikkoutuisi? Tämä kaikki vain siksi, että halusit seksiä ja mies halusi hakea salaa seksiä muualtakin. Oletko varma, ettet ole ihastunut mieheen, kun haluat seksiä juuri hänen kanssaan?

Miksi alunperin halusit seksiä perheellisen miehen kanssa, kun sinkkujakin riittää? Eikö sinusta tuntuisi pahalta, jos vaimo saisi tietää asiasta, ottaisi eron ja lasten koti rikkoutuisi? Tämä kaikki vain siksi, että halusit seksiä ja mies halusi hakea salaa seksiä muualtakin. Oletko varma, ettet ole ihastunut mieheen, kun haluat seksiä juuri hänen kanssaan?

Miksi sinä vielä jossittelet? Jos perhe hajoaa jne? Turha jossitella asioita, jotka eivät välttämättä koskaan tapahdu. Halusin seksiä yksilön kanssa, joka on mielestäni komea ja seksikäs. En minä mieti koko elämäntarinaa ja sukulaissuhteita sun muita. En edelleenkään ole ihastunut vai eikö seksiä voi harrastaa ilman tunteita sinun mielestäsi?

[QUOTE="Toinen";28147018]Miksi sinä vielä jossittelet? Jos perhe hajoaa jne? Turha jossitella asioita, jotka eivät välttämättä koskaan tapahdu. Halusin seksiä yksilön kanssa, joka on mielestäni komea ja seksikäs. En minä mieti koko elämäntarinaa ja sukulaissuhteita sun muita. En edelleenkään ole ihastunut vai eikö seksiä voi harrastaa ilman tunteita sinun mielestäsi?[/QUOTE]

Mielestäni on varsin normaalia miettiä, mitä teoista voi seurata. :D En mäkään ajattele, että mikäpäs siinä, että menee kännissä rattiin, kun ei välttämättä törmää kehenkään. Jollain tavalla olet mieltynyt juuri tuohon mieheen, jos sinulle ei kelpaa sinkut, komeat ja seksikkäät miehet. Sinä taidat hyväksyä pettämisen, kun tuet sitä toimillasi ja ikään kuin keräät miehen moraalittomuuden hedelmät, kuten joku ketjussa ilmaisi. Toimitko yleensäkin asioissa juuri kuten huvittaa, välittämättä seurauksista? Salailet, valehtelet ja petät läheisiäsi? Hyväksytkö, että sinua kohdellaan samoin kuin sinä kohtelet muita?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Toinen";28147018]Miksi sinä vielä jossittelet? Jos perhe hajoaa jne? Turha jossitella asioita, jotka eivät välttämättä koskaan tapahdu. Halusin seksiä yksilön kanssa, joka on mielestäni komea ja seksikäs. En minä mieti koko elämäntarinaa ja sukulaissuhteita sun muita. En edelleenkään ole ihastunut vai eikö seksiä voi harrastaa ilman tunteita sinun mielestäsi?[/QUOTE]

Harva nainen pystyy tutkitusti harrastamaan seksiä ilman tunteita. Kuulut siis pieneen vähemmistöön.

[QUOTE="Toinen";28146956]Tungen väliin? Luuletko, että väkisin raahaan miehen kotiini? Mies itse ottaa yhteyttä minuun, ikinä en miestä ole "anellut" luokseni. Olet siis käsittänyt asian väärin jos luulet, että tungen väliin.
Edelleen sanon, että jos sinun olosi on varmempi noiden päätelmiesi kanssa, niin hyvä vain. Ei ne minua häiritse.[/QUOTE]

Hah, niin ja sinä et voi kieltäytyä "kunniasta" :D Sinä olet se kolmas pyörä..
Ei ole kyse minun oloni varmuudesta, vaan siitä, ettet todella tajua tekeväsi väärin. Se on todella outoa. Ja ihan nämä samat asiat sanoin itsellenikin aikoinaan, en kunnioittanut itseäni tekojeni takia.
Mistä olet saanut sen käsityksen, ettei miehen seksielämä kuulu vaimolle?

Aah..HulluÄitien unelma :D kaikki naiset pitäisi haaransa kiinni kunnes menisivät naimisiin ja loppuelämänsä kuksisivat vain aviomiestään. Sit ku lapsia siunaantuu voi vaan rauhassa hoivata niitä ja unohtaa romantiikka parisuhteesta, koska voi luottaa siihen ettei muut ämmät anna sille miehelle??

Jepjep.. Minusta se ei kyllä ole sen kolmannen ihmisen vastuulla. Jos mies ja nainen ei hoida parisuhdettaan ja toinen päätyy pettämään, nii se on niiden kahden vika.

Luulen että tuossa kolmannen naisen vihassa on kyse siitä, että petyt naiset haluaa jatkaa sen miehensä kanssa. Jos ei ole vihainen miehelle, vaan syyttää sitä kolmatta on helpompi pysyä yhdessä.

Eli koko tämä suhde on ihan turhaa. Sinulla ei ole edes tunteita mieheen, joka "kuuluu" toiselle naiselle. Etkö tosiaan löydä sinkkua? Onko itsekkyydelläsi mitään rajoja?
Tiedät varsin hyvin itsekkin, että jos vaimo saa tietää, niin se romuttaa koko perheen, ja sinä voit hyvällä omallatunnolla silti jatkaa seksisuhdetta mieheen, keneen sinulla ei ole edes tunteita.

[QUOTE="Vieras";28147082]Aah..HulluÄitien unelma :D kaikki naiset pitäisi haaransa kiinni kunnes menisivät naimisiin ja loppuelämänsä kuksisivat vain aviomiestään. Sit ku lapsia siunaantuu voi vaan rauhassa hoivata niitä ja unohtaa romantiikka parisuhteesta, koska voi luottaa siihen ettei muut ämmät anna sille miehelle??

Jepjep.. Minusta se ei kyllä ole sen kolmannen ihmisen vastuulla. Jos mies ja nainen ei hoida parisuhdettaan ja toinen päätyy pettämään, nii se on niiden kahden vika.

Luulen että tuossa kolmannen naisen vihassa on kyse siitä, että petyt naiset haluaa jatkaa sen miehensä kanssa. Jos ei ole vihainen miehelle, vaan syyttää sitä kolmatta on helpompi pysyä yhdessä.[/QUOTE]

Jos tulisin petetyksi, en kohdistaisi vihaani siihen kolmanteen osapuoleen. Pitäisin häntä moraalittomana ja itsekkäänä ihmisenä kyllä, jos olisi ollut tietoinen asioista.

Mies ei ole sinun, vaan vaimon

Mun mielestä tässä onkin se ajattelutavan ero, mikä erottaa toisistaan ne, jotka tuntevat toisena naisena olemisesta tunnontuskia ja ne, ketkä eivät tunne.

Jos ajattelee, että ihminen voi olla jonkun oma, näkee helposti asetelman jossa toinen nainen tulee ja vie pois jotain sellaista mikä kuuluu toiselle. Jos taas näkee ihmiset yksilöinä, jotka eivät ole kenenkään omistuksessa, vaan tekevät itsenäisiä päätöksiä ja ovat vastuussa omista teoistaan, on helpompi ajatella, että mies itse päättää mitä tekee elämällään.

Mä ainakin ajattelen omaa miestäni oman elämänsä "herrana". Tiedän hänen olevan kanssani omasta halustaan ja vapaaehtoisuuteen perustuen, en siksi, että naapurin "pirkko" ei ole hänelle suostunut haarojaan levittämään. Siksi luotan häneen myös 100% kun tiedän hänen olevan täysin vastuussa omista tekemisistään. En siis perusta luottamustani siihen, ettei kukaan tule ja vie häntä, vaan luotan mieheen ajattelevana itsenäisenä olentona :)

Te, jotka kommentoitte, että ilman toisia naisia ei olisi pettäviä miehiä, niin ajatteletteko samalla tavalla myös toisinpäin? Lähes kaikille varatuille naisille tulee eteen tilanteita, että mies tulee iskemään baarissa jne. (veikkaisin, että keskivertoa enemmän kuin varatuille miehille). Jos varattu nainen sitten päättääkin lähteä häneltä herutelleen miehen mukaan, niin ajatteletteko myös siinä tilanteessa kauhistellen tuon miehen vastuuta? Vai toteatteko olkia kohauttamalla, että miehet nyt vonkaa kaikelta mikä liikkuu ja naisen itsensä olisi pitänyt älytä pitää jalat ristissä?

[QUOTE="Toinen";28146401]Olenko väittänyt, että ei ole kelvannut? Heidän seksielämä ei kuulu minulle ja meidän seksielämä ei kuulu vaimolle.[/QUOTE]

Kai käytätte kumia ja on varmistettu ettei kummallakaan ole vaikka herpestä, joka voi tarttua kuminkin kanssa? Todennäköisesti et käytä, koska olet sen verran sinisilmäinen, että kuvittelet että miehelläsi on vain sinut ja toisella rakkaallasi vain vaimosi. Tutkimuksen mukaan varatut ihmiset eivät käytä kumia irtosuhteissa, koska ovat tottuneet kotona olla ilman.

Eikö ole ollenkaan sinun vastuullasi jos saat sukupuolitaudin oman miehesi joltain hoidolta ja tartutat sen tähän toiseen mieheen, joka taas tartuttaa sen vaimoonsa. Mitä jos kyseessä olisikin HIV, jonka miehesi on saanut thaimaan matkalta. Tiesitkö, että tämä vaimo voi haastaa miehensä oikeuteen ja korvauksia siitä, että kantaa loppuelämänsä HIV:tä, jonka mies on saanut oltuaan salaa toisen naisen kanssa? Tietysti myös tämä salarakas mies voi haastaa myös sinut oikeuteen siitä, että olet hänelle HIVin tartuttanut ja toki myös sinä oman miehesi. Sukupuolitaudit eivät ole mitään harvinaista ja ovat monesti oireettomia.

Tiesitkö, että raskaana olevan naisen tulisi ehdottomasti tietää, jos puoliso tartuttaa häneen sukupuolitaudin? Synnytyksessä tarttuu esimerkiksik äidin herpes ja HIV ja muita myös, jos äiti synnyttää alakautta? Näissä tapauksissa äidille tehdään aina keisarileukkaus, mutta yleensä ennen synnytystä ei todellakaan ehditä mitään tauteja testaamaan. Ne testataan jo raskauden alkuvaiheessa ja oletetaan ettei olla hankkimassa lisää. Etkö kokisi minkäänlaista omatuntoa siitä, että pieni lapsi saa sinun takiasi sukupuolitaudin, ehkä koko loppuelämäkseen? Äiti ei myöskään saa raskauden aikana hoitaa yleensä sukupuolitautia, koska se on lapselle vaarallista. Voisin myös kuvitella, että on todella kivuliasta myös pienelle vastasyntyneelle ja mahdollisesti jopa hengenvaarallista.

[QUOTE="ama";28147113]Mun mielestä tässä onkin se ajattelutavan ero, mikä erottaa toisistaan ne, jotka tuntevat toisena naisena olemisesta tunnontuskia ja ne, ketkä eivät tunne.

Jos ajattelee, että ihminen voi olla jonkun oma, näkee helposti asetelman jossa toinen nainen tulee ja vie pois jotain sellaista mikä kuuluu toiselle. Jos taas näkee ihmiset yksilöinä, jotka eivät ole kenenkään omistuksessa, vaan tekevät itsenäisiä päätöksiä ja ovat vastuussa omista teoistaan, on helpompi ajatella, että mies itse päättää mitä tekee elämällään.

Mä ainakin ajattelen omaa miestäni oman elämänsä "herrana". Tiedän hänen olevan kanssani omasta halustaan ja vapaaehtoisuuteen perustuen, en siksi, että naapurin "pirkko" ei ole hänelle suostunut haarojaan levittämään. Siksi luotan häneen myös 100% kun tiedän hänen olevan täysin vastuussa omista tekemisistään. En siis perusta luottamustani siihen, ettei kukaan tule ja vie häntä, vaan luotan mieheen ajattelevana itsenäisenä olentona :)

Te, jotka kommentoitte, että ilman toisia naisia ei olisi pettäviä miehiä, niin ajatteletteko samalla tavalla myös toisinpäin? Lähes kaikille varatuille naisille tulee eteen tilanteita, että mies tulee iskemään baarissa jne. (veikkaisin, että keskivertoa enemmän kuin varatuille miehille). Jos varattu nainen sitten päättääkin lähteä häneltä herutelleen miehen mukaan, niin ajatteletteko myös siinä tilanteessa kauhistellen tuon miehen vastuuta? Vai toteatteko olkia kohauttamalla, että miehet nyt vonkaa kaikelta mikä liikkuu ja naisen itsensä olisi pitänyt älytä pitää jalat ristissä?[/QUOTE]

Ei mene noin suoraviivaisesti. En minäkään ajattele, että ketään voisi omistaa tai "viedä" väkisin. Sen sijaan minusta salailu, valehtelu ja luottamuksen pettäminen on väärin. Jos tiedän, että joku perheellinen mies on luvannut uskollisuutta vaimolleen, pitäisin itseäni aika empatiakyvyttömänä ja moraalittomana, jos lähtisin tukemaan pettämistä. Jos kerran pettäminen on mielestäni väärin, miksi ihmeessä lähtisin riemusta kiljuen keräämään miehen moraalittomuuden hedelmät? Miten voisin nauttia tilanteesta, jossa tiedän, että mies kohtelee epäkunniottavasti puolisoaan ja satuttaa häntä? Vaimo ei omista miestään, mutta hänellä on oikeus odottaa uskollisuutta, kunnes toisin on sovittu tai erottu. Minusta tilanne on aika sama kuin jos sekaantuisin ystäväni mieheen. Toki se olisi vielä pahempaa, mutta ei ystävänkään miestä voi väkisin viedä. Kunnioitan sitä, että ihmisillä on parisuhde enkä auta ketään loukkaamaan kumppaniaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28147129]Kai käytätte kumia ja on varmistettu ettei kummallakaan ole vaikka herpestä, joka voi tarttua kuminkin kanssa? Todennäköisesti et käytä, koska olet sen verran sinisilmäinen, että kuvittelet että miehelläsi on vain sinut ja toisella rakkaallasi vain vaimosi. Tutkimuksen mukaan varatut ihmiset eivät käytä kumia irtosuhteissa, koska ovat tottuneet kotona olla ilman.

Eikö ole ollenkaan sinun vastuullasi jos saat sukupuolitaudin oman miehesi joltain hoidolta ja tartutat sen tähän toiseen mieheen, joka taas tartuttaa sen vaimoonsa. Mitä jos kyseessä olisikin HIV, jonka miehesi on saanut thaimaan matkalta. Tiesitkö, että tämä vaimo voi haastaa miehensä oikeuteen ja korvauksia siitä, että kantaa loppuelämänsä HIV:tä, jonka mies on saanut oltuaan salaa toisen naisen kanssa? Tietysti myös tämä salarakas mies voi haastaa myös sinut oikeuteen siitä, että olet hänelle HIVin tartuttanut ja toki myös sinä oman miehesi. Sukupuolitaudit eivät ole mitään harvinaista ja ovat monesti oireettomia.

Tiesitkö, että raskaana olevan naisen tulisi ehdottomasti tietää, jos puoliso tartuttaa häneen sukupuolitaudin? Synnytyksessä tarttuu esimerkiksik äidin herpes ja HIV ja muita myös, jos äiti synnyttää alakautta? Näissä tapauksissa äidille tehdään aina keisarileukkaus, mutta yleensä ennen synnytystä ei todellakaan ehditä mitään tauteja testaamaan. Ne testataan jo raskauden alkuvaiheessa ja oletetaan ettei olla hankkimassa lisää. Etkö kokisi minkäänlaista omatuntoa siitä, että pieni lapsi saa sinun takiasi sukupuolitaudin, ehkä koko loppuelämäkseen? Äiti ei myöskään saa raskauden aikana hoitaa yleensä sukupuolitautia, koska se on lapselle vaarallista. Voisin myös kuvitella, että on todella kivuliasta myös pienelle vastasyntyneelle ja mahdollisesti jopa hengenvaarallista.[/QUOTE]

Tässäkin oli hyvä näkökulma asiaan!

Muistakaa, että on olemassa oikeasti psykopaatteja.

Tunteettomia, sisäisesti kylmiä ihmisiä, joille "normaalit moraaliset käsitykset" on kylmiä ja tyhjiä sanoja vain. Eivät parane terapiallakaan, joten heille on turha keskustelupalstalla kertoa mikä on oikein ja mikä väärin.

Tämä on valitettavaa, mutta totta. Jos tällaiseen törmää niin kytkin ylös, ei kannata tuhrata sekuntiakaan. Hajottavat samalla tavalla kuin narsistiset persoonallisuushäiriöiset ym. sekopäät.

Toisennaisen vihassa voi olla myös kyse siitä, että jos ei vieritä syitä jonkun toisen niskoille saattaa joutua myöntämään itseleen olleensa huono vaimo. En usko et miehet vain panee kaikkea liikkuvaa, vaan siinä omassa liitossa on jokin pielessä.

[QUOTE="vieras";28147129]Kai käytätte kumia ja on varmistettu ettei kummallakaan ole vaikka herpestä, joka voi tarttua kuminkin kanssa? Todennäköisesti et käytä, koska olet sen verran sinisilmäinen, että kuvittelet että miehelläsi on vain sinut ja toisella rakkaallasi vain vaimosi. Tutkimuksen mukaan varatut ihmiset eivät käytä kumia irtosuhteissa, koska ovat tottuneet kotona olla ilman.

Tiesitkö, että raskaana olevan naisen tulisi ehdottomasti tietää, jos puoliso tartuttaa häneen sukupuolitaudin? Synnytyksessä tarttuu esimerkiksik äidin herpes ja HIV ja muita myös, jos äiti synnyttää alakautta? Näissä tapauksissa äidille tehdään aina keisarileukkaus, mutta yleensä ennen synnytystä ei todellakaan ehditä mitään tauteja testaamaan. Ne testataan jo raskauden alkuvaiheessa ja oletetaan ettei olla hankkimassa lisää. Etkö kokisi minkäänlaista omatuntoa siitä, että pieni lapsi saa sinun takiasi sukupuolitaudin, ehkä koko loppuelämäkseen? Äiti ei myöskään saa raskauden aikana hoitaa yleensä sukupuolitautia, koska se on lapselle vaarallista. Voisin myös kuvitella, että on todella kivuliasta myös pienelle vastasyntyneelle ja mahdollisesti jopa hengenvaarallista.[/QUOTE]

Meni ohi pahemman kerran, sillä olen sinkku. Käytän ehkäisyä, kumia , kiitoksia vaan huolenpidosta.

[QUOTE="Vieras";28147208]Toisennaisen vihassa voi olla myös kyse siitä, että jos ei vieritä syitä jonkun toisen niskoille saattaa joutua myöntämään itseleen olleensa huono vaimo. En usko et miehet vain panee kaikkea liikkuvaa, vaan siinä omassa liitossa on jokin pielessä.[/QUOTE]

Höpö höpö. Omassa liitossa ei tarvitse olla mitään vikaa, jotta haluaa seksiä muidenkin kanssa. Eihän ihminen ole kovinkaan yksiavioinen eläin. Pettäjässä se vika pohjimmiltaan on. Hänen moraalissaan ja itsehillinnässään. Suhteen ongelmat hoidetaan jossain ihan muualla kuin vieraissa.

Ei mene noin suoraviivaisesti. En minäkään ajattele, että ketään voisi omistaa tai "viedä" väkisin. Sen sijaan minusta salailu, valehtelu ja luottamuksen pettäminen on väärin. Jos tiedän, että joku perheellinen mies on luvannut uskollisuutta vaimolleen, pitäisin itseäni aika empatiakyvyttömänä ja moraalittomana, jos lähtisin tukemaan pettämistä. Jos kerran pettäminen on mielestäni väärin, miksi ihmeessä lähtisin riemusta kiljuen keräämään miehen moraalittomuuden hedelmät? Miten voisin nauttia tilanteesta, jossa tiedän, että mies kohtelee epäkunniottavasti puolisoaan ja satuttaa häntä? Vaimo ei omista miestään, mutta hänellä on oikeus odottaa uskollisuutta, kunnes toisin on sovittu tai erottu. Minusta tilanne on aika sama kuin jos sekaantuisin ystäväni mieheen. Toki se olisi vielä pahempaa, mutta ei ystävänkään miestä voi väkisin viedä. Kunnioitan sitä, että ihmisillä on parisuhde enkä auta ketään loukkaamaan kumppaniaan.

Ei kenenkään tarvitse tehdä mitään mikä omasta mielestä tuntuu moraalittomalta :) Mutta niin kuin itsekin sanot: Vaimolla on oikeus odottaa uskollisuutta. Toiset vaan näkee tämän odotuksen kohdistuvat siihen mieheen ja mies taas täysivaltaisena järjellisenä olentona itse päättää elääkö se odotusten mukaisesti vai eikö.

Minun mielestä ystävän mieheen sekaantuminen on täysin eri asia. Silloin ystävälläsi on MYÖS sinua kohtaan moraalisia odotuksia ja sinä itse päätät elätkö noiden odotusten mukaisesti. Jos päätät olla elämättä, niin saat heittää hyvästit tälle ystävällesi.

Ehkä oma näkemykseni juontaa juurensa siitä, että olen todennut petturimiesten olevan pettureita vaikka voissa paistaisi. Ei siinä auta naisten kieltäytyminen! Itse olen esim. työpaikalla seurannut lukuisia illanistujaisia ja todennut, että ne samat varatut miehet käyttäytyy vuodesta toiseen mallikkaasti, kun taas toiset ovat vuodesta toiseen valmiita lähtemään jonkun typykän matkaan sieltä pikkujouluista. Kyllä minä olen ainakin ajatellut, että ihan sama kuka niiden matkaan lähtee tai on lähtemättä: se ei muuta varmasti niiden perhetilannetta yhtään mihinkään suuntaan!

Laitetaan nyt tiivistettynä kaikille, koska jauhatte edelleen samoja kysymyksiä enkä jaksa toistaa itseäni. Minä näen miehen yksilönä enkä vaimonsa jatkeena. Jos mies tahtoo seksiä minulta ja minä häneltä, niin en näe miten vaimo asiaan liittyy. Ehkä sitten minulla ei ole empatiakykyä tämän asian suhteen vai todellako minun pitäisi vaimoa sääliä? Ehkäisyasiat ja muut meillä on kunnossa, joten niillä on turha jossitella.
Enemmän olisin huolissani ihmisestä, joka luulee omistavansa kumppaninsa..

[QUOTE="Toinen";28147276]Laitetaan nyt tiivistettynä kaikille, koska jauhatte edelleen samoja kysymyksiä enkä jaksa toistaa itseäni. Minä näen miehen yksilönä enkä vaimonsa jatkeena. Jos mies tahtoo seksiä minulta ja minä häneltä, niin en näe miten vaimo asiaan liittyy. Ehkä sitten minulla ei ole empatiakykyä tämän asian suhteen vai todellako minun pitäisi vaimoa sääliä? Ehkäisyasiat ja muut meillä on kunnossa, joten niillä on turha jossitella.
Enemmän olisin huolissani ihmisestä, joka luulee omistavansa kumppaninsa..[/QUOTE]

Aamen ja kiitos! Samalla tiivistit loistavasti myös mun pointtini.

[QUOTE="Toinen";28147276]Laitetaan nyt tiivistettynä kaikille, koska jauhatte edelleen samoja kysymyksiä enkä jaksa toistaa itseäni. Minä näen miehen yksilönä enkä vaimonsa jatkeena. Jos mies tahtoo seksiä minulta ja minä häneltä, niin en näe miten vaimo asiaan liittyy. Ehkä sitten minulla ei ole empatiakykyä tämän asian suhteen vai todellako minun pitäisi vaimoa sääliä? Ehkäisyasiat ja muut meillä on kunnossa, joten niillä on turha jossitella.
Enemmän olisin huolissani ihmisestä, joka luulee omistavansa kumppaninsa..[/QUOTE]

Nimenomaan, sulla ei ole empatiakykyä. Se ei ole sääliä, että osaa asettua toisen asemaan.

Ja se nyt vaan on voivoi, sunkaltaisia ihmisiä on paljon. Itse pysyn kaukana.

[QUOTE="vieras";28147319]Nimenomaan, sulla ei ole empatiakykyä. Se ei ole sääliä, että osaa asettua toisen asemaan.

Ja se nyt vaan on voivoi, sunkaltaisia ihmisiä on paljon. Itse pysyn kaukana.[/QUOTE]

No et tunnu malttavan kovin kaukana pysyä kun viestistä toiseen jauhat samaa. Miten on sulta pois jos nimimerkki Toinen tai minä ollaan suhteessa varattuun mieheen?

[QUOTE="ama";28147274]Ei kenenkään tarvitse tehdä mitään mikä omasta mielestä tuntuu moraalittomalta :) Mutta niin kuin itsekin sanot: Vaimolla on oikeus odottaa uskollisuutta. Toiset vaan näkee tämän odotuksen kohdistuvat siihen mieheen ja mies taas täysivaltaisena järjellisenä olentona itse päättää elääkö se odotusten mukaisesti vai eikö.

Minun mielestä ystävän mieheen sekaantuminen on täysin eri asia. Silloin ystävälläsi on MYÖS sinua kohtaan moraalisia odotuksia ja sinä itse päätät elätkö noiden odotusten mukaisesti. Jos päätät olla elämättä, niin saat heittää hyvästit tälle ystävällesi.

Ehkä oma näkemykseni juontaa juurensa siitä, että olen todennut petturimiesten olevan pettureita vaikka voissa paistaisi. Ei siinä auta naisten kieltäytyminen! Itse olen esim. työpaikalla seurannut lukuisia illanistujaisia ja todennut, että ne samat varatut miehet käyttäytyy vuodesta toiseen mallikkaasti, kun taas toiset ovat vuodesta toiseen valmiita lähtemään jonkun typykän matkaan sieltä pikkujouluista. Kyllä minä olen ainakin ajatellut, että ihan sama kuka niiden matkaan lähtee tai on lähtemättä: se ei muuta varmasti niiden perhetilannetta yhtään mihinkään suuntaan![/QUOTE]

Minusta kaikilla ihmisillä on oikeus odottaa toisilta hyvää ja kunnioittavaa käytöstä, oli kyseessä tuttu tai tuntematon. "Kohtele muita, kuten tahdot itseäsi kohdeltavan" jne. Pyrin kohtelemaan muita hyvin ja odotankin, että myös minua kohdellaan hyvin. Jos ei, en siihen suhtaudu suopeasti vaikken mitään vihaa ala harjoittamaan. On mielestäni väärin tukea mitä tahansa toisen ihmisen satuttamista. Enhän muutenkaan auta ihmisiä valehtelemaan toisilleen tai muilla tavoin loukkaamaan toisiaan. Minusta ihminen, joka yllyttää toista kiusaamaan koulukaveriaan, tekee väärin. Samoin on minusta väärin osallistua pettämiseen. Totta kai silti suurin vastuu on pettäjällä itsellään.

Ystävän mieheen sekaantuminen on toki pahempaa, koska ystävyyteen liittyy enemmän odotuksia, luottamusta ja välittämistä kuin tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Silti siinäkin on lähinnä vastassa minun ja ystävän etu. Jos olisin rakastunut ystävän mieheen ja mies olisi valmis pettämään, onko ystävän onni edellä, kun on jo "varannut" miehen?

Pettäjiä on monenlaisia. Kaikki eivät petä joka tilanteessa, kun tulee mahdollisuus, mutta tietysti osa on parantumattomia sarjapettäjiä. Tilanteita on paljon erilaisia ja osassa kolmannen osapuolen osuus voi olla hyvin aktiivinen ja suuri. Näkisin tilanteen olevan rinnastettavissa rikokseen yllyttämiseen. Moraaliselta ulottuvuudeltaan siis. Vaikkei pettäminen olekaan rikos.

Viimeksi muokattu:
No et tunnu malttavan kovin kaukana pysyä kun viestistä toiseen jauhat samaa. Miten on sulta pois jos nimimerkki Toinen tai minä ollaan suhteessa varattuun mieheen?

Outo kysymys tuo "miten on pois". Eihän mikään moraaliton tai paha maailmassa ole suoraan keneltäkään pois, jos se ei kohdistu itseen tai omaan lähipiiriin. En minä mieti täällä öisin sinun pettämisiäsi. Kunhan keskustelen aiheen moraalisista ulottuvuuksista.

Yhteistyössä