Miksi oma äiti aina haukkuu yms..

Mä olen vanhin viidestä lapsesta (nuorin 20v mua nuorempi).
Nyt sitten ollaan riidoissa, tai äitini oli sisarelleni sanonut, että minä olen suuttunut.

Äitini soittaa minulle aina vain silloin, kun tarvitsee minulta jotain. Koskaan ei juurikaan kysele, mitä lapsillemme kuuluu tms. Ja aina selittää vaan omia asioitaan.
Lapsistamme hän suosii vain tokaluokkalaista poikaamme, tyttöä (vielä 4v) hän aina haukkuu sisarelleni. Pitää liian vilkkaana, tytön puhe on kai niin huonoa, että hänkään ei ymmärrä mitä tyttö puhuu. Ja yleensäkin kaikin konstein, mitä hän vain keksii.
Koskaan mulle ei ole mitään suoraan sanonut, pientä piikittelyä kylläkin.
Suoraan sanottuna hän ei siedä tyttöä ollenkaan, ei suostu ottamaan hoitoon/yökylään tms.
Tyttö on kuitenkin ihan normilapsi.

Yleensä minun pitäisi tehdä aina niin kuten äitini sanoo, jos en tee, niin hän suuttuu ja haukkuu kahta kauheammin minua ja tyttöämme sisarelleni.
Mutta nyt riitti.
Kuskaan tyttöämme harrastuksessa toisella paikkakunnalla ja äidillämme asuva toisen sisaremme tyttö halusi kai tulla mukaan. Mutta nyt tytöt laitettiin eri ryhmiin, koska ikä eroa on sen verran, eikä tyttömme pysy vanhempien tahdissa vielä, eikä silloin jaksa keskittyäkään siellä.
Ja tästähän äitini sai taas kimmokkeen kertoa sisarelleni kivoja juttuja, miten tyttömme ei jaksa keskittyä ollenkaan jne.
Minun olisi pitänyt ottaa sisarentyttöni myös mukaan, kun lähden kuskaamaan ensin omaa tyttöäni. Sen aikaa kun oma tyttöni on tunnillaan, nin minun olisi pitänyt ajella tms sisarentyttöni kanssa pitkin kaupunkia,käydä kaupoilla tms. Koska äitini niin haluaa. Itse ehdotin, että odotamme tyttöni tunnin (45min) ajan paikanpäällä ja sitten sisarentyttöni jää tunnilleen ja isäpuoleni hakee hänet. Mutta tämä ei käynyt äidilleni, vaan minun olisi pitänyt tehdä kuten hän sanoo.
Mutta ilmoitin, että ei. Nyt tuli stoppi.

Äitini tosin ei tiedä, että itse tiedän näistä kaikista jutuista, joita hän on kertonut sisarelleni. En haluaisin paljastaa, että sisareni on näitä mulle kertonut, mutta alkaa riittää nyt. Olen ollut liian kiltti ja niellyt kaiken, mitä hän on puhunut ja sanonut ja vaatinut..
sisareni perheelle hän on lapsille ostellut kaikkea, mm. leikkimökin! Mutta meidän lapsille superpallot..

Tää oli aika pitkä juttu ja vaikea selostaa.. Mutta miten oma äiti voi olla tuollainen?
 
"vierailija"
Minä en katselisi tuollaista käytöstä. Katkaisin välit äitiini kun totesin, että hänen kanssaan jutteleminen ja muu kanssakäyminen saa aikaan enemmän pahaa mieltä kuin iloa.
 
[QUOTE="vierailija";22157771]Minä en katselisi tuollaista käytöstä. Katkaisin välit äitiini kun totesin, että hänen kanssaan jutteleminen ja muu kanssakäyminen saa aikaan enemmän pahaa mieltä kuin iloa.[/QUOTE]

Musta tuntuu ihan samalta.. Äitini ei ole missään väleissä omien sisrustensa kanssa, ja jokin vuosi sitten ei ollut väleissä myöskään omien vanhempiensa kanssa. Mä päätin ja puhuin mieheni kanssa myös, että me pärjätään ilman äitiänikin. Harmittaa vain se,että isäpuoleni on loistava ihminen. Mutta ei voi mitään..
 
"joojoo"
Välit poikki tuollaiseen äitiin. Mulla meni hermo omaan äitiini jo siinä vaiheessa, kun sain kuulla ikäviä kommentteja lapsistani aina kun oltiin tekemisissä. Sanoin, että soittelee sitten kun sillä on jotain hyvää sanottavaa mun lapsista. Ei ole kolmeen vuoteen kuulunut tavuakaan äidistä.

Elämä on lyhyt, ei siinä ole pakko pitää ihmistä, joka tuottaa aina enemmän pahaa mieltä kuin iloa. Ei edes omaa äitiä.
 
"vieras"
Sanot äidille suoraan miltä sinusta tuntuu ja minkälaista käytöstä odotat häneltä. Jos äiti ei tästä ota opikseen niin turha hänen kanssaa on olla tekemisissä.
 
Oma äitini on välillä samanlainen. Kertoo huonosta itsetunnosta, joka aina välillä nousee tuollaisena. Sanot äidillesi asiallisesti tai huumorilla, kumpi sinulle paremmin sopii, että ollaanpas nyt nätisti. Auttaa meillä muutamaksi viikoksi. Äitisi luonnetta et voi muuttaa. Toki voit katkaista välitkin, mutta se varmasti loukkaa monia muitakin, joten kokeile ainakin muuta ensin.

Sitä jäin ihmettelemään, miksi siskosi haluaa kertoa sinulle kurjia juttuja. Itse en kertoisi. Mieti kuitenkin, ennen kuin vedät siskosi mukaan riitaan. Äidillesi sinun kannattaa huomauttaa käytöksestä silloin, kun et ole kauhean vihainen, ettet lataa kaikkea kontrolloimatta.

Nuo ostamiset on hankalia, koska toki ihminen saa käyttää rahansa haluamallaan tavalla. Tasapuolisuudesta omien lasteni välillä olen huomauttanut. Jos ostaa toiselle, on syytä ostaa toisellekin tai sitten olla ostamatta.
 

Yhteistyössä