Miksi olette tehneet unikoulun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kisu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kisu"

Vieras
Ei siis ole mikään moraalinen keskustelu, vaan kysymys on siitä miten kauheita teidän yöt ovat olleet kun olette tehneet unikoulun?

Onko olemassa vauvoja jotka oppivat nukkumaan hyvin ilman unikoulua?

Koska en jaksanut enää heräillä 1-2 tunnin välein imettämään. Halusin nukkua yöt ja 3-4 yön jälkeen meillä on nukkuneet täydet yöt sekä äiti että lapsi (3 lasta, jokaisen kanssa jouduttu unikouluun n- 1v iässä, eivät itse oppineet nukkumaan yötä heräämättä ilman että saavat tissin/tutin suuhunsa).

Meidän lapsi on nukkunut mielestäni hyvin pienestä pitäen. Alkuun toki heräsi 2-3 kertaa yössä syömään. Hän nukkuu kyllä edelleenkin 3-vuotiaana omassa sängyssään minun petini vieressä ja hänet nukutetaan vieressä istuen joka ilta (siihen menee 10-15 min.) ja uskon sen selittävän osittain rauhalliset yöunet. Tämä on minusta vähän laiskan ihmisen ratkaisu, koska on aina ollut paljon helpompi ojentaa sängystä käsi ja rauhoitella lasta siinä, kuin nousta sängystä. Silloin kun lapsi oli ihan pieni, huomasin välillä, että hän nousi sängyssä istumaan, katsoi minua ja pisti sitten taas maaten. Hänelle riitti se, kun tsekkasi, että äiti on tallella :) Pitäisin unikoulua ainoastaan siinä tapauksessa, että itse olisin niin puhki väsynyt, että olisi pakko pitää, mutta en ole kokenut olleeni väsynyt muuta kuin silloin, kun olen itse omasta halustani valvonut liian myöhään.

Meillä pidettiin 8 kk vanhalle unikoulu, koska mä olin niin väsynyt, että tuntui etten jaksa mitään. Viikon verran nukuttuani kunnon yöunet olin kuin toinen ihminen, hyväntuulinen ja mukava.

Unikoulun piti mies, yösyötöt lopetettiin samalla, ja meni suht helposti, kolmessa yössä. Vain ekana yönä oli enemmän huutoa.

Yhteistyössä