Miksi paino ei laske?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Martta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="laihduttaja";30122489]Mun mielestä yhdessä viipaleessa on 70kcal, joten neljä viipaletta on kaksi leipää (molemmat puoliskot siis) eli 280 kcal/4 viipaletta.

[/QUOTE]

Olet oikeassa. Kun niitä laskeskelin, niin tuli pieni ajatusvirhe...tai no, ei niin kovin pienikään, sillä laskin tosiaan yhdeksi viipaleeksi ne molemmat puolet, jolloin kalorit kaksinkertaistui.

Pitänee mennä "kalorilaskukouluun" :D

Kyllä se nyt niin vain menee, että kun laihduttaa, niin on ikään kuin vähän pakko tinkiä, luopua ja nipistää.

Huomattavan ylipainoinen ihminen joutuu tinkimään, luopumaan ja nipistämään ihan älyttömästi päästäkseen normipainoon. Jos vaikka mietin oman tuttavapiirini sairaalloisen lihavia ihmisiä, niin he syövät vähintään tuplaten sen, minkä minä...vaikka en siis itsekään ole normaalipainoinen.

Laihtuakseen normaalipainoon he joutuvat siis syömään tulevaisuudessa noin puolet siitä, mitä he nyt syövät.

Tuohon verrattuna se parin leipäviipaleen pois jättäminen ei tunnu järin suurelta uhraukselta sen eteen, että saisi hoikemman vartalon. Ja vaikka asiaa pohtisi siltäkin kannalta, että ap on jo luopunut herkuista jne. näen ne pari leipää silti melko pienenä juttuna tehtäväksi sen eteen, että painon saa putoamaan.

Jos paino ei kerran nyt putoa, niin eikö melko selvää ole se, että JOTAKIN muutosta on tehtävä, jotta se taas jatkossa putoaa? Jos liikunta ei ole vaihtoehto, niin sitten se ainoa keino saada painoa alemmas on karsia ruokavaliota. Ja nuo leivät nyt vaan sattuvat olemaan ne, jotka siitä ensimmäisenä karsia kannattaisi.

Jos et halua niistä luopua, niin sitten et luovu. Helppoa, eikö. Mutta se nyt vaan taitaisi kuitenkin tuossa kohtaa olla se järkevin tapa toimia, jos kuitenkin meinaat painoa alemmas saada.

Hyvä kirjoitus chef!!
Aloittaja kuitenkaan ei taida ymmärtää asiaa. On kertonut jättäneensä herkut eikä leivästä suostu luopumaan missään tapauksessa,eikä puurosta!
Pitäköön kilonsa!

Jos nyt pitäydytään kuitenkin tässä minun laihdutuksessani eikä mennä lasteni ruokailuun, haha :D
Tänään söin vain yhden ruisleivän aamupalaksi tomaatilla ja ihan täyteen tuli. Mainittakoon, että paino on nyt pudonnut noin 2kg lähtöpainosta kuitenkin. Nyt odotellaan sitten huikeita tuloksia tuon leivän vähentämisellä ;) Neljä kiloa vielä pois, niin tavoite on saavutettu, kiitos kaikille kommentoijille :)

Paino on nyt sitten ihan mukavasti laskenut eli lähtöpainosta laskenut nyt 6,5kg ja ihmeekseni laskee edelleen vaikka olen lisännyt kalorimäärää aika paljon. Onko muilla käynyt samoin?

Yhteistyössä