Miksi pelkään juurihoitoa aina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viras

Vieras
Heti jos hampaassa tuntuu jotain niin olen varma, että joo - tarvitsen juurihoidon.

Nyt jos suu auki tömäytän kantapään kovaa lattiaan niin toisinaan tuntuu jossain suussa pienen pieni vihlaisun tunne. Joskus vuosi sitten oli sama homma, mutta se oli selvempi tunne. Silloinkin olin varma juurihoidosta. Hammaslääkärikeikan jälkeen unohdin koko homman, mutta nyt taas huomasin saman jutun.

Olen siis muuttunut parin vuoden sisällä tälläiseksi. Yhtäkään juurihoitoa ei ole ikinä tehty, mutta hampaita on kyllä paikattu. Viimeksi tarkastettu ja paikattu yksi hammas vuosi sitten. SIlloin laitettiin uusi aika parin vuoden päähän.

Ärsyttää itseänikin, mutta ikäänkuin odotan vain sitä hetkeä, että koska homma menee siihen että tarvitaan juurihoito.

Pelkäsin minäkin kun tiesin että se on ennen pitkää tulossa yhteen hampaaseen. Mut jäin siitä henkiin =) Nykyaikana on hyvät puudutteet, vain vähän tuntui vaikka rassattiin. Sen koommin ei ole ongelmia ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja viras:
Heti jos hampaassa tuntuu jotain niin olen varma, että joo - tarvitsen juurihoidon.

Nyt jos suu auki tömäytän kantapään kovaa lattiaan niin toisinaan tuntuu jossain suussa pienen pieni vihlaisun tunne. Joskus vuosi sitten oli sama homma, mutta se oli selvempi tunne. Silloinkin olin varma juurihoidosta. Hammaslääkärikeikan jälkeen unohdin koko homman, mutta nyt taas huomasin saman jutun.

Olen siis muuttunut parin vuoden sisällä tälläiseksi. Yhtäkään juurihoitoa ei ole ikinä tehty, mutta hampaita on kyllä paikattu. Viimeksi tarkastettu ja paikattu yksi hammas vuosi sitten. SIlloin laitettiin uusi aika parin vuoden päähän.

Ärsyttää itseänikin, mutta ikäänkuin odotan vain sitä hetkeä, että koska homma menee siihen että tarvitaan juurihoito.

Onko tää tömäytys lattiian merkki juurihoidosta..........?!?!!!!!

Mulla on kans kauhea kammo nimenomaan juurihoitoa kohtaan. Koskaan ei sitä oo tehty ja toivottavasti ei koskaan tehdäkään. Äidille on tehty ja muistan että se oli kauheen kipee sen ajan kun juurihoidossa ravas hammasläkärillä. Mulla on leikattu yks viisauden hammas pois ja sekin oli ihan kamalaa vaikka puudutettiin ja annettiin rauhottavaa. Uskon että juurihoito on jotain vielä kamalampaa.
Toin jos joudun joskus juurihoitoon niin tiedän että haluan mennä sitten vaikka Helsinkiin asti sen tekemään, sielä kun on hammaslääkäreitä jotka tekee operaatioita laserillä ja silloin ei tartte millään fyysisellä instrumentilla sorkkia suuta. Kuulostaa PALJON kivuttomammalta.

mullatulehtui hammas viikonlopun aikana niin pahoin että puudutteet eivät tehonneet, joten juurihoito oli tuskallista,. seuraavat kerrat olivat täysin kivuttomia eikä edes tarvinnut puuduttaa.