MIKSI niin monet äidit käyttävät lapsia tekosyynä oman ulkonäön laiminlyönnille??

Olen kahden lapsen opiskeleva kotiäiti ja ehdin aivan hyvin lasten- ja kodinhoidon, ystävyyssuhteiden sekä parisuhteeni ylläpidon lisäksi

-meikata kevyesti päivittäin ja laittaa tukan
-käydä kampaajalla 4-6 viikon välein
-käydä hierojalla kerran kuussa
-käydä salilla ja ryhmäliikuntatunneilla 4-6 kertaa viikossa (lapset sillä välin salin lapsiparkissa tai isänsä kanssa), lisäksi ulkoillaan ja vaunulenkkeillään lasten kanssa päivittäin
-miettiä kaupungille ym. ihmisten ilmoille lähtiessäni vähän mitä laitan päälle (vaateostoksillakin pystyn käymään silloin tällöin muuallakin kuin netissä)
-laittaa itselleni ja perheelle terveellistä ruokaa

Minulle ei vaan mene jakeluun miten lapset muka estäisivät ulkonäöstä ja itsestä huolehtimisen...

 
Jaa-a.

Ymmärrän, jos nainen ei vaan viitsi meikata tms mutta kun perusteluna on se, ettei EHDI, niin sitä en tajua. Aina ehtii suihkuun, aina ehtii sutaisemaan meikkiä naamaan, JOS haluaa.

Mutta mitä kampaajaan, vaateostoksiin ja kuntosalikäynteihin tulee, niin ei kaikilla kotiäideillä ole sellaiseen varaa. Eikä mahdollisuuttakaan, jos vaikkapa mies tekee pitkää päivää ja lapsiparkkia ei ole. Vaunulenkille yms pääsee toki silti.
 
joo
Tuota olen aina miettinyt. Lapsia neljä. Pikasuihku, meikkivoide, ripsari, huulikiilto, houkset ja aikaa max 15-20min. Mulla aina löytynyt se aika, se kuuluu pukeutumisen rutiiniin, oli arki tai vapaa.
 
vieras
En viitsisi missään nimessä ruveta meikkaamaan joka päivä, asiakaspalvelutyössä meikkasin vähän eli lähinnä silmät. Vois äidit katella kahvilassa suht pitkään kun joku tulistäys pakkeli naamassa kahville.
 
vieras
No aika paljon rahaa tuohon kaikkeen ap:n ohjelmaan uppoaa.. Mielipiteensä kullakin, mutta miksi pitää sitten aina vetää kevyt meikki naamaan? Mihin on kadonnut luonnollisuus?
En mä nyt kyllä kauppaan meikkaa ja paremmin pukeudu. Voin hakea maidot ihan naturellina. :D Eivät ole vielä purkit rikki menneet ku olen meikittä niitä ostellut.
 
vieras
Ehkä Espoossa on lapsiparkkeja,täällä maalla ei kyl oo.Mies tekee pitkiä päiviä töissä.Parturiin ja hierojiin ei ole rahaa,meikkaaminen ei kiinnosta.Jokainen tyylillään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En viitsisi missään nimessä ruveta meikkaamaan joka päivä, asiakaspalvelutyössä meikkasin vähän eli lähinnä silmät. Vois äidit katella kahvilassa suht pitkään kun joku tulistäys pakkeli naamassa kahville.
Miksi katselisivat? Tai kai ne jotain täyttä biletysmeikkiä vois vähän ihmetellä, mutta tavalllinen arkimeikki löytynee suurimmalta osalta itseltäänkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Mitä jos tuo salilla käynti, meikkaminen, kampaajalla, hierojalla juokseminen ei vaan kiinnosta enään, vaan se aika menee johonkin muuhun, eli ei edes ehtisi?
No silloin voi toki sanoa, ettei enää kiinnosta, eikä väittää ettei millään ehdi kun on nää lapset :D
 
Niin
Mitäpä se sulle kuuluu edes? Ehkä kaikki ei tykkää meikata tai laittaa hiuksia. Ehkä kaikki ei jaksa liikkua.

Mä kyllä meikkaan, mutta en tosiaan joka päivä. Ulkoilen lasten kanssa, mutta en joka päivä. Teen ruokaa, mutta en joka päivä.

Tänään esim. heräsin pää- ja kurkkukipuisena nukuttuani muutama tunnin. Käytiin tunti aamulla ulkona, muttei tosiaan tullut mieleen alkaa kaunistautumaan ku ei meinannut pystyssä pysyä. Lounaaksi syötiin maksalaatikkoa suoraan vaan kuule lautaselle kaupan valmista ja mikroon. Sen jälkeen olen laittanut pienen unille, isomman katsomaan videoita ja MAKASIN SOHVALLA. nyt oli pakko nousta sohvalta ku pieni heräs.

Ja liikunta. Niin. Mä en jaksa. Mä ulkoilen kyllä lasten kanssa, mutta iltaisin EN JAKSA lähteä lenkille/salille/uimaan. Syy on, että en saa öisin nukkua. Päivän jaksaa mutta illalla oon poikki. Poikki. En siis vaan jaksa. Samasta syystä jätän usein meikkauksen välistä, annan puolivalmis ruokaa tai jätän jopa ulkoiluja tekemättä.

Mitähän vielä haluaisit tietää? Onko uteliaisuutesi tyydytetty?
 
naturell
Niin juuri! Eli miksi sitä käytetään tekosyynä. Tosiasiahan on ettei vain viitsitä eikä kiinnosta.

Oletko niin varma että ne naiset ovat ennen lapsia meikanneet?

Itse olen nyt raskaana (esikoinen) ja pohdinkin nyt tässä että pitääköhän alkaa sitten meikkaamaan kun saan lapsen. Nyt tulee meikattua silloin kun huvittaa ja jos lähtee kaupungille (siis ihan hgin keskustaan) ehkä 2-3 krt viikossa. Pitänee ostaa kasa meikkejä ennen lapsen syntymää että voi sitten miellyttää toisten silmää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
en minäkään ymmärrä.ite kans käyn salilla ja treeneissä 4-5krt viikossa ja lenkillä päivittäin.
kampaajalla käyn usein
kai se on hyvä tekosyy vedota että ei kerkee :/
Tuletko hoitamaan minun muksuja että minäkin pääsen salille? :wave:
mäpä käyn salilla missä on lapsiparkki :)
No missäs ne muksut on silloin kun olet lenkillä? patteriin köytetty?
 
Eiköhän se ns. lupaus nyt saa rupsahtaa rauhassa alkaa jo jonkun aikaa sen jälkeen kun on ukko löytynyt ja päästetty se ensimmäinen fart miehen kuullen. Sitten voi antaa periksi ja vetästä ne vanhat kunnon virttyneet verkkarit jalkaan ja olla meikkaamatta paitsi kun on juhlat kyseessä.
Puhumattakaa kun lapsia syntyy...
No, itsekin kyllä olen ottanut rennommin kun on neljä suht pientä lasta ja en aina meikkaa kun lähikauppaan menen, mutta kyllä mä tykkään uusista vaatteista ja meikkaan koska tulee kivempi olo kun tunnen oloni huolitelluksi.
Ja ei tarvi miehenkään hävetä vaimoaan.
ja ei juu ole itseistarkoitus että sit vaan mies naista rakastaa kun hän on huoliteltu jne jne

Ymmärrän sen että koliikkivauvan valvottaessa ei tule paljon meikkaamiset mieleen, mutta mun mielestä voi sen jälkeen kun pahin ohi ottaa itseään niskasta kiinni ettei jää rupsahtamisvaihde päälle ajasta jolle se oli "sallittu"
 
En minä sitä kritisoi, jos jollakulla ei ole VARAA salikorttiin ym., vaan sitä, että väitetään ettei itsestä huolehtimiseen ole mukamas AIKAA. Eniten tuo kuulostaa tekosyyltä kun sen sanoo yhden lapsen äiti, joka ei edes käy kokopäivätöissä. Tällaisia tiedän muutaman ja poikkeuksetta ovat kulahtaneita ja ylipainoisia, yhden mies yritti jopa iskeä minua facebookissa, siinä tosin onnistumatta. Sääliksi kävi vain tätä vaimoa, vaikka saakin syyttää tilanteesta itseään.
 
ei ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En viitsisi missään nimessä ruveta meikkaamaan joka päivä, asiakaspalvelutyössä meikkasin vähän eli lähinnä silmät. Vois äidit katella kahvilassa suht pitkään kun joku tulistäys pakkeli naamassa kahville.
Meikkaan kylläkin ja huolehdin myös et en ihan tuulipuvussa kaupungille lähde.
Ei minua ole kukaan pitkään ei edes suht pitkään katsellut kun olen kahvilla käynyt !
Miksi minun pitäisi muuttaa ulkonäköäni vain sen vuoksi, että olen nyt äiti ja käyn kahvilla ?
 

Yhteistyössä