MIKSI niin monet äidit käyttävät lapsia tekosyynä oman ulkonäön laiminlyönnille??

bdt
Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
Olen kahden lapsen opiskeleva kotiäiti ja ehdin aivan hyvin lasten- ja kodinhoidon, ystävyyssuhteiden sekä parisuhteeni ylläpidon lisäksi

-meikata kevyesti päivittäin ja laittaa tukan
-käydä kampaajalla 4-6 viikon välein
-käydä hierojalla kerran kuussa
-käydä salilla ja ryhmäliikuntatunneilla 4-6 kertaa viikossa (lapset sillä välin salin lapsiparkissa tai isänsä kanssa), lisäksi ulkoillaan ja vaunulenkkeillään lasten kanssa päivittäin
-miettiä kaupungille ym. ihmisten ilmoille lähtiessäni vähän mitä laitan päälle (vaateostoksillakin pystyn käymään silloin tällöin muuallakin kuin netissä)
-laittaa itselleni ja perheelle terveellistä ruokaa

Minulle ei vaan mene jakeluun miten lapset muka estäisivät ulkonäöstä ja itsestä huolehtimisen...
No mulla ei ainakaan ollut kotiäitinä rahaa käydä kampaajalla tai hierojalla että siinä mielessä epäsuorasti lapset vaikuttivat asiaan. Mutta olen kyllä samaa mieltä siinä että lapsia käytetään liian usein tekosyynä kun ollaan pelkästään laiskoja ja saamattomia. Mutta , usein ollaan myös pienten lasten kanssa väsyneitä. Ei ole yhtä totuutta tähänkään dilemmaan.
 
Toivottavasti jokainen ihminen muuttuu sen verran lapsen saadessaan että se lapsi on kuitenkin etusijalla, aina ei ehdi tehdä kaikkea, en minä ainakaan. Aika usein tulee meikattua vasta autossa, kun ei kahdessa tunnissa ehtinytkään saada lapsia valmiiksi :LOL:
Ja eihän ne lapset tekosyy ole, jos mulla ei olis viittä lasta niin varmasti olis enemmän aikaa tällätä ja pitää huolta omasta kropasta. Mutta lapset ovat tulleet rakkaammiksi kuin oma ulkonäkö, niin ei sitä tälläysaikaa enää niin kaipaakaan. Arvot ovat hieman muuttuneet tässä vuosien saatossa :saint:
 

Yhteistyössä