miksi olette halunneet lapsia

• Viestiketjun aloittaja Kyllikki-täti
  • Ensimmäinen viesti
Kyllikki-täti
Olen nyt seurannut täällä muutamia ketjuja. Ja silmääni pistänyt nämä lapsen hoito asiat.
Kysymys kuuluukin miksi te ihmiset teette lapsia jos ette ole kerta itse valmiit hoitamaan heitä?
Eikö pitäisi eka juosta juoksut alta ja luoda uraa, ja vasta sitten tehdä lapset ja rauhoittua hetkeksi heidän kanssa kotiin.

bertta-täti 57v.
olen ihan samaa mieltä. minä juoksin juoksuni, opiskelin, hommasin vakityön, loin uraa ja rakensin tiilitalon. nyt olenkin jo lapsettomuushopitojonossa, että hyvin on meillä pullat uunissa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bertta-täti 57v.:
olen ihan samaa mieltä. minä juoksin juoksuni, opiskelin, hommasin vakityön, loin uraa ja rakensin tiilitalon. nyt olenkin jo lapsettomuushopitojonossa, että hyvin on meillä pullat uunissa.
hienoa Bertta

eihän se oman vapaa-ajan viettäminen lopu siihen kun saa lapsia. vai luuleeko joku oikeesti niin? perheenkanssa vieteään suurinosa ajasta,mutta sillontällön niitä voi kärrätä hoitoon mummulaan. jos mummut tykkää.. meillä ainakin on molemmat mummulat valmiita ottamaan hoitoon ja hyvä niin. juoksut on juostu,mutta saa sitä silti viettää miehenkanssa vapaa-aikaa vaikka niitä lapsia jo olisikin siunaantunut. ystäviekanssa kun menee niin ei lapset sillon hoidossa ole,ainakaan meillä.
miten jollain onkin noin suppee ajatusmaailma..

Olen samaa mieltä.

Vaikken uraa ole ehtinyt luoda, mutta juoksut juosta kuitenkin.
Likka menee hoitoon ensi syksynä kun on n. 1v 3kk, kauemminkin olisin kotona ollut, mutta täytyy sitä rahaakin saada :/

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
eihän se oman vapaa-ajan viettäminen lopu siihen kun saa lapsia. vai luuleeko joku oikeesti niin? perheenkanssa vieteään suurinosa ajasta,mutta sillontällön niitä voi kärrätä hoitoon mummulaan. jos mummut tykkää.. meillä ainakin on molemmat mummulat valmiita ottamaan hoitoon ja hyvä niin. juoksut on juostu,mutta saa sitä silti viettää miehenkanssa vapaa-aikaa vaikka niitä lapsia jo olisikin siunaantunut. ystäviekanssa kun menee niin ei lapset sillon hoidossa ole,ainakaan meillä.
miten jollain onkin noin suppee ajatusmaailma..
Tähänkin peesi :)

Alkuperäinen kirjoittaja mooodeeeett!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllikki-täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
voi kyllitäti, tää on niin loppuunkaluttu aihe jo.
Vaiko kenties olisko näin, että sinut on loppuun kaluttu? Kun noin reagoit.
pervesrssiä puhua perhelehden keskustelupalstalla kaluista!!!
:LOL: :LOL: juu, on mut kai loppuun kaluttu.. :whistle:
t. nimim.kolmatta vuotta kotiäitinä..

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllikki-täti:
Olen nyt seurannut täällä muutamia ketjuja. Ja silmääni pistänyt nämä lapsen hoito asiat.
Kysymys kuuluukin miksi te ihmiset teette lapsia jos ette ole kerta itse valmiit hoitamaan heitä?
Eikö pitäisi eka juosta juoksut alta ja luoda uraa, ja vasta sitten tehdä lapset ja rauhoittua hetkeksi heidän kanssa kotiin.
Ensinnäkin, lapsia saadaan, ei tehdä. Ja toiseksi; jos nainen kovin pitkään lykkää vauvan yrittämistä, niin voi jopa käydä niin, ettei koko vauvaa enää tule, koska ikä alkaa painaa. Ja sitten ollaankin menossa kovaa kyytiä kohti hedelmöityshoitoja. Ei ole ihme, että suomessa hoidot vaan lisääntyy ja yleistyy koko ajan.
Mieluummin niin päin, että lapset hankitaan nuorina, ollaan heidän kanssa kotona, ja uran luontia lykätään muutamalla vuodella. Ärsyttävää, että yhteiskunta painottaa enemmän työuraan kun perheen perheen perustamiseen. Työuran jälkeen käteen ei jää juuri mitään muuta kun saavutetut arvonime, lapsia ei voi korvata mikään!

näinkin
Olen halunnut lapsia siksi, että haluaisin hoitaa omaa lasta, elää hänen kehittymistään seuraten, osallistumalla iloihin ja suruihin jne.
Minä vietin opiskelin, juoksin juoksuja ja tein uraakin. Ihanan mieheni löysin vasta 30+ ja nyt olemme yrittäneet toteuttaa toivettamme 5,5 vuotta. Vielä ei ole raskauskaan alkanut - olen liian vanha!

Yhteistyössä