MIKSI niin monet äidit käyttävät lapsia tekosyynä oman ulkonäön laiminlyönnille??

minävieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Voi kun joku osais kaivaa sen viime keväisen keskustelun esille jossa minä sain paskat naamalleni kun sanoin samaa asiaa. Silloin ei ollut vielä lapsi syntynyt ja mammat keljuili etten tiedä mistään mitään kun lasta ei vielä ole... MUTTA edelleen ihan joka sanan allekirjoitan ja tavoitteessa ollaan, paino pudonnut jo ajat sitten 7kg alle odotusajan alkupainon. Terveellisellä ruokavaliolla ja urheilulla...

Ja AP, hienoa! :flower: =)
No sun vauva ei varmaan sitten heräile yöllä tunnin välein?

 
päivi
Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
En minä sitä kritisoi, jos jollakulla ei ole VARAA salikorttiin ym., vaan sitä, että väitetään ettei itsestä huolehtimiseen ole mukamas AIKAA. Eniten tuo kuulostaa tekosyyltä kun sen sanoo yhden lapsen äiti, joka ei edes käy kokopäivätöissä. Tällaisia tiedän muutaman ja poikkeuksetta ovat kulahtaneita ja ylipainoisia, yhden mies yritti jopa iskeä minua facebookissa, siinä tosin onnistumatta. Sääliksi kävi vain tätä vaimoa, vaikka saakin syyttää tilanteesta itseään.
Jos kyseinen yhden lapsen äiti omaa tuollaisen miehen niin voipi olla masennusta yn. ettei todellakaan jaksa huolehtia omasta ulkonäöstään.
Taidat olla aika huono itsetuntoinen itse kun tarvitsee tuollaisia täällä mainostella,että joku ihan yrittänyt iskeä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Milloinkas perha viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6xviikko?
No jospa se isä sitten viettää niiden lasten kanssa sitä laatuaikaa, mamma kun ei kerke kun pitää habaa kasvattaa ja juosta parturis.

Oikeasti ei meilläkään onnistuisi, vaikka lapsilla ihan hyvä isä on, meillä on lapsillakin jo sen verran harrastuksia ettei ite ehtisi joka ilta menemään millään.
 
vieras
Mä myönnän, että ehtisin, jos haluaisin. En vaan tunne tarvetta meikata tai laittaa hiuksiani. Ponnari on pienten lasten kanssa helpompi, kun pitkät hiukset eivät ole tiellä. Rytkyissä en ole kulkenut koskaan ja laiha olen luonnostani.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Milloinkas perhe viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6 x viikko?

Täytyy myöntää että itselläni ainakin ulkonäön laittaminen on jäänyt taka-alalle lapsen synnyttyä. Nyt sitten joskus harvoin kun tulee pyntättyä, niin tuntuu se vaan kertakaikkisen hienolle :)
mulla kans vähän särähti korvaan että 4-6 krt salilla ja lapset sillon parkissa. Mulle kun tärkeintä on perheen kanssa vietetty aika.
 
Boogyman
Mulle on aivan sama meikkaako joku tai pukeutuuko joku tyylikkästi joka päivä.
Itsellä ei ole kiinnostusta moiseen toimintaan....miksikö? no, olen elänyt koko ikäni kilpailujen ja esiintymisten keskellä, että normaali elämässä mielelläni annan ihon levätä.
ja koirien kanssa kun lähtee lenkille ei meikki ole kyllä ensin mielessä.
Tosin kyllä tuossa kadulla lenkkeilee tyttö joka on aina pakkeleissa juostessaan,tosin eipä se kovin hehkeä näky ole kun hiki valuu pitkin poskia ja meikit sen mukana =D
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Milloinkas perhe viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6 x viikko?
Tässähän saatiin uusi veruke sille, että äiti voi plösähtää: äiti ei voi mennä salille, koska silloin ei ole aikaa viettää perheen yhteistä aikaa. Voi hyvät hyssytkät!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
Kiitos Rytkäätys. :flower:

Täällä ei porukka näköjään joko osaa lukea tai sitten on ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa...

Kuten sanoin, en kritisoi niitä, joilla syy on rahan puute. Enkä niitä, jotka eivät HALUA tai JAKSA meikata jne. VAAN NIITÄ JOTKA VALITTAVAT ASIASTA JA SYYTTÄVÄT LAPSIA JA PERHEVELVOITTEITA ASIASTA. Menikö nyt jakeluun???

Tottakai ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta omasta ulkonäöstä huolehtiminen ja sekin on suhteellista mitä pitää riittävänä huolehtimisena. Minulle se on ihan se ja sama, jokainen saa näyttää siltä miltä haluaa enkä tuomitse tai kritisoi ketään ulkonäön perusteella.

KRITISOIN VAIN NIITÄ JOTKA JAKSAVAT AIHEESTA VALITTAA JA KÄYTTÄÄ LAPSIAAN TEKOSYYNÄ OMALLE KULAHTANEELLE ULKONÄÖLLE ESIM. YLIPAINOLLE.
Lainaan jälleen itseäni...
 
Minä olen työssäkäyvä yksihuoltaja ja silti on todellakin aikaa treenata, lenkkeillä, ratsastaa ja kyllä meikkaan töihin joka päivä, käyn kampaajalla kerran kuussa ja rakastan ostaa uusia vaatteita! :)

Enkä voi ymmärtää myöskään miksi joku antaa itsensä plösähtää lasten myötä!
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Milloinkas perhe viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6 x viikko?

Täytyy myöntää että itselläni ainakin ulkonäön laittaminen on jäänyt taka-alalle lapsen synnyttyä. Nyt sitten joskus harvoin kun tulee pyntättyä, niin tuntuu se vaan kertakaikkisen hienolle :)
mulla kans vähän särähti korvaan että 4-6 krt salilla ja lapset sillon parkissa. Mulle kun tärkeintä on perheen kanssa vietetty aika.
Voihan siellä käydä vaikka 2 krt/vko. En usko, että 2 h viikossa äidin omaa aikaa vie perheen ihan hunningolle. Vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Milloinkas perha viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6xviikko?
Kotiäitinä ehtii käydä tuon määrän ja silti viettää yhteistä aikaa.
Hmm..meillä se ei ainakaan onnistu :|
Mies tulee töitä neljältä..ja jos lähtisin vaikka viideksi salille/jumppaan..olisin seitsemältä kotona. Poika unille kahdeksalta, niin eipä siinä aikaa jää.

Täällä kun ei ole harrastus mahdollisuuksia käden ulottuvilla. Pk-seudulla olisi sen puolesta ihana asua, niin kerkeisi päivittäin kunnon hikitunnille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minävieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Voi kun joku osais kaivaa sen viime keväisen keskustelun esille jossa minä sain paskat naamalleni kun sanoin samaa asiaa. Silloin ei ollut vielä lapsi syntynyt ja mammat keljuili etten tiedä mistään mitään kun lasta ei vielä ole... MUTTA edelleen ihan joka sanan allekirjoitan ja tavoitteessa ollaan, paino pudonnut jo ajat sitten 7kg alle odotusajan alkupainon. Terveellisellä ruokavaliolla ja urheilulla...

Ja AP, hienoa! :flower: =)
No sun vauva ei varmaan sitten heräile yöllä tunnin välein?
No ei enää, pienenä kyllä. Nythän se on jo melko iso tyttö ja herää sen kerran tai kaksi yössä. Mutta voinpas silti sanoa että mulla kyllä silloinkin, kun oli yöheräilyt päällä, oli aikaa meikata ja haluakin siihen! Ja kiloja pudotin normaalilla hyötyliikunnalla kun vauvan kanssa lenkkeilin. Ratsastamaan ja salille pääsin miehen ansiosta.
 
Näin
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
minkähän takia ne mammat jotka laittaa itseään ja huolehtii ulkonäöstään ja tervydestään liikkumalla saa paskaa niskaan näiltä sohvaperunoilta :whistle:
Voihan niitä välillä ketuttaa se plösähtäminen...? Mutta on helpompi keksiä tekosyitä plösähtämiseen ja hyökätä kritisoijia vastaan. Tai alkaa puhua vaan meikkaamisesta, vaikka tässä puhuttiin kyllä muustakin, esim. liikunnasta. Ja kritisoijan haukkuminen on myös hyvä puolutus.
 
MEILLÄ KULKAAS VIETETÄÄN IHAN TARPEEKSI AIKAA PERHEEN KESKEN. THANK GOD MIEHENI EI HARRASTA NETISSÄ SURFFAILUA TAI PELAAMISTA TAI TV:N KATSELUA(KUTEN MONIEN MIEHET TEKEE), EI MYÖSKÄÄN JUOKSE BAAREISSA YM. POIKIEN REISSUILLA JA PRIORISOI PERHEENSÄ MUIDEN ASIOIDEN EDELLE. MIEHENI PYSTYY ONNEKSI MYÖS TEKEMÄÄN PALJON TÖITÄ KOTOA KÄSIN.

SALIREISSUT TEEMME USEIN KOKO PERHEEN VOIMIN (MIEHENIKIN HARRASTAA ONNEKSI LIIKUNTAA), EMMEKÄ VIETÄ SIELLÄ TUNTITOLKULLA AIKAA.

SEN PERUSTEELLA MITÄ TUTTAVAPERHEISSÄ OLEN NÄHNYT, VIETÄMME VARSIN PALJON AIKAA PERHEEN KANSSA VERRATTUNA MONIIN MUIHIN PERHEISIIN.
 
olen upein!
Alkuperäinen kirjoittaja liisa:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
En minä sitä kritisoi, jos jollakulla ei ole VARAA salikorttiin ym., vaan sitä, että väitetään ettei itsestä huolehtimiseen ole mukamas AIKAA. Eniten tuo kuulostaa tekosyyltä kun sen sanoo yhden lapsen äiti, joka ei edes käy kokopäivätöissä. Tällaisia tiedän muutaman ja poikkeuksetta ovat kulahtaneita ja ylipainoisia, yhden mies yritti jopa iskeä minua facebookissa, siinä tosin onnistumatta. Sääliksi kävi vain tätä vaimoa, vaikka saakin syyttää tilanteesta itseään.

Hienoa että olet niin täydellinen, että jopa toisten miehet yrittävät sua iskeä facebookissa. Mä en edes tuollaista mainitsisi kellekkään, noloa!
No mutta hei, mä pistän paremmaksi. Mä en meikkaa enkä laita hiuksiani ja silti muiden miehet yrittää loputtomana virtana mua iskee, viimeisimmät yritykset tuli kahden kaverin (molemmat muuten meikkaa :whistle: ) miehiltä sekä mieheni veli :eek: :eek: Joten kannattaa olla mulle kateellinen, mun ei tarvi mitään noista tehdä. Säälittävää miten paljon vaivaa te joudutte näkemään asian eteen B) Taitaa olla niin, että meikkaavat, hiuksiaan laittavat, salilläkäyvät mammat keskittyvät niin itseensä että unohtavat sen miehen ja parisuhteen. Saavatkin sitten syyttää tilanteesta vain itseään :xmas:
 
Hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
MEILLÄ KULKAAS VIETETÄÄN IHAN TARPEEKSI AIKAA PERHEEN KESKEN. THANK GOD MIEHENI EI HARRASTA NETISSÄ SURFFAILUA TAI PELAAMISTA TAI TV:N KATSELUA(KUTEN MONIEN MIEHET TEKEE), EI MYÖSKÄÄN JUOKSEN BAAREISSA YM. POIKIEN REISSUILLA JA PRIORISOI PERHEENSÄ MUIDEN ASIOIDEN EDELLE. MIEHENI PYSTYY ONNEKSI MYÖS TEKEMÄÄN PALJON TÖITÄ KOTOA KÄSIN.

SALIREISSUT TEEMME USEIN KOKO PERHEEN VOIMIN (MIEHENIKIN HARRASTAA ONNEKSI LIIKUNTAA), EMMEKÄ VIETÄ SIELLÄ TUNTITOLKULLA AIKAA.

SEN PERUSTEELLA MITÄ TUTTAVAPERHEISSÄ OLEN NÄHNYT, VIETÄMME VARSIN PALJON AIKAA PERHEEN KANSSA.
Kuulostaa hyvältä, en voi muuta sanoa. Niin eihän siellä salilla nyt tuntikausia tosiaan olla.
 
Niin
Mä tuolla jo kirjoitinkin eka sivulla etten jaksa. Oma vikahan se toki on, eikä lasten. Mitäs menin tekemään kaksi kappaletta huonosti nukkuvia lapsia. Mikä paskakasa olenkaan!

Onneks mun mies tykkää musta just näin. Se on suorastaan hulluna muhun vaikken ees ehtis suihkussa käydä. Ootko ap kade ku sun miehes vaatii täydellisyyttä? :)

Ihan vakavasti puhuen, miks tää asia häiritsee sua? Mä en ymmärrä miks muiden ulkonäkö sua liikuttaa.

Ja muuten se, ettei aina jaksa laittaa naamaa ja hiuksia, ei tarkoita että kulkee reikäisissä verkkareissa ja t-paidassa. Kyllä mä ainaki osaan kaapista etsiä farkut ja kivan paidan tai vetää ulkoilulle sievän toppapuvun ylleni. Käytän myös sieviä alusvaatteita. Niin ja jos en laita hiuksia, käytän pipoa enkä mene kuin ulos tai lähikauppaan. Siinä olet kyllä oikeassa, ettei meikkaus ja hiusten laitto kauaa aikaa vie. Ei vaan aina jaksa eikä huvita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Minä olen työssäkäyvä yksihuoltaja ja silti on todellakin aikaa treenata, lenkkeillä, ratsastaa ja kyllä meikkaan töihin joka päivä, käyn kampaajalla kerran kuussa ja rakastan ostaa uusia vaatteita! :)

Enkä voi ymmärtää myöskään miksi joku antaa itsensä plösähtää lasten myötä!
Kerroppa rehellisesti sitten missä sun lapses on tuon ajan?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Milloinkas perhe viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6 x viikko?

Täytyy myöntää että itselläni ainakin ulkonäön laittaminen on jäänyt taka-alalle lapsen synnyttyä. Nyt sitten joskus harvoin kun tulee pyntättyä, niin tuntuu se vaan kertakaikkisen hienolle :)
mulla kans vähän särähti korvaan että 4-6 krt salilla ja lapset sillon parkissa. Mulle kun tärkeintä on perheen kanssa vietetty aika.
Voihan siellä käydä vaikka 2 krt/vko. En usko, että 2 h viikossa äidin omaa aikaa vie perheen ihan hunningolle. Vai?
no mut ihmettelinkin millon ap ehtii viettämään aikaa perheen kanssa? 4-6 krt salilla ja sit viel lenkille, jolloin lapset isän kanssa kun tulee töistä.... ja sitten lapset nukkumaan. eli... summa summarun.... Sorry tää nyt ei liittynykkään alkuperäiseen kysymykseen, mutta pisti vaan silmään ap:n päiväohjelma.
 
minävieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja minävieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Voi kun joku osais kaivaa sen viime keväisen keskustelun esille jossa minä sain paskat naamalleni kun sanoin samaa asiaa. Silloin ei ollut vielä lapsi syntynyt ja mammat keljuili etten tiedä mistään mitään kun lasta ei vielä ole... MUTTA edelleen ihan joka sanan allekirjoitan ja tavoitteessa ollaan, paino pudonnut jo ajat sitten 7kg alle odotusajan alkupainon. Terveellisellä ruokavaliolla ja urheilulla...

Ja AP, hienoa! :flower: =)
No sun vauva ei varmaan sitten heräile yöllä tunnin välein?
No ei enää, pienenä kyllä. Nythän se on jo melko iso tyttö ja herää sen kerran tai kaksi yössä. Mutta voinpas silti sanoa että mulla kyllä silloinkin, kun oli yöheräilyt päällä, oli aikaa meikata ja haluakin siihen! Ja kiloja pudotin normaalilla hyötyliikunnalla kun vauvan kanssa lenkkeilin. Ratsastamaan ja salille pääsin miehen ansiosta.
:flower: ok, hienoa! Kyl munkin mielestä pitää aina väliin vähän laittautua ja käydä omissakin harrastuksissa, ettei elämä mene tylsäksi :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Milloinkas perhe viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6 x viikko?

Täytyy myöntää että itselläni ainakin ulkonäön laittaminen on jäänyt taka-alalle lapsen synnyttyä. Nyt sitten joskus harvoin kun tulee pyntättyä, niin tuntuu se vaan kertakaikkisen hienolle :)
mulla kans vähän särähti korvaan että 4-6 krt salilla ja lapset sillon parkissa. Mulle kun tärkeintä on perheen kanssa vietetty aika.
Voihan siellä käydä vaikka 2 krt/vko. En usko, että 2 h viikossa äidin omaa aikaa vie perheen ihan hunningolle. Vai?
Juu ei..nyt ei ollutkaan kyse 2 kerrasta, vaan 4-6 kerrasta viikossa :)

 

Yhteistyössä