MIKSI niin monet äidit käyttävät lapsia tekosyynä oman ulkonäön laiminlyönnille??

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Mitä jos tuo salilla käynti, meikkaminen, kampaajalla, hierojalla juokseminen ei vaan kiinnosta enään, vaan se aika menee johonkin muuhun, eli ei edes ehtisi?
No silloin voi toki sanoa, ettei enää kiinnosta, eikä väittää ettei millään ehdi kun on nää lapset :D
Mutta onko se pätevä syy sitten näiden tehokkaiden mielestä, kun ehtiminenkään ei ole. :D
mullakin lakkas sali käynti ku en ehtiny, tai olisin joo, mutta mä olisinkin hullujenhuoneella jo ilosena viulua soittelemassa.
Eli miksi nuo kaikki olisi "pakko" ehtiä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jaa-a.

Ymmärrän, jos nainen ei vaan viitsi meikata tms mutta kun perusteluna on se, ettei EHDI, niin sitä en tajua. Aina ehtii suihkuun, aina ehtii sutaisemaan meikkiä naamaan, JOS haluaa.

Mutta mitä kampaajaan, vaateostoksiin ja kuntosalikäynteihin tulee, niin ei kaikilla kotiäideillä ole sellaiseen varaa. Eikä mahdollisuuttakaan, jos vaikkapa mies tekee pitkää päivää ja lapsiparkkia ei ole. Vaunulenkille yms pääsee toki silti.
Samoilla linjoilla... Ite olen tämmönen pahamaineinen meikkaamaton äiti-ihminen :) Siis yleensä en meikkaa kun en vain halua. Mutta puhtaudesta yms. pidän huolta. Vaatteet on myös aina puhtaat ja siistit. Joskus hurvittelen ja laitan kauppaan lähtiessä vähän meikkiä pärstävärkkiin, tosin monesti tuppaa käymään niin, että hierasen silmiä ja ne ripsivärit ei siitä oikein tykkää :D Pitäs vissiin hommata kestoväri ripsiin niin ei tarvis moisia pelätä...

Kampaajalla käyn kyllä liian harvoin, hierojalla tällä hetkellä kahdesti kuussa. Jumpat, kuntosalit, kylpylät on tuossa minimissään 20 kilsan päässä, joten sinne ei tule kovin usein lähdettyä. Eikä yksin pääsiskään kun mies rakentaa.

Joten aikaa olis meikata, mutta ei niinkään sitä innostusta :D
 
mä meikkaan päivittäin ja olen aina tehnyt niin, paitsi silloin kun esikoinen oli taapero ja kuopus syntyi. sillon oli kyllä niin kädet täynnä muuta puuhaa ja en yksinkertasesti kerennyt/jaksanut. muuten toi meikkaaminen on niin rutiinia, etten osais kyllä esim töihin tai muuten ihmisten ilmoille edes lähteä kokonaan ilman meikkiä.
 
Kröhöm...vastaan sinun jutuillesi omat vastineet:

-meikata kevyesti päivittäin ja laittaa tukan: Mä en vaan jaksa kuin tod harvoin sillä aamuisin ennen eskaria ei ehi ja sen jälkeen tuntuu turhalta enää laittaa.

-käydä kampaajalla 4-6 viikon välein: Ei oo varaa kuin 1kertaa/VUOSI leikkuussa.

-käydä hierojalla kerran kuussa: ei oo aikaa eikä rahaa edelleenkään tähänkään.

-käydä salilla ja ryhmäliikuntatunneilla 4-6 kertaa viikossa (lapset sillä välin salin lapsiparkissa tai isänsä kanssa), lisäksi ulkoillaan ja vaunulenkkeillään lasten kanssa päivittäin: ei aikaa eikä rahaa saliin. Ja eskariin viemiset ja tuomiset kaupan kautta rattaiden kera riittää. Lisäksi poika ite pihalla ja tyttö välillä myös mun kera.

-miettiä kaupungille ym. ihmisten ilmoille lähtiessäni vähän mitä laitan päälle (vaateostoksillakin pystyn käymään silloin tällöin muuallakin kuin netissä): laitan päälle ne missä ei oo reikiä ja mitä mahtuu. Shoppaamiseen ei varaa.

-laittaa itselleni ja perheelle terveellistä ruokaa: joo no pakkohan se on. Niin minäkin.

Eli mä en ainakaan voi valita et aaa haluampa salille, menempä kampaajalle, hei shoppaampa upeen paidan jne. Toiset voi valita, toiset ei :kieh: :D


 
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
en minäkään ymmärrä.ite kans käyn salilla ja treeneissä 4-5krt viikossa ja lenkillä päivittäin.
kampaajalla käyn usein
kai se on hyvä tekosyy vedota että ei kerkee :/
Tuletko hoitamaan minun muksuja että minäkin pääsen salille? :wave:
mäpä käyn salilla missä on lapsiparkki :)
No missäs ne muksut on silloin kun olet lenkillä? patteriin köytetty?
missäs luulisit on niillä isäkin onko sulla joku ongelma???
ja lapset voin ottaa mukaan lenkille ne osaa olla rattaissakin :D
 
olen vaan laiska
Mä en ole koskaan meikannut tai laittanut hiuksia :) Joten jos mut näkee kaupungilla voisi erehtyä luulemaan et se johtuu lapsista ;) Salilla käyn päivittäin mikä on rehellisesti suurin syy miksen meikkaa. Mä en jaksa pestä sitä pois aina ennen treeniä. Toki, on sellaisia jotka "treenaa" meikattuna mutta heille ei edes kunnon hiki tule. Mä taas vedän sellaisen treenin et olen kuin suihkusta tullut :D Eikä siinä pysy mitkään meikit, ei edes vedenkestävät ripsarit ;) Hiukset on samasta syystä aina ponihännällä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En viitsisi missään nimessä ruveta meikkaamaan joka päivä, asiakaspalvelutyössä meikkasin vähän eli lähinnä silmät. Vois äidit katella kahvilassa suht pitkään kun joku tulistäys pakkeli naamassa kahville.
Miksi katselisivat? Tai kai ne jotain täyttä biletysmeikkiä vois vähän ihmetellä, mutta tavalllinen arkimeikki löytynee suurimmalta osalta itseltäänkin :)
Joo kohtuus se varmaan olisi siinäkin, taidan vaan olla niin mukavuuden haluinen että meikiksi riittää ripsien ja kulmien kestovärjäys. Huulipunaa/kiiltoa en oikeasti osaa käyttääkään kun syön sen aika pikaseen.
 
Voi kun joku osais kaivaa sen viime keväisen keskustelun esille jossa minä sain paskat naamalleni kun sanoin samaa asiaa. Silloin ei ollut vielä lapsi syntynyt ja mammat keljuili etten tiedä mistään mitään kun lasta ei vielä ole... MUTTA edelleen ihan joka sanan allekirjoitan ja tavoitteessa ollaan, paino pudonnut jo ajat sitten 7kg alle odotusajan alkupainon. Terveellisellä ruokavaliolla ja urheilulla...

Ja AP, hienoa! :flower: =)
 
TriStessse
Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
Minulle ei vaan mene jakeluun miten lapset muka estäisivät ulkonäöstä ja itsestä huolehtimisen...
Vaikka siten, että on yksinkertaisesti niin väsynyt ettei jaksa. Jos vaikkapa valvoo yöt koliikkivauvan kanssa ja päivät pitää jaksaa kahden isomman kanssa. (joista toinen vielä myöskin vauva)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
en minäkään ymmärrä.ite kans käyn salilla ja treeneissä 4-5krt viikossa ja lenkillä päivittäin.
kampaajalla käyn usein
kai se on hyvä tekosyy vedota että ei kerkee :/
Tuletko hoitamaan minun muksuja että minäkin pääsen salille? :wave:
mäpä käyn salilla missä on lapsiparkki :)
No missäs ne muksut on silloin kun olet lenkillä? patteriin köytetty?
missäs luulisit on niillä isäkin onko sulla joku ongelma???
ja lapset voin ottaa mukaan lenkille ne osaa olla rattaissakin :D
Ei mut sulla taitaa olla kun kuvittelet että kaikilla on samat mahdollisuudet kuin sinulla. Sitä sanotaan putkiaivoisuudeksi, yleensä on miesten vaiva, mutta näkyy sitä naisillakin olevan.... ;) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
En minä sitä kritisoi, jos jollakulla ei ole VARAA salikorttiin ym., vaan sitä, että väitetään ettei itsestä huolehtimiseen ole mukamas AIKAA. Eniten tuo kuulostaa tekosyyltä kun sen sanoo yhden lapsen äiti, joka ei edes käy kokopäivätöissä. Tällaisia tiedän muutaman ja poikkeuksetta ovat kulahtaneita ja ylipainoisia, yhden mies yritti jopa iskeä minua facebookissa, siinä tosin onnistumatta. Sääliksi kävi vain tätä vaimoa, vaikka saakin syyttää tilanteesta itseään.
:whistle:
 
Milloinkas perhe viettää yhteistä aikaa, jos äiti salilla 4-6 x viikko?

Täytyy myöntää että itselläni ainakin ulkonäön laittaminen on jäänyt taka-alalle lapsen synnyttyä. Nyt sitten joskus harvoin kun tulee pyntättyä, niin tuntuu se vaan kertakaikkisen hienolle :)
 
linu
Kyllä mä itsestäni huolehdin, mutta ei ole varaa käydä usein vaateostoksilla, salilla, kampaajalla ym. Mutta ihan suihkussa käynti ja tukan laittaminen ei paljoa maksa ja sitä kyllä harrastan aina kun kotiovesta menen ulos :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
En minä sitä kritisoi, jos jollakulla ei ole VARAA salikorttiin ym., vaan sitä, että väitetään ettei itsestä huolehtimiseen ole mukamas AIKAA. Eniten tuo kuulostaa tekosyyltä kun sen sanoo yhden lapsen äiti, joka ei edes käy kokopäivätöissä. Tällaisia tiedän muutaman ja poikkeuksetta ovat kulahtaneita ja ylipainoisia, yhden mies yritti jopa iskeä minua facebookissa, siinä tosin onnistumatta. Sääliksi kävi vain tätä vaimoa, vaikka saakin syyttää tilanteesta itseään.

Hienoa että olet niin täydellinen, että jopa toisten miehet yrittävät sua iskeä facebookissa. Mä en edes tuollaista mainitsisi kellekkään, noloa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
en minäkään ymmärrä.ite kans käyn salilla ja treeneissä 4-5krt viikossa ja lenkillä päivittäin.
kampaajalla käyn usein
kai se on hyvä tekosyy vedota että ei kerkee :/
Tuletko hoitamaan minun muksuja että minäkin pääsen salille? :wave:
mäpä käyn salilla missä on lapsiparkki :)
No missäs ne muksut on silloin kun olet lenkillä? patteriin köytetty?
missäs luulisit on niillä isäkin onko sulla joku ongelma???
ja lapset voin ottaa mukaan lenkille ne osaa olla rattaissakin :D
Ei mut sulla taitaa olla kun kuvittelet että kaikilla on samat mahdollisuudet kuin sinulla. Sitä sanotaan putkiaivoisuudeksi, yleensä on miesten vaiva, mutta näkyy sitä naisillakin olevan.... ;) :LOL:
itseään voi ottaa niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain
voisin mäkin maata päivät pitkät himassa jos tahtoisin mutta eipä kiinnosta ;)
 
Kiitos Rytkäätys. :flower:

Täällä ei porukka näköjään joko osaa lukea tai sitten on ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa...

Kuten sanoin, en kritisoi niitä, joilla syy on rahan puute. Enkä niitä, jotka eivät HALUA tai JAKSA meikata jne. VAAN NIITÄ JOTKA VALITTAVAT ASIASTA JA SYYTTÄVÄT LAPSIA JA PERHEVELVOITTEITA ASIASTA. Menikö nyt jakeluun???

Tottakai ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta omasta ulkonäöstä huolehtiminen ja sekin on suhteellista mitä pitää riittävänä huolehtimisena. Minulle se on ihan se ja sama, jokainen saa näyttää siltä miltä haluaa enkä tuomitse tai kritisoi ketään ulkonäön perusteella.

KRITISOIN VAIN NIITÄ JOTKA JAKSAVAT AIHEESTA VALITTAA JA KÄYTTÄÄ LAPSIAAN TEKOSYYNÄ OMALLE KULAHTANEELLE ULKONÄÖLLE ESIM. YLIPAINOLLE.
 

Yhteistyössä