Miksi paino ei tipu enää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis tosi outoa. Mitat 167cm/55kg. En ole laihduttanut enkä aiokaan, mutta elämäntilanteen takia ei vain ruoka maistu. Yritän joka päivä syödä jotain, mutta välillä saan syötyä vain vähän ruokaa tyyliin kaksi perunaa ja neljä lihapullaa tai kaksi sämpylää koko päivänä.

Urheilen aika paljon.

Kolme viikkoa mennyt nyt näin ja paino ei ole pudonnut kiloakaan. Säästääkö elimistö?

Taitaa olla ainakin toinen kerta kun tuota kyselet. Jos sinulla on elämätilanne, jonka vuoksi ruokahalu on mennyt luulisi, että olisi tärkeämpääkin ajateltavaa kuin oma paino. Sellaisessa elämäntilanteessa itsekin olleena voin sanoa, että en edes käynyt puntarilla, saatikka murehtinut sitä, että tippuuko paino vai ei. Epäilen siis, että oikeasti yrität pudottaa tai ehkä sulla on joku syömishäiriö.

[QUOTE="vieras";23013970]Taitaa olla ainakin toinen kerta kun tuota kyselet. Jos sinulla on elämätilanne, jonka vuoksi ruokahalu on mennyt luulisi, että olisi tärkeämpääkin ajateltavaa kuin oma paino. Sellaisessa elämäntilanteessa itsekin olleena voin sanoa, että en edes käynyt puntarilla, saatikka murehtinut sitä, että tippuuko paino vai ei. Epäilen siis, että oikeasti yrität pudottaa tai ehkä sulla on joku syömishäiriö.[/QUOTE]

Joo mutta en löytänyt sitä ketjua edes sivuhistoriasta niin tein uuden.

Ja se, että sinä olet toiminut jossain elämäntilanteessa tietyllä tavalla ei tarkoita sitä, että kaikki muut toimii, tekee ja ajattelee samoin. En yritä pudottaa painoa eikä ole syömishäiriötä.

[QUOTE="Kika";23013973]Joskus keho pitää tiukasti kiinni kiloista. Taidat omassa ihannepainossasi.[/QUOTE]

Varmasti olenkin. Olen tyytyväinen tähän. Kropasta vain ulospäin näkyy "laihtuminen" mutta ei puntarissa. Ja tästä syystä olen käynytkin pari kertaa vaa´alla, koska ulkopuoliset huomauttelee.

mitä yrität? kailottaa kuinka olet laiha? ketään ei kiinnosta. kysy lääkäriltä jos haluat oikean vastauksen eikä mistään mammapalstalta. vai sääliäkö etsit?

[QUOTE="alkup";23014060]Joo mutta en löytänyt sitä ketjua edes sivuhistoriasta niin tein uuden.

Ja se, että sinä olet toiminut jossain elämäntilanteessa tietyllä tavalla ei tarkoita sitä, että kaikki muut toimii, tekee ja ajattelee samoin. En yritä pudottaa painoa eikä ole syömishäiriötä.[/QUOTE]

En oletakaan, että kaikki ovat niin kuin minä, mutta minusta on kummaa jos on sellainen elämäntilanne, että ruoka ei maistu, eli mielestäni aika vakava, että oma paino näyttää olevan kovinkin paljon mielessä. Niin, että siitä miksi paino ei ole pudonnut pitää oikein kahteen kertaan kysellä. Outoa on myös se, että ilmeisesti elämäntilanteesi on kuitenkin sellainen, että urheilu yhä maittaa. Kertoo mulle kyllä lähinnä siitä, että sulla on kieroutunut suhde ruokaan ja omaan vartaloon. Ehkä olen väärässä, mutta sellaisen kuvan noista sun viesteistä saa.

[QUOTE="vieras";23014166]En oletakaan, että kaikki ovat niin kuin minä, mutta minusta on kummaa jos on sellainen elämäntilanne, että ruoka ei maistu, eli mielestäni aika vakava, että oma paino näyttää olevan kovinkin paljon mielessä. Niin, että siitä miksi paino ei ole pudonnut pitää oikein kahteen kertaan kysellä. Outoa on myös se, että ilmeisesti elämäntilanteesi on kuitenkin sellainen, että urheilu yhä maittaa. Kertoo mulle kyllä lähinnä siitä, että sulla on kieroutunut suhde ruokaan ja omaan vartaloon. Ehkä olen väärässä, mutta sellaisen kuvan noista sun viesteistä saa.[/QUOTE]

No tuo on sinun mielipiteesi. Urheilu maittaa, koska se on keino purkaa pahaa oloa ja keino millä saa hetkeksi ajatukset pois ihan kaikesta muusta. Mikä toimii minulla ei ehkä toimi sinulla.

Ja edelleen - ajankulukseni kysyn ja en löytänyt vanhaa avaustani. En ole sitä lukenut. Anteeksi, jos tämä ihan näin kauheasti sinua haittasi.

Ja sitten vielä sellainen juttu, että minä olen ihminen, joka reagoi vatsallaan. Eli ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi välttämättä joku elämän ja kuoleman asia minulla täällä menossa. Minä reagoin suruun ja murheeseen ja huoleen vatsallani eli niin, että ruoka ei laske. Se ei tarkoita että lamaantuisin enkä voisi tehdä mitään kuten elää ns. ulkoisesti normaalisti ja tehdä vaikkapa keskustelupalstalle avauksia, vaikka aivot käykin melkoista ruljanssia ja sydämessä tuntuu tiäs mitä.

Painosi ei putoa siksi, ettei ns. pudotettavaa juuri ole ja urheilu lisää lihasmassan kokoa. En näe tuossa mitään ihmeteltävää. Paino voi jopa nousta jollain aikajanalla. Mittaa vatsan ympärystä, laita vaaka keräämään villakoiria.