Miksi pettämisestä syytetään aina pelkästään sitä toista naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jatka rauhassa päättelyäsi. Mieluusti vielä vääntäisin kanssanne mutta mun täytyy mennä laittamaan tekarit lasiin ja köpötellä nukkumaan että jaksan aamulla nousta palvelutalon aamuvellille, siellä on sitten mukavia nuoria miehiä puristeltavaksi!

Tuitui nassikat, kiitos piristävästä keskustelusta!

Voi, että. Saa kuulla olevansa oikein lapsikin vielä. 60 vuotias, joksi sinua "väitin" tuskin käyttää vielä tekareita ja asuu vanhainkodissa, mutta miten vaan.

Sinulle ikäsi on siis jonkinlainen tabu, jota et halua paljastaa. Oikeastaan loppujenlopuksi minä jäin ihan hyville mielin, koska sinä et tainnutkaan olla mikään tyypillinen haluttava salarakas, vaan enemmänkin vanhemmanpuoleinen nainen, jota oma mies ei osaa tyydyttää.

Ja nyt alkaa logiikka pettää lopullisesti. Puolet porukasta tekee noita. Sinä et varmaankaan ole syyllinen kaikkiin suomalaislasten kärsimyksiin, mutta omalta osaltasi olet kuitenkin. Podet antikristuskompleksia, jos et voi kantaa omaa vastuutasi siksi, että sitten pitäisi olla vastuussa yksin koko maailmasta.

Ja jos joku nuori lukee tämän ketjun, hän luultavasti tekee sen koska aihe on koskettanut häntä jo. Toisten naisten kriitikot eivät tätä ketjua aloittaneet, ja luuletko että nuori ahdistuu enemmän siitä että on olemassa saalistajia, jotka eivät hänen maailmansa täydellisestä muutoksesta tunne minkäänlaista vastuuta, vaiko siitä, että jotkut sanovat tätä saalistajaa vastuuttomaksi?

sanoit mielestäni aika hyvin tämän.

Iholla Johanna (eräs sarja) sanoi tuossa, että yksi hänen elämänsä vaikeimmista paikoista oli, kun nuoruuden poikaystävä häntä petti. Hän ei tiennyt sen olevan edes mahdollista (toki mahdollista tv:ssä), mutta ajatteli ettei tosielämässä käy niin. Että miten joku toinen ihminen voi tehdä rakastamalleen ihmiselle noin. Voin sanoa, että varmasti koskee todella montaa nuorta ihmistä, että pettäminen yllättää ja satuttaa. Jotkut nuoret ihmiset saattavat päätyä itsemurhaan (ainakin ajatuksen tasolla), jos selviää, että puoliso on häntä pettänyt. Oli sitten perhe perustettu tai ei. Nuori ihminen on helpompi haavoittumaan. Asian voisi hoitaa vähän hienomminkin ja lähteä suhteesta, jossa ei ole onnellinen. Harva ihminen ottaa pettämisen lähes neutraalina asiana. Suurimpaa osaa se satuttaa oli ihminen sitten vanha tai nuori.

Olisin onnellisempi, jos tietäisin, ettei kukaan halua viedä toisen miestä eikä ketään halua toista satuttaa pettämällä. Olisin onnellisempi myös, jos en edes tietäisi kuinka yleistä pettäminen on. Eläisin onnellisempana pienessä "kuplassani" ilman, että päähäni koskaan edes tulisi ajatusta siitä, että puolisoni minua joskus pettäisi. Internetin takia tähänkin on päädytty, kun joka paikassa, iltasanomissa, keskustelupaikoissa, puhutaan pettämisestä, syistä siihen, yleisyydestä ja vielä siitä miten jotkut pitävät pettämistä täysin neutraalina asiana eivätkä ymmärrä, että joitain ihmisiä se satuttaa. Olisin paljon onnellisempi, jos en kokisi koskaan mustasukkaisuutta ja pettäminen ei tuntuisi pahalta vaan ihan neutraalilta, kuin kahvin juominen. Toiset ihmiset eivät tätä voi ymmärtää, koska eivät tunne samalla tavalla.

Miksi tämä palsta on täynnä idiootteja jotka väittää stereotyyppisesti jotain jonka kuka tahansa joka omaa edes puolikkaan pähkinän kokoisen aivon ymmärtää vääräksi.

Olisi ollut parempi aloitus.

Miksi joku tulee tänne palstalle väittämään että jotain tapahtuu "AINA", mihin perustat väitteesi että aina syytetään pelkästään toista naista.

Kyllä mä näkisin että se oma mies saa huutia ekana ja sen jälkeen moraaliton nainen. Tosin itse saattaisin niiata ja kiittää kauniisti toista naista palveluksesta ja sanoa että pitää hyvänään, mä en tajua kuinka joku viitsii pitkällä kepilläkään koskea varattuun mieheen. Ei oo itse koskaan tarvinnut, edes pelkissä seksisuhteissa.

[QUOTE="vieras";28144264]Voi, että. Saa kuulla olevansa oikein lapsikin vielä. 60 vuotias, joksi sinua "väitin" tuskin käyttää vielä tekareita ja asuu vanhainkodissa, mutta miten vaan.

Sinulle ikäsi on siis jonkinlainen tabu, jota et halua paljastaa. Oikeastaan loppujenlopuksi minä jäin ihan hyville mielin, koska sinä et tainnutkaan olla mikään tyypillinen haluttava salarakas, vaan enemmänkin vanhemmanpuoleinen nainen, jota oma mies ei osaa tyydyttää.[/QUOTE]

Mua nyt jäi kiinnostamaan miten mun ikäni tähän liittyy. Miten profiloit mut jos olen 45, 50, 55 tai ehkä vaikka 70?

Tekeekö ikä minusta vähemmän haluttavan? Missä on haluttavuuden yläikäraja?

En voinut olla huomaamatta, ettei yksikään tuomion enkeli kysynyt ajatteleeko tuo toinen mies lainkaan loukkaavansa minun puolisoani. Minä olen siis yksin pettäjä kummassakin suhteessa?

Kyllä minä syyttäisin molempia, sekä pettäjää kuin myöskin toista naista.
Mies saisi pitää munansa housuissa ja toinen nainen näppinsä erossa varatuista.
Luulisi löytyvän sinkkumiehiä.

[QUOTE="Toinen";28142774]Minulla on seksisuhde naimisissa olevaan perheenisään. Vaimo raskaana, mutta meidän suhde alkoi jo ennen sitä. En näe tässä mitään väärää. Pelkkää seksiä ja kotona miehellä sitten vaimo joka hoitaa kaiken muun.[/QUOTE]

Kyllähän se vaimokin on kelvannut, näköjään ;)

[QUOTE="vieras";28144242]Haluatko muuten kertoa, että miksi sinä haluat seksiä muualta? Miksi puolisosi ei riitä? Ihan mielenkiinnosta olisi mukava tietää naisen mielipide asiaan.[/QUOTE]

Minäkin haluaisin tietää tämän.

[QUOTE="abcd";28145129]Minäkin haluaisin tietää tämän.[/QUOTE]

Oman miehen kanssa elämä on kuin villasukka, tuttua lämmintä ja turvallista. Seksi on tyydyttävää ja tuttua. Toisen kanssa tunnen olevani enemmän nainen ja haluttu ilman arjen jakamista. Kummankin kanssa olen ihan tyytyväinen.

En nyt jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta mielestäni tottakai vika on siinä miehessä joka pettää MUTTA en mä kyllä hirveästi arvosta naista joka tietentahtoen rupeaa itseään tarjoamaan varatulle (ja mahdollisesti perheelliselle) miehelle. Niitä sinkkumiehiä on paljon, niin minkätakia täytyy ruveta (pienten) lasten perhettä rikkomaan?

Mua nyt jäi kiinnostamaan miten mun ikäni tähän liittyy. Miten profiloit mut jos olen 45, 50, 55 tai ehkä vaikka 70?

Tekeekö ikä minusta vähemmän haluttavan? Missä on haluttavuuden yläikäraja?

En voinut olla huomaamatta, ettei yksikään tuomion enkeli kysynyt ajatteleeko tuo toinen mies lainkaan loukkaavansa minun puolisoani. Minä olen siis yksin pettäjä kummassakin suhteessa?

Eipä näy sitä miestä täällä ketjussa, jotta voisi kysyä. ;)

[QUOTE="vieras";28144683]Kyllähän se vaimokin on kelvannut, näköjään ;)[/QUOTE]

Olenko väittänyt, että ei ole kelvannut? Heidän seksielämä ei kuulu minulle ja meidän seksielämä ei kuulu vaimolle.

[QUOTE="Toinen";28146401]Olenko väittänyt, että ei ole kelvannut? Heidän seksielämä ei kuulu minulle ja meidän seksielämä ei kuulu vaimolle.[/QUOTE]

Takerrun nyt vikaan lauseeseen. Kai nyt seksielämänne vaimolle kuuluu, jos mies on hänelle uskollisuutta luvannut.

Joskus ihmetyttää, miksi suunnitellusti ja jatkuvasti pettävät eivät tahdo elää avoimissa/vapaissa suhteissa.

[QUOTE="Toinen";28142774]Minulla on seksisuhde naimisissa olevaan perheenisään. Vaimo raskaana, mutta meidän suhde alkoi jo ennen sitä. En näe tässä mitään väärää. Pelkkää seksiä ja kotona miehellä sitten vaimo joka hoitaa kaiken muun.[/QUOTE]

Mä en ymmärrä, miten kykenet moiseen. Kyse kuitenkin vain seksistä eikä edes rakkaudesta. Mua oksettaa jo ajatus miehestä, joka pettää vaimoaan tämän ollessa raskaana tai esm. synnärillä. Etoo ajatuskin, että joku pettäisi minua ollessani samassa tilassa. En haluaisi lähellekään sellaista miestä.

Minun pitkä avioliittoni päättyi lopulta miehen paljastumiseen sivusuhteesta. Huonoa oli ollut jo kauan, tuo sivusuhde oli vain viimeinen naula siihen arkkuun - ja päätös avioliiton loppumisesta oli minun. Väärin on kuitenkin väittää että seksielämämme olisi loppunut, ja sen puutteessa mies lähti pettämään. Seksiä oli, koska kumpikin olemme suht seksuaalisesti aktiivisia ihmisiä (keskinäistä seksiä oli vielä eropäätöksen jälkeenkin), mutta suhteemme ei tosiaan ollut kunnossa.

Halveksin eksääni suunnattomasti, sekä ratkaisun hakemisesta sivusuhteen kautta uskaltamatta tehdä eroa selkeästi, että monista muistakin syistä. Kaiken kukkuraksi vielä valehtelusta minulle päin naamaa. Eli en tosiaan syytä pelkästään sitä toista naista.

Sitä toista naista halveksin. Hän ymmärtääkseni oli tietoinen silloisen mieheni mielenterveysdiagnoosista, talousongelmista ja huollettavista lapsista. Hän oli ollut mieheni kanssa hotelleissa minun rahoillani (miehellä ei siis rahoja enää ollut), minun autollani, kun minä olen lasten kanssa jumissa kotona. Kuka nainen voi viitsiä tehdä tuollaista toiselle naiselle, minulle?

Halveksin kumpaakin. Miestäni syytän pettämisestä, toista naista vain halveksin.

Jos kaikki naiset omaisivat hyvän itsetunnon sekä kunnioituksen muita ihmisiä kohtaan, niin silloin joku kusipää mies ei pääsisi pettämään. Kusipäisyyttähän ukoista ei saa poistettua edes hakkaamalla, mutta jos me naiset edes pystyisimme parempaan :D

[QUOTE="Toinen";28146401]Olenko väittänyt, että ei ole kelvannut? Heidän seksielämä ei kuulu minulle ja meidän seksielämä ei kuulu vaimolle.[/QUOTE]

No nyt meni aika pahasti hutiin.. Miehen seksielämä kuuluu nimenomaan vaimolle, ei sinulle.

Mä en ymmärrä, miten kykenet moiseen. Kyse kuitenkin vain seksistä eikä edes rakkaudesta. Mua oksettaa jo ajatus miehestä, joka pettää vaimoaan tämän ollessa raskaana tai esm. synnärillä. Etoo ajatuskin, että joku pettäisi minua ollessani samassa tilassa. En haluaisi lähellekään sellaista miestä.

Miksi se oksettaa sinua? Mitä se on vaimolta pois, vaikka mies käy välillä minun luona? "Palautanhan" minä miehen aina vaimolle ja perheelle takaisin enkä ole heidän perhettään rikkomassa.

[QUOTE="Toinen";28146820]Miksi se oksettaa sinua? Mitä se on vaimolta pois, vaikka mies käy välillä minun luona? "Palautanhan" minä miehen aina vaimolle ja perheelle takaisin enkä ole heidän perhettään rikkomassa.[/QUOTE]

Jos ei olisi mitenkään pois niin eläisivät todennäköisesti avoimessa suhteessa, jossa tuo olisi sallittua. Olisiko sinulle ok, että miehesi kävisi (raskaana ollessasi) vieraissa?

[QUOTE="Toinen";28146820]Miksi se oksettaa sinua? Mitä se on vaimolta pois, vaikka mies käy välillä minun luona? "Palautanhan" minä miehen aina vaimolle ja perheelle takaisin enkä ole heidän perhettään rikkomassa.[/QUOTE]

Sä olet jotenkin todella jäätävä akka. Mä kuvittelin itse olevani ihan vatipää, koska olen erehtynyt samaan paskaan, mutta minä nyt sentään tajusin loukkaavani ihmisiä ja käsitin ettei se ole oikein.

Äläkä lässytä, että palautat miehen, ei se ole vaimolta pois tms, vaikka oletkin näköjään tyhmä, niin niin tyhmä et kuitenkaan voi olla, ettet tajua että tuo on väärin.

Olet varmaan todella epätoivoinen nainen, ehkä mielestäsi epäviehättävä myös, mutta kyllä sinut varmasti kuitenkin joku muukin huolii joskus.

Jos ei olisi mitenkään pois niin eläisivät todennäköisesti avoimessa suhteessa, jossa tuo olisi sallittua. Olisiko sinulle ok, että miehesi kävisi (raskaana ollessasi) vieraissa?

En ole miettinyt tuollaisia asioita. Miksi jossitella kun voi elää tässä hetkessä? En silti suostu tuntemaan syyllisyyttä tästä jos sitä haet takaa. Minä vain satun pitämään juuri tästä miehestä ja juuri hänen kanssaan haluan olla seksisuhteessa. Tarvitseeko asialla jossitella sen enempää ?

Sä olet jotenkin todella jäätävä akka. Mä kuvittelin itse olevani ihan vatipää, koska olen erehtynyt samaan paskaan, mutta minä nyt sentään tajusin loukkaavani ihmisiä ja käsitin ettei se ole oikein.

Äläkä lässytä, että palautat miehen, ei se ole vaimolta pois tms, vaikka oletkin näköjään tyhmä, niin niin tyhmä et kuitenkaan voi olla, ettet tajua että tuo on väärin.

Olet varmaan todella epätoivoinen nainen, ehkä mielestäsi epäviehättävä myös, mutta kyllä sinut varmasti kuitenkin joku muukin huolii joskus.

Jos sinua helpottaa nuo omat päätelmäsi minun luonteesta ja ulkonäöstä, niin sen kun ajattelet sitten niin. Minä itse tiedän asioiden oikean laidan ja se onneksi riittää minulle. Tasollesi en jaksa alentua, vaikka sitä varmasti toivoisitkin. Ihmettelen miten sinä jaksat täällä nimitellä toisia ihan tuntemattoman ihmisen päätöksistä, ellet sitten itse ole epävarma?

[QUOTE="Toinen";28146868]En ole miettinyt tuollaisia asioita. Miksi jossitella kun voi elää tässä hetkessä? En silti suostu tuntemaan syyllisyyttä tästä jos sitä haet takaa. Minä vain satun pitämään juuri tästä miehestä ja juuri hänen kanssaan haluan olla seksisuhteessa. Tarvitseeko asialla jossitella sen enempää ?[/QUOTE]

Ihminen joko tuntee syyllisyyttä tai ei. Ei sitä kukaan muu ihminen pysty edes päähän istuttamaan. Jotkut eivät tunne syyllisyyttä juuri mistään. Jos elää ajattelematta kauheasti asioita eikä ole kovin empaattinen niin en ihmettele, ettei kauheasti kiinnosta oman toiminnan seuraukset.

Yhteistyössä