Miksi pelkään olla yksin kotona kun mies on yöt poissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkääjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkääjä

Vieras
Asuin ennen miehen kanssa yhteen muuttamista vuosia yksin ja en koskaan pelännyt yksin olemista - ihmettelin ihmisiä jotka pelkäävät.
Yhteenmuuton jälkeenkään ei mua haitannut vaikka mies oli poissa öitäkin, mutta lapsen synnyttyä olen alkanut pelätä...

Kun mies on poissa öitä työmatkalla (on aika harvoin mutta silloin tällöin kuitenkin, ulkomaillakin välillä ) niin pelkään että itselleni tapahtuu jotain.
Ihan mitä vaan, sairauskohtaus tai jotain tapaturmaista niin että minulle käy jotain ja lapsi jää oman onnensa nojaan eikä kukaan edes huomaa mitään...

Onko tää ihan normaalia ja pelkääkö muut tällaista?
Tämä on ihan uutta ja on tosiaan alkanut lapsen myötä, kai se on vaan sitä että tajua lapsen olevan täysin riippuvainen itsestään?

Mäkin pelkään, ihan tosi paljon. Olen kyllä pelännyt aina ja nukun valot päällä jos olen yksin.
Pelkään murtovarkaita, murhaajia, hulluja. Selkäpiitä karmii ajatus että joku soittaa ovikelloa keskellä yötä...

..kotiinne turvahälytinjärjestelmä.
Äkkiseltään hinta kuulostaa isolta, mutta kun sen jakaa koko vuodelle, vuorokausihinta ei olekaan kovin iso. Semmonen systeemi, että siinä vartija tulee jos on tarvetta. Tulee nopeammin kuin poliisi.

Googlettamalla löytyy, turvatiimi, securitas, aroundio.

Minä nukun aina tosi huonosti ku mies on yö vuorossa. Alussa ehkä jopa pelkäsinkin yksin täällä, mutta nyt nukun vaan huonosti. en saa unta illalla ja sitten heräilen koko ajan.

Mä luulen, että johtuu siitä täydellisestä vastuusta., mulla ainakin. Siis että pitää olla niin tärppästikkuna koko ajan ku yksin on. Siksi nukunkin huonosti, ku joka inahdukseen herään. Uskon että on ihan normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja ottakaa:
..kotiinne turvahälytinjärjestelmä.
Äkkiseltään hinta kuulostaa isolta, mutta kun sen jakaa koko vuodelle, vuorokausihinta ei olekaan kovin iso. Semmonen systeemi, että siinä vartija tulee jos on tarvetta. Tulee nopeammin kuin poliisi.

Googlettamalla löytyy, turvatiimi, securitas, aroundio.

Ei auta ap:ta. Hän kun tuntuu pelkäävän sairauskohtausta ja sen takia, että silloin lapsi jäisi yksin. Mutta ehkä voisi sopia että mies tai joku soittaisi tietyn väliajoin ja varmistaisi että kaikki on kunnossa.

Jepss, on muita. Tai mä en niinkään pelkää että mulle sattuu jotain vaan että joku tulee meille sisään.
Ja kaikista hulluinta tuossa pelossa on se että mie pelkään että se joku tulee HUOMAAMATTA sisään.
Vaikka talossa kaksi isohkoa koiraa joista toinen nostaa varmasti metelin jos tänne joku tulee.
Eli ei huomaamatta kyllä kukaan sisään pääsisi.

silti mun on nukkumaan mentäessä kierrettevä kaikki huoneet läpi ja varmistetteva että ovet on lukossa.

Hullua, tiedän sen. Mutta minkäs teet.

Järki sanoo että jos tänne joku onnistuisi huomaamatta tulemaan niin tuskin se mies sitä huomaisi yhtään sen paremmin kuin noi koirat. Ei sillä nyt sentään mikään super vainu ole

Kyllä mäkin pelkään, jos mies ei ole yötä kotona, rupeaa mielikuvitus laukkaamaan, sitä kun kaikenlaisia juttuja lukee lehdistä/näkee telkkarista niin tulee säikyksi..otan aina sillon meidän koiran sisälle turvaksi ja saisin varmaan sydärin jos se rupeis jotain yöllä haukkumaan

Yhteistyössä