"vieras"
Mun mielestä ainaki toi naapurin lapsi on vajakki! En käsitä et miks mun pitäs yhtäkkii alkaa opetteleen jotain uusia sanoja, mikä se semmonen kehitysvammanen muka on?!?
Voi apua! Eihän mustalainen ole sopiva nimitys, etkö muka tiennyt? Eikä eskimokaan ole! Intiaani-nimitys taas on täysin typerä, eiväthän he Intiasta ole.Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;23876665:samaa oon ihmetelly jotta mustalaiset, intiaanit, eskimot jne on ok, mutta ei neekerit.
sitten kiva kun koittaa opettaa lapsille että neekeri ei ole kohteliasta sanoo niin eikös seurakunnan tätit kerro että nuo on niitä _neekereitä_ ne ei voi tulla meidän kerhoon kun me puhutaan jeesuksesta.. -.-
No ei mua ainakaan ole kohteliaisuusyistä hurriteltu. Loukkaavaa on, ja loukkaustarkoituksessa sanottu.Jos ryssä on kielletty sana niin onko hurrikin?
Jos neekeri -sanalla on sinun mielessäsi negatiivinen kaiku, se osoittaa vain omaa rasistisuuttasi. Minulle neekeri tarkoittaa mustaihoista ihmistä, eikä mitään negatiivista.Taas yritetään olla niin nokkelia.
Suomessa ei kauheasti taida olla intiaaneja joten sanan puiminen ei ole tullut ajankohtaiseksi. Harva ihminen yhtään mistään ikäluokasta tai taustasta tietää että intiaani sanalla voi olla negatiivinen kaiku.
Eli annatko siis muille ihimisille valtuudet päättää mitä sanomisillasi tarkoitat? Jos sanot: "en suostu seksiin", niin hyväksyt sen, että joku sitten oikeudessa sanoo sen tarkoittavan hänelle että "suostun seksiin"?Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23881118:mut kyse ei kai olekkaan miltä se sana sinusta tuntuu, vaan miltä se tuntuu siitä ihmisestä josta sitä sanaa käytät..