MIKSI niin monet äidit käyttävät lapsia tekosyynä oman ulkonäön laiminlyönnille??

Keittiönoita
En ole käyttänyt koskaan lapsiani tekosyynä meikkaamattomuuten. Mulla syy on se, että en katso itseäni niin usein peilistä, että pitäisi ryhtyä meikkaamaan. Kestän oman naamani luonnontilassakin.
 
vivian
Oon kanssa miettinyt samaa kuin AP. Ja tosiaan, mäkään en halua kritisoida niitä jotka ei halua eikä kiinnosta panostaa itteensä, mutta sitä kritisoin ettei muka ole aikaa...

Oon aina pitänyt itseäni tosi huonona organisoimaan asioita, mutta näköjään mä olenkin tosi loistava siinä mitä nyt näitäkin vastauksia olen lukenut, koska kyllä mulla on aikaa JOPA käydä töissä, kampaajalla, hierojalla, olla lasten ja perheen kanssa. Mulla on aikaa aamulla herätä 10 minuuttia aikaisemmin, että sutaisen pikaisen arkimeikin ja laitan hiukset. Sitten teen aamupalan, lähden töihin, tulen töistä, teen ruoan, laitan ehkä pyykkiä, olen lasten kanssa, lähden joko jumppaan tai kahville tai manikyyriin mitä nyt ikinä ohjelmassa onkaan (lapset parkkiin tai miehen seuraan kaitsittaviksi ), teen iltahommat ja ehdin vielä viettää miehenkin kanssa laatuaikaa iltasella.

Musta on IHANAA tuntea itseni kauniiksi ja hyvinvoivaksi, osaan kuvitella mikä mielentila mulla olisi jos en ikinä satsaisi itteeni... Tukka hapsottaisi, olisin varmaan ylipainoinen, en yhtään näin energinen kuin nyt jne.

Mitä kaikkea sitä ehtisinkään tehdä jos en töissä kävis ;)
 
HIENOPIERU*
Oon miettiny ihan samaa!! Se, että jos ei ole koskaan laittautunut sen kummemmin tai hiuksiaan laitellut niin miks pitäis nyt äitinäkään sitä tehdä, mutta että jos ennen lapsia on tykännyt meikata ja laittaa ne hiukset ja käydä kampaajalla yms. niin miks ne lapset sen estää etteikö vieläkin vois tehdä niin?!

Meillä kaks alle 4 vuotiasta lasta ja joka aamu ennen töihin lähtöä meikkaan ja laitan hiukset, vaikka teen semmosta työtä ettei mua nää kun 30 työkaveria..
Käyn kampaajalla n.6viikon välein. Lenkillä niin usein kun mahdollista. Jumppaan haikailen, mutta tässä elämätilanteessa se on vähän mahdotonta kun vuorotyö. Mutta liikkumiselle on aikaa viikonloppusin kun koko perheen voimin käydään pulkkamäessä tai luistelemassa yms.

"Mamma-porukassa" mä oonkin ollu aina se hienopieru, vaikka on mullakin bad hair day joskus ja ripsivärit poskilla...mutta tykkään huolehtia ulkonäöstäni!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Minä olen työssäkäyvä yksihuoltaja ja silti on todellakin aikaa treenata, lenkkeillä, ratsastaa ja kyllä meikkaan töihin joka päivä, käyn kampaajalla kerran kuussa ja rakastan ostaa uusia vaatteita! :)

Enkä voi ymmärtää myöskään miksi joku antaa itsensä plösähtää lasten myötä!
Kerroppa rehellisesti sitten missä sun lapses on tuon ajan?
hoidossa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Milloinkas perhe viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6 x viikko?
Tässähän saatiin uusi veruke sille, että äiti voi plösähtää: äiti ei voi mennä salille, koska silloin ei ole aikaa viettää perheen yhteistä aikaa. Voi hyvät hyssytkät!
Niinhän se äiti voi plösähtää :)
Ymmärrän salilla/jumpissa käynnin ihan täysin ja itsekin niille haluaisin mennä..en tosin 4 kertaa viikossa. Täällä välimatkat pitkät, joten viikonloppuna jossakin kerkeäisikin käydäkkin. Ja lapsi vasta niin pieni etteivät lapsiparkkiin ota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
Kiitos Rytkäätys. :flower:

Täällä ei porukka näköjään joko osaa lukea tai sitten on ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa...

Kuten sanoin, en kritisoi niitä, joilla syy on rahan puute. Enkä niitä, jotka eivät HALUA tai JAKSA meikata jne. VAAN NIITÄ JOTKA VALITTAVAT ASIASTA JA SYYTTÄVÄT LAPSIA JA PERHEVELVOITTEITA ASIASTA. Menikö nyt jakeluun???
Tottakai ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta omasta ulkonäöstä huolehtiminen ja sekin on suhteellista mitä pitää riittävänä huolehtimisena. Minulle se on ihan se ja sama, jokainen saa näyttää siltä miltä haluaa enkä tuomitse tai kritisoi ketään ulkonäön perusteella.

KRITISOIN VAIN NIITÄ JOTKA JAKSAVAT AIHEESTA VALITTAA JA KÄYTTÄÄ LAPSIAAN TEKOSYYNÄ OMALLE KULAHTANEELLE ULKONÄÖLLE ESIM. YLIPAINOLLE.

Loistavasti sanottu. Monesti olen ihmetellyt samaa :wave:
 
mä kävisin salilla ym menoissa mutta täällä ei ole sellasii kuntosaleja mis olis lapsiparkit..ja ei ole ketään kelle nuo jättäis.siksi kuntoilen kotona + sitten ulkoilut lasten kaa..meikkaan harvoin koska en tarvitse meikkiä..tukka on aina hyvin ei tarvitse erikseen laittaa paitsi josku hiuslakkaa ;) vaatteet aina muodikkaat koska en omista verkkareita yms vaatteita muutenka..
 
Niin, kaikkihan eivät meikkaa.. Että se nyt ei aina ole lasten "syytä".. Mutta tukka rasvaisena , vanhat verskat päällä ei kenenkään silti tarvitse lasten takia ihmisten ilmoilla eikä kotonakaan olla!! Mutta helpompi pitää muksuja syynä kuin ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä itselleen jotain! Oma mies ainakin on erittäin tyytyväinen, että tämä kotiäippä on huoliteltu, hoikka ja hyvässä kunnossa eikä näytä tippaakaan kahden pienen muksun äidiltä!

Itse laitan itseni joka päivä; meikin, tukan ja huolehdin että päälle on siistiä vaatetta.. Huolehdin itsestäni ja ehisn jopa istua aamupäivisin kahvilassa ihan rauhassa. Ja lapset ei todellakaan ole syy miksen näin ehtisi huolehtimaan itsestäni.
 
No mä en ainakaan ehdi kaikkea mitä haluaisin!

Meillä nukutaan aamuisin pitkään ja aamupalan jälkeen lähdetään vauhdilla ulkoilemaan. Sen jälkeen tuli hännän alla alan tehdä ruokaa ja se valmistuu ehkä just klo 12.00.

Sitten leikitään hetki ja sitten alkaa kuopuksen päiväuniaika. Sen aikana teen esikoisen kanssa jotain mitä ei voi tehdä kuopuksen ollessa hereillä.

Päikkäreiden jälkeen on välipala ja sitten ulkoillaan tai kyläillään tai meille tulee joku tai leikitään porukalla.

17.00 aikoihin syödään.

19.30 iltapala.

Noiden kahden tai lasten mentyä nukkumaan olisi aikaa meikata, mutta onko siinä sit enää mitään järkeä?!?

Mies ei ole oikein ikinä kotona, joten minnekään kuntosaleille menosta on turha haaveilla. Täällä ei ole lapsiparkkeja.

Uimahallissa käynti on sitä että yritän revetä kahteen paikkaan, kun kumpikaan ei osaa uida.

Parturiin pääsen parin kk välein jos hyvä tuuri käy ja saa varahoitajan kun mies yllättäen joutuukin taas toiselle puolelle suomea töihin.

Ja miks pitäis ehtiä meikkaamaan?

Enemmän ihmettelen niitä äitejä, joiden lapset eivät ennen eka luokkaa osaa luistella/hiihtää/lukea/laskea/ymmärrä kelloa/uida jne. ja selityksenä aina, et ku ei ole ollut aikaa opettaa (ja syynä on työajat/pakko saada kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa/omat harrastukset jne. jne.)
 
PS
Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
Olen kahden lapsen opiskeleva kotiäiti ja ehdin aivan hyvin lasten- ja kodinhoidon, ystävyyssuhteiden sekä parisuhteeni ylläpidon lisäksi

-meikata kevyesti päivittäin ja laittaa tukan
-käydä kampaajalla 4-6 viikon välein
-käydä hierojalla kerran kuussa
-käydä salilla ja ryhmäliikuntatunneilla 4-6 kertaa viikossa (lapset sillä välin salin lapsiparkissa tai isänsä kanssa), lisäksi ulkoillaan ja vaunulenkkeillään lasten kanssa päivittäin
-miettiä kaupungille ym. ihmisten ilmoille lähtiessäni vähän mitä laitan päälle (vaateostoksillakin pystyn käymään silloin tällöin muuallakin kuin netissä)
-laittaa itselleni ja perheelle terveellistä ruokaa

Minulle ei vaan mene jakeluun miten lapset muka estäisivät ulkonäöstä ja itsestä huolehtimisen...
Kuka sua rahoittaa?? Itse kuljen navettahuivi päässä, kun totesin ettei ole taaskaan varaa mennä kampaajalle. Mulla laiminlyönnit johtuu vain ja ainoastaan siitä yksinkertaisesta syystä ettei ole rahaa. Milloin hajoaa autosta jotain, milloin menee jokin kodinkone, lapsille pitää ostaa koko ajan jotakin, pitää huolehtia että viiden hengen perheen jääkaapissa on muutakin kuin valot ym.ym. Olet todella onnekas opiskeleva kotiäiti, jos sulla jää tuollaiseen luksukseen rahaa. Täytyy varmaan erota ja mennä koulun penkille, jos jäis vähän mullakin. Joo olen kateellinen sinulle :).
 
Saanko kysyä
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Milloinkas perhe viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6 x viikko?
Tässähän saatiin uusi veruke sille, että äiti voi plösähtää: äiti ei voi mennä salille, koska silloin ei ole aikaa viettää perheen yhteistä aikaa. Voi hyvät hyssytkät!
No ensinnäkään mä en TODELLAKAAN ole mikään lössähtänyt ja huolehdin ulkonäöstäni ja vaatteistani. Mutta kerro hyvä ihminen miten kerkeän 3-vuorotyössä käydä 6 kertaa salilla viikossa?? Ja miten ihmeessä tuo HIEROINTA liittyy ulkonäköön???
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Milloinkas perhe viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6 x viikko?

Täytyy myöntää että itselläni ainakin ulkonäön laittaminen on jäänyt taka-alalle lapsen synnyttyä. Nyt sitten joskus harvoin kun tulee pyntättyä, niin tuntuu se vaan kertakaikkisen hienolle :)
mulla kans vähän särähti korvaan että 4-6 krt salilla ja lapset sillon parkissa. Mulle kun tärkeintä on perheen kanssa vietetty aika.
Voihan siellä käydä vaikka 2 krt/vko. En usko, että 2 h viikossa äidin omaa aikaa vie perheen ihan hunningolle. Vai?
Juu ei..nyt ei ollutkaan kyse 2 kerrasta, vaan 4-6 kerrasta viikossa :)

[/quote

ääliö miks isät saa käyä töissä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä Espoossa on lapsiparkkeja,täällä maalla ei kyl oo.Mies tekee pitkiä päiviä töissä.Parturiin ja hierojiin ei ole rahaa,meikkaaminen ei kiinnosta.Jokainen tyylillään :)
peesaan paitsi että asun kaupungissa.
 
vieras
Meillä mies o n töissäpitkää päivää, illalla esikoisen harrastukset ja toinen vanhemmista yleensä toisen lapsen kanssa.
Muita lapsenvahteja ei ole.
Rahaa ei ole kampaajiin, enkä haluaisikaan enää ylimääräisiä kemikaaleja ihon lälpi verenkiertoon. Ehkä laitan sitten kun tukka on harmaa, jotain väriä. (itse, ei ole rahaa ylimääräiseen)
 
Odotellaan
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Voi kun joku osais kaivaa sen viime keväisen keskustelun esille jossa minä sain paskat naamalleni kun sanoin samaa asiaa. Silloin ei ollut vielä lapsi syntynyt ja mammat keljuili etten tiedä mistään mitään kun lasta ei vielä ole... MUTTA edelleen ihan joka sanan allekirjoitan ja tavoitteessa ollaan, paino pudonnut jo ajat sitten 7kg alle odotusajan alkupainon. Terveellisellä ruokavaliolla ja urheilulla...

Ja AP, hienoa! :flower: =)
Sanotkohan samaa, kun sulla on kolme lasta neljässä vuodessa.
 

Yhteistyössä