Miksi niin moni opettaja asuu kymmenien kilometrien päässä työpaikasta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mun opettajakaverilla se oli tietoinen päätös, kun opetti yläasteelaisia. Vaikka hänellä menikin hyvin oppilaiden kanssa niin hän ei halunnut, että oppilaat (joita oli satoja) tulevat jatkuvasti lähikaupassa vastaan.

En tiedä onko joillakin opettajilla ilkivallan tai jonkun muun häiriöm pelko, jos ärhäkämmät jonnet saisivat tietää asuinpaikan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
No hyvä on, siihen on tiettyjä syitä. Mutta ymmärtääkö ne kuitenkin miten se vaikuttaa työhön? Nytkin eräs opettaja on muuttamassa lukujärjestystä omiin nimiinsä kun ei halua tulla muutaman opetustunnin takia paikalle ja aikaisemmin syksyllä hän oli vaatimassa vähintään kuusi tuntia opetusta per päivä itselle.
 
Nytkin lapsen opettajalla on hankaluuksia ehtiä oppitunneille ajoissa. Voisi kuvitella että huomioi sen kun valitsee asuinpaikkansa.
Mun tytär otti ekan openpaikkansa pietarsaaresta. Itse asui tuolloin Pirkkalassa.
Hän ei vain halunnut valmistua työttömäksi, ja maan ainoa opettejan paikka siinä aineessa oli tuolla, joten muutto sinne oli ainoa vaihtoehto. Miehensäkin sai sieltä töitä.
Vuoden aikana sitten löytyi täältä töitä, mutta vieläkin hänen koulumatkansa on jotakin viidenkymmenen kilsan luokkaa.
 
vierailija
Pienellä paikkakunnalla ei voi olla ehkä töissä eikä asua esim. lääkäri, pappi, opettaja.
Ihmiset ovat kateellisia ja uteliaita, tulevat kysymään röyhkeästi kaupassa lääkereseptin uusintaan lääkärin tehdessä lihatiskillä ostoksia. Ollaan yhtä suurta perhettä.
Mitä opettaja mahtaa alkossa tehdä, onko juoppo jne.
 

Yhteistyössä