K
Ksantippa S.
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:Alkuperäinen kirjoittaja näin:Tuskin kukaan perheen ulkopuolinen luulee poikaa tytöksi, jos tämä opettelee laittamaan ruokaa. Jos taas poika vetäisee päälleen prinsessa-asun, se varmasti herättää epäilystä sukupuolesta.
Taas me päästään näihin "perheen ulkopuolisiin", jotka tuntuivat jo edellisessä keskustelussa olevan se tärkein ihmisryhmä lapsen elämässä ja kehityksessä.
Edelleen olen sitä mieltä, että ne ventovieraat kaupan kassalla saavat ajatella ihan mitä haluavat. Ne, joilla on väliä, tuntevat kyllä lapsen nimeltä ja tietävät tämän sukupuolen. Ja he ovat yleensä todistamassa niin ruoanlaittoa kuin prinsessaleikkejäkin.
mutta oletko varma, että lapsesi ajattelee samalla tavalla ? ( vai minkäikäisistä lapsista nyt puhutaan ? )
Minä puhun nyt lähinnä niin pienistä lapsista, ettei heillä ole vielä värimieltymyksiä.
Kun lapsi osaa itse sanoa, mistä väristä tykkää, häntä pitää mielestäni järkevissä rajoissa kuunnella. Vaikka se sitten johtaisi (hyi, yäk, iik) siihen, että lapsi pukeutuisi johonkin muuhun väriin kuin äidin mielestä siihen kauneimpaan ja sopivimpaan.