Miksi, oi miksi, koko perheen voimin kauppaan....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhia Mekkala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
No meillä jos ruokakauppaan mennään niin riittää että toinen vaan mutta en kyllä anna ukon ostella mulle shampoita tai meikkejä vaan ite kyllä menen mukaan. Ja joskun myös vaan toisen tilillä rahaa ja sitten toinen tulee maksamaan siis. Ja joskus se vaan on kivaa mennä kaikki yhdessä pyörimään kauppoihin =) Meiän vauveliinikin kyllä tykkää kaupassa käynnistä että ei kauheasti kärryissä huutele.

Ja joillain voi olla niinkin että molemmilla ei ole ajokorttia, tilanteita on monia.

Miksi se, jolla on tilillä rahaa/ajokortti/tarvitsee shampoota, ei voi mennä yksin kauppaan?

No jos miehellä on rahaa ja kortti ja vaimolta vaikka puuteri loppu niin meillä ainakin molemmat menis kauppaan.

No ok, ne saa mennä yhdessä! Mutta mielellään mummu hoitaan lapsia! :D

No mä mieluummin otan kyllä ton ipanan mukaan kun hälytän mummin 100 km päästä hoitamaan :D Olenko mä ainoa täällä joka ihan vilpittömästi vaan haluaa mennä kauppoja kiertelemään ja mies seurana? Mun mielestä se on mukavaa vaikkakin tyytyväinen, pirteä ja kylläinen vauva mukana :xmas:

On munkin mielestä mukavaa käydä koko perheen voimilla kaupassa :) . Meillä kuitenkin käydään lähinnä viikonloppuisin tai silloin, kun lapsi on ollut kotona ja mies tulee kohtuullisen aikaisin kotiin. Eli pyrin aina huolehtimaan siitä, että lapsi ei kiukuttele väsymyksen takia. Ja ikävä kyllä se ei onnistu ihan joka kerta.

Mua ei yhtään haittaa jos vieraiden lapset huutaa kaupassa tai missä vaan,hymyilyttää vaan :)omat eivät huuda,vaikka aika useasti (hyi minua)mukana ovatkin.Mahtuuhan tänne ääniä maailmaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Kauhia Mekkala:
...etenkin illalla seitsemän jälkeen, kun lapset ovat jo väsyksissä ja pitäisi oikeastaan istua iltapalalla ja olla menossa nukkumaan?

Tai töistä suoraan, kun lapset ovat jälleen väsyksissä ja nälissään?

Tai vauvan kanssa, joka kuumissaan kököttää kaukalossa kaikki toppavaatteet viimosen päälle kiinni laitettuna ja itkee syliä ja kuumuutta...?

Kaikki nuo edellämainitut tilanteet on sellaisia, että lapset huutaa ja kiukkuaa...

Minä en missään nimessä ota lapsia kauppaan mukaan, jos ei ole ihan pakko. YMMÄRRÄN SIIS YKSINHUOLTAJIEN tilanteen, eihän sitä kauppaan pääse, jos ei ole koko katras mukana.

Mutta te, joiden ukot makaa laiskana kotona: jättäkää muksut niiden hoitoon. Pienten vauvojen paikka ei muutenkaan ole kaupassa, kaikenmaailman taudit leviää, tämä on ihan neuvolan suositus!

Enkä sitäkään käsitä, että koko porukka, isi äiti ja lapset on kaupassa yhtäaikaa, eikö olisi kaikkien kannalta mielekkäämpää, jos toinen vanhemmista jää lasten kanssa kotiin?

*avaanpas jo sateenvarjon paskasateen varalta* ;)

Näin kasvatetaan juuri noita kuvailemiasi lapsia. Ei viedä koskaan kauppaan, jos ne nyt ei käyttäydykään mallikkaasti ja aiheuttaa harmia jollekin elämäänsä kyllästyneelle mammalle.
Meillä lapset(3kpl ikäero nuorimalla ja vanhimalla 2v10kk) kulkeneet aina kaupassa mukana ja yleensä kauppareissut menee ihan ok,mut on joskus kiukkuiltukin ja minusta se on hyvä. Meillä ainakin jutellaan asiasta kun mennään kotiin esim. miten kaupassa ollaan ja miksi pitää olla niin,mitä siitä voi seurata jos ei osaa käyttäytyä yms. Miten se on mielekkäämpää että vain toinen vanhempi käy kaupassa en ymmärrä???Minä ainakin jaan painavat kauppakassit mielelläni mieheni kanssa, kun rahaan niitä tukka märkänä. Ok olen varmaan sit outo:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä se on kyllä sitten sinun ongelmasi jos se sua haittaa kun sinne lapsia tuodaan. Laita sä ukkos asialle niin ei tarvi kauppaan mennä. En mä kyllä ymmärrä miten jotain voi häiritä jos toisen lapsi huutaa kaupassa, eihän sun siihen tarvi reagoida vaan voit hoidella ihan omia asioitas. kyllä on pienet ongelmat ku tälläsestäkin täytyy napista.

Niin, munhan se ongelma ONKIN, että mua ärsyttää kirkuvat lapset kaupassa! Enhän muuta ole väittänytkään!

Mä taas en ymmärrä, miten jotakuta EI häiritse lasten raivarit kaupassa, etenkin jos se on oman lapsen raivari...

Asioihin voi asennoitua oikealla asenteella, ihan vaan vinkkinä sullekin.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mua häiritsee toi eniten lapsen takia! Jos lapsi aina kiukuttelee niin eikös se tarkoita, että hän ei jaksa/viihdy kaupassa? Voisi niitä lapsiakin välillä ajatella ja miettiä, että onko ihan pakko raahata ne juuri sillä kertaa mukaan.

Samaa mietin myös silloin kun perhe istuu autossa. Toisaalta taas silloin ollaan yleensä tulossa jostakin ja kun samalla vaivalla käydään kaupassa, säästyy uusi lähtemisen vaiva ja päästään vihdoin asettumaan kotiin ihan rauhassa.

Mua häiritsee toi eniten lapsen takia! Jos lapsi aina kiukuttelee niin eikös se tarkoita, että hän ei jaksa/viihdy kaupassa? Voisi niitä lapsiakin välillä ajatella ja miettiä, että onko ihan pakko raahata ne juuri sillä kertaa mukaan.

Kiva, että joku älyää mun pointin!

PS. en sanonut, että mua ärsyttää LAPSET kaupassa, vaan tarkoitin, että mua ärsyttää KIUKUTTELEVAT, VÄSYNEET, KUUMISSAAN OLEVAT, RAIVARIN KOURISSA olevat lapset, tai oikeastaan lähinnä vanhemmat, jotka eivät reagoi tuohon.

Osittain siksikin mennään koko perheellä kauppaan, että lapsetkin oppivat sitä kauppakäyttäytymistä... Ei sitä kannata vasta 13-vuotiaana alkaa opettelemaan ;) (kun niillä on silloin jo paljon isompi ääni, kuin esim 3v:nä)

Jaa, miksi sua haittaa jonkun kiljumiskonsertti? Mua ei haittaa pätkääkään, jos jonkun toisen lapsi kiljuu kurkku suorana karkin perään. EI oo nimittäin mun ongelma.. :)

Muuten, hyvä niksi on ottaa earit mukaan kauppareissuille. Varsinkin kun tieää, että siellä varmasti joku pitää mekkalaa... Ovat kevyet kuljettaa mukana ja huomaamattomat :)

Mun mielestä se on kyllä sitten sinun ongelmasi jos se sua haittaa kun sinne lapsia tuodaan. Laita sä ukkos asialle niin ei tarvi kauppaan mennä. En mä kyllä ymmärrä miten jotain voi häiritä jos toisen lapsi huutaa kaupassa, eihän sun siihen tarvi reagoida vaan voit hoidella ihan omia asioitas. kyllä on pienet ongelmat ku tälläsestäkin täytyy napista.

Niin, munhan se ongelma ONKIN, että mua ärsyttää kirkuvat lapset kaupassa! Enhän muuta ole väittänytkään!

Mä taas en ymmärrä, miten jotakuta EI häiritse lasten raivarit kaupassa, etenkin jos se on oman lapsen raivari...

Arvaan, sulla ei oo lapsia =). Kyllä se kuule häiritsee kun oma lapsi raivoaa kaupassa. Mutta onneksi tätä sattuu harvoin...ainakin meillä.

Sä tuut sitten kun sulla on lapsia niin huomaamaan,että asiat ei mee aina niin kuin niiden haluaisi menevän ja tiettyihin asioihin,eli missä ja milloin se lapsen uhma puhkeaa niin ei myöskään voi vaikuttaa.

Miten muuten voi yleistää,että jos kerran jonkun lapsi huutaa kaupassa,että kyseiset lapset huutaisi aina. Tätä kun ei voi tietää muuta kuin ne jotka on kaupassa töissä ;).

Aaah, mie tykkään köpötellä kaupassa ja hypistellä kaikkea mahollista antaumuksella. Ja koko perheen voimin, tottakai.

Lapseni on tottunut käymään kaupassa, ei sen tartte mökätä. Vaan jos jonain päivänä päättääkin karjua pää punaisena, niin minua ei vaivaa yhtään, että siellä kaupassa on immeisiä, joita tilanne ärsyttää.

Miun lapsilla on yhtä suuri oikeus olla kaupassa, kuin siulla ap.

Mepäs käydään kaupassa koko sakki kerran viikossa, yleensä lauantaina. Mutta meillä on kuri semmoinen, että jos alkaa huuto ja mekastus, niin toinen vanhemmista lähtee lasten kanssa autoon. Yhdesti sitä keinoa on joutunut käyttämään. Viikolla jos pitää käydä kaupassa niin lapset eivät ole mukana vaan toinen käy kaupassa ja toinen on kotona.
Sitä en ymmärrä, että joka kerta pitää koko sakin lähteä ja yleensä lapsille epäsopivaan aikaan eli myöhään illalla tai siten, että nälissään kiukkuavat kauppareissulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Osittain siksikin mennään koko perheellä kauppaan, että lapsetkin oppivat sitä kauppakäyttäytymistä... Ei sitä kannata vasta 13-vuotiaana alkaa opettelemaan ;) (kun niillä on silloin jo paljon isompi ääni, kuin esim 3v:nä)

Jaa, miksi sua haittaa jonkun kiljumiskonsertti? Mua ei haittaa pätkääkään, jos jonkun toisen lapsi kiljuu kurkku suorana karkin perään. EI oo nimittäin mun ongelma.. :)

Muuten, hyvä niksi on ottaa earit mukaan kauppareissuille. Varsinkin kun tieää, että siellä varmasti joku pitää mekkalaa... Ovat kevyet kuljettaa mukana ja huomaamattomat :)

Esitän vastakysymyksen: miksi sua ei haittaa toisten kiljumiskonsertti. Mua häiritsee, en osaa syitä sen tarkemmin eritellä. Ärsyttää.

Arvaan, sulla ei oo lapsia =). Kyllä se kuule häiritsee kun oma lapsi raivoaa kaupassa. Mutta onneksi tätä sattuu harvoin...ainakin meillä.

Sä tuut sitten kun sulla on lapsia niin huomaamaan,että asiat ei mee aina niin kuin niiden haluaisi menevän ja tiettyihin asioihin,eli missä ja milloin se lapsen uhma puhkeaa niin ei myöskään voi vaikuttaa.

Miten muuten voi yleistää,että jos kerran jonkun lapsi huutaa kaupassa,että kyseiset lapset huutaisi aina. Tätä kun ei voi tietää muuta kuin ne jotka on kaupassa töissä ;).

Juu, lapsia on viisi kappaletta omasta takaa! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja relax:
Mepäs käydään kaupassa koko sakki kerran viikossa, yleensä lauantaina. Mutta meillä on kuri semmoinen, että jos alkaa huuto ja mekastus, niin toinen vanhemmista lähtee lasten kanssa autoon. Yhdesti sitä keinoa on joutunut käyttämään. Viikolla jos pitää käydä kaupassa niin lapset eivät ole mukana vaan toinen käy kaupassa ja toinen on kotona.
Sitä en ymmärrä, että joka kerta pitää koko sakin lähteä ja yleensä lapsille epäsopivaan aikaan eli myöhään illalla tai siten, että nälissään kiukkuavat kauppareissulla.

Niin tämä vielä! Eikö niitä lapsia voisi syöttää ennen reissua? Jos on oltu jo pitkään matkassa eikä halua käydä kahvilassa niin silloinhan voi käydä ensin ostamassa esimerkiksi pasteija tai ottaa omat eväät mukaan. Jälleen kerran: se on lapsille reilumpaa!

Kiitos! Toinenkin, joka tajuaa pointtini! :D

Niin tämä vielä! Eikö niitä lapsia voisi syöttää ennen reissua? Jos on oltu jo pitkään matkassa eikä halua käydä kahvilassa niin silloinhan voi käydä ensin ostamassa esimerkiksi pasteija tai ottaa omat eväät mukaan. Jälleen kerran: se on lapsille reilumpaa!

Tuo on kyllä asiaa. Meillä ollaan paljon liikuttu ja kierrelty kaupungillakin päiviä lasten kanssa. Lapsilla on säännölliset ruoka- ja päiväuniajat joille sukulaiset niin usein naureskelevat. Hyvä puoli tuossa kuitenkin on se että lapset saa helposti syötettyä ja rattaissa nukutettua reissussa ollessakin ja näin siis vältytään isoimmilta kiukutteluilta.

Eli tottakai jos ruoka-aika on tulossa niin ensin syötetään lapset jossain ja vasta sitten mennään kauppaan kiertelemään. Jo ihan oman mukavuudenkin takia. ;)

Kun se lapsi ei oo kone.

Vaikka sillä on ruuat mukana, vaipat kuivana, hyvät unet takana ja ties sun mitä ihanaa kaikkea, niin se saattaa keksiä mielestään vallan hyvän syyn suuriääniseen kiukkuun. Kaupassakin.

Ei se mene aina niin, että kiukkuava lapsi on yhtä kuin vanhemmat, jotka eivät ole ajatelleet lapsensa parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mitä mieltä olette muuten yleensä ottaen siitä, että vanhemmat käyvät ensin ruokakaupassa ja hakevat sitten vasta lapsen?

:wave:

Ai ai, KaksPlussan keskustelupalstojen kauhistus. Ensin ne äidit menee töihin ja sitten vielä pitää muksuja yliaikaa hoitopaikassa.

Ei vaan, kyllä meidän muksun päivä saa olla se max 10h ja päiväkoti menee jo kiinnikin. Eli mielummin muksu mukaan ja saa olla vanhempiensa seurassa. Mutta mulla onkin se kaupasta tykkäävä muksu, jolla on energiaa päiväkotipäivän jälkeen paljon enemmän kuin vanhemmillaan....

Peesaan AP:ta siinä mielessä etten myöskään ymmärrä miksi väsynyt ja kiukutteleva lapsi otetaan mukaan kauppaan. Itse tykkään käydä koko perheen voimin kaupassa mutta AINA pidän huolta että lapsi ei ole väsynyt tai nälkäinen, eikä koskaan ole mitään kiukuttelua tullutkaan. Sitä en myöskään ymmärrä että jos lapsi rupeaa huutamaan kaupassa, miksi sieltä ei lähdetä pois? Niinhän sitä opetetaan lapselle että kaupassa ei käyttäydytä näin ja piste. Jos itket, lähdet ulos. Itse ainakin kantaisin lapsen samantien pihalle ja jäisin autoon odottamaan kun mies hoitaa ostokset loppuun. Yks päivä kaupassa kilju täysillä varmaan n. 10-vuotias kakara kun ei saanut jäätelöä. Vanhemmat tyynesti jatkoivat ostoksia ja antoivat kersan kiljua. On olemassa huonosti käyttäytyviä lapsia jotka todella häiritsevät muita, mutta eiköhän tämäkin ole vain kasvatuskysymys.

on helpompaa käydä välillä koko porukalla, jos on tarkoitus ostaa vähän kaikille jotain, niin voi sitten kukin siinä samalla valita oman mieluisensa.
sitäpaitsi kevyempää kantaa porukalla ne 20 kiloo, mitä maitoineen tulee kannettavaa.
eipä ole hoitopaikkoja, minne viedä, että pääsis ukon kans edes kahdestaan.
kaikenlaisia ihmiset sitten jaksavatkin murehtia, kun toisten ihmisten kauppareissuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:

Eiköhän ne kantapäänkautta opi sitä käyttäytymistä vanhempanakin, viitaten siis tuohon aiempaan ketjuun vartijoista :D
Sori, tää oli mautonta :ashamed: :snotty: :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
on helpompaa käydä välillä koko porukalla, jos on tarkoitus ostaa vähän kaikille jotain, niin voi sitten kukin siinä samalla valita oman mieluisensa.
sitäpaitsi kevyempää kantaa porukalla ne 20 kiloo, mitä maitoineen tulee kannettavaa.
eipä ole hoitopaikkoja, minne viedä, että pääsis ukon kans edes kahdestaan.
kaikenlaisia ihmiset sitten jaksavatkin murehtia, kun toisten ihmisten kauppareissuja.

Enhän mä toisten kauppareissuja murehdi, vaan OMAANI! ;)

Meillä minä yleensä hoidan kauppareissut. En näe syytä lähteä raahaamaan koko komppaniaa sinne etenkään talvisin, kun voin sen asian hoitaa yksinkin tai 1-2lapsen kanssa. Yleensä kun siinä käy niin että se aika kuluu lasten perään katsomisessa niin kiitettävästi että kotiin päästessä huomaan puolien tavaroiden olevan kaupassa. Mutta mua ei haittaa ne kiljumiskonsertit, huutakoot, ihan sama kunhan se huutaja ei ole mun :laugh: :whistle:

Niin ja sitte se että tällä laumalla kaupassakäynti kestää moninkertaisesti enemmän aikaa pukemisineen ynnä muineen että ennemmin mä vietän sen ajan yksin kaupassa ja tuun kotiin viettämään lasten kanssa aikaa. Enemmän ne varmaan nauttii kotona vietetystä perheillasta kun "stressaavasta" kaupasjuoksemisesta.

Yhteistyössä