Miksi paino ei nouse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miumau"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miumau"

Vieras
Pitäisi saada painoa lisää, olen alipainoinen. 1,5 vko sitten aloin syömään kunnolla, terveellisesti kasvatin annoskokoja, en ole jättänyt aterioita väliin, liikunta on pysynyt samoissa, olen syönyt herkkujakin silloin tällöin. Silti paino on LASKENUT kilon?! miksi? :O

Ei nyt hiljattain. Mitä niistä pitäisi katsoa? raskaana ollessa puol vuotta sitten katseltiin kyllä kaikenlaista, mutta ei niissä ainakaan mitään häikkää ollut.

Luulen, ettet siltikään syö tarpeeksi. Kuvittelet syöväsi paljon, mutta todellisuudessa et varmaankaan syö.

Laitappa esimerkkipäivän syömisesi? Jos olet se sama joka jokin aika sitten valitteli kun paino vaan laskee vaikka miten syö niin en yhtään ihmettele :D

Luulen, ettet siltikään syö tarpeeksi. Kuvittelet syöväsi paljon, mutta todellisuudessa et varmaankaan syö.

Laitappa esimerkkipäivän syömisesi? Jos olet se sama joka jokin aika sitten valitteli kun paino vaan laskee vaikka miten syö niin en yhtään ihmettele :D

Voihan se olla niinkin. Otan kyllä vinkkejä vastaan. Olen siis aiemmin syönyt tosi pieniä määriä tai jättänyt aterioita kiireessä väliin, ja nyt koitan tietoisesti kasvattaa annoskokoja ja syödä säännöllisesti. Ei ole mitään syömishäiriötä tms.

En mittaile desikupeilla tai vaaoilla ruokaani, joten en sitten tiedä kertooko nämä määrät mitään.

Eilinen:

Aamupala: lautasellinen ruispuuroa maidolla. 2 kpl leseleipää, päällä kalkkunaleikettä ja oivariinia. Lasi appelsiinimehua ja puolikas päärynä.

Lounas lautasellinen spagettia ja jauhelihakastiketta. Joukkoon pari teelusikallista rypsiöljyä. N. 3 ruokalusikallista raejuustoa ja juomana lasi maitoa. (rasvaton)

Välipala: mustikkapirtelö

Päivällinen: lautasellinen jauhelihasoppaa, 2 ruisleipää margariinilla. Jälkiruuaksi pala suklaajäätelöä (vähän toistoa mutta olin kylässä)

Iltapala: söin normaalia tuhdimmin kun iski nälkä; kanasalaattia jossa loraus rypsiöljyä ja rahkaa mansikkakeiton kanssa. Juomana vesi.

Vettä käytän janojuomana pitkin päivää, ja välillä napostelenkin välissä.

[QUOTE="miumau";28352652]Voihan se olla niinkin. Otan kyllä vinkkejä vastaan. Olen siis aiemmin syönyt tosi pieniä määriä tai jättänyt aterioita kiireessä väliin, ja nyt koitan tietoisesti kasvattaa annoskokoja ja syödä säännöllisesti. Ei ole mitään syömishäiriötä tms.

En mittaile desikupeilla tai vaaoilla ruokaani, joten en sitten tiedä kertooko nämä määrät mitään.

Eilinen:

Aamupala: lautasellinen ruispuuroa maidolla. 2 kpl leseleipää, päällä kalkkunaleikettä ja oivariinia. Lasi appelsiinimehua ja puolikas päärynä.

Lounas lautasellinen spagettia ja jauhelihakastiketta. Joukkoon pari teelusikallista rypsiöljyä. N. 3 ruokalusikallista raejuustoa ja juomana lasi maitoa. (rasvaton)

Välipala: mustikkapirtelö

Päivällinen: lautasellinen jauhelihasoppaa, 2 ruisleipää margariinilla. Jälkiruuaksi pala suklaajäätelöä (vähän toistoa mutta olin kylässä)

Iltapala: söin normaalia tuhdimmin kun iski nälkä; kanasalaattia jossa loraus rypsiöljyä ja rahkaa mansikkakeiton kanssa. Juomana vesi.

Vettä käytän janojuomana pitkin päivää, ja välillä napostelenkin välissä.[/QUOTE]

Tuolla syömisellä paino tuskin hirvittävästi nousee, saattaa pysyä samassa. Koita vielä kasvattaa annoskokoja. Ota vaikka ruokaa ihan lisääkin :)
7000kcal ylimääräistä pitäisi saada jotta paino nousee yhden kilon, eli jos haluat lihota vaikka nyt kuukaudessa 2 kiloa, niin sun pitäisi syödä 14 000 kcal enemmän kuin perusaineenvaihduntasi on, se on aika paljon se. Kumma kyllä kun ihminen lihoaa kymmeniä kiloja, siinä saa oikeasti syödä paljon.

Sinulle riittää siis kahden kilon lihoamiseen kuukaudessa 500kcal ylimääräistä päivässä.

Netissä on paljon laskureita joilla voit laskea perusaineenvaihduntasi. Huomioon otetaan liikkuminen

Ensin sun kannattaisi ihan oikeasti laskea, että syötkö nyt edes sen verran, että paino pysyisi samassa. 500kcal päivässä on aika sopiva määrä ylimääräistä. 2kg kuukaudessa aika sopima määrä kiloja lisää :)

Okei, täytyy entisestään koittaa nostaa annosmääriä. Olin toiveikas että paino nousisi pikkuhiljaa normaalipainon rajoille edes, kerta olen alipainoinen ja ennen syönyt huonommin. Tietty kaikilla herkuilla se paino helposti lähtis nousemaan, mutta ei se ole laihallekkaan terveellistä vetää possumunkkeja yms suurissa määrin.

Yhteistyössä