MIKSI naisilla ei tulisi olla asevelvollisuutta? (kysymys etenkin niille, joiden miestä miehen PITÄÄ mennä inttiin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehet ovat fyysisesti vahvempia, eivätkä säikähdä niin helposti
Kyllä miä uskon, että suurinosa miehistä on parempi sotilas, kuin vaimonsa
niinhän se on aina mennyt, että nainen hoitaa kotia
Enkä usko, että kovin moni nainen haluaa armeijaan edes mennä, se on miesten juttu

Täydellinen tasa-arvo on mahdoton saada aikaseksi

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Enkä usko, että kovin moni nainen haluaa armeijaan edes mennä, se on miesten juttu

Säikähdä niin helposti? Säikähdä..mitä?

Tasa-arvoon ei tarvitse pyrkiä, kun se vaaan on niiiiin mahdotonta? Juu ei näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tasa-arvoon ei tarvitse pyrkiä, kun se vaaan on niiiiin mahdotonta? Juu ei näin.

no kyllä miehet on kylmähermosempia, kuin naiset
En miä sanonut, ettei tartte pyrkiä, en vaan näe, että se koskaan olisi mahdollista. Tässä asiassa olen mielestäni realisti

Hyviä perustelja osa 1: yleistys
"suurin osa miehistä (mun mielestä mututuntumalla) on vahvoja niin parempia ne on sitten sotimaan" (mietipä nykyajan sodankäyntiä ja sitä mitä kaikkea muuta sodankäynnissä tarvitaan ku fyysistä voimaa)
--> Yleistysten perusteella naisia ei olisi myöskään vaikka poliiseina. Miehiä taas ei olisi päättämässä asioista, koska naiset ovat empaattisempia ja osaavat ajatella isompia kokonaisuuksia, noin niinku yleisesti ottaen naiset eiks?

Hyviä perusteluja osa2: muutoshaluttomuus
"näin tehdään koska on aina tehty"
Vielä viime vuosikymmenellä kastroitiin kehitysvammaisia, sitäkin varmaan olis pitäny jatkaa kun "aina ennenkin oltiin niin tehty". Miten maailma ja yhteiskunta kehittyy, jos kaikkea muutosta vastustetaan?

Hyviä perusteluja osa3: yksilönvapaus
"ei naiset kuitenkaan haluais armeijaan niin ei niitä sinne pidä laittaa"
News flash: Ei suurinosa miehistäkään sinne haluu mutta menee kun on PAKKO!

Kyllä tasa-arvo on mahdollinen, jos ajatusmaailma muuttuu. Miksi jollain pitää olla eri oikeudet ja velvollisuudet vaan koska sattuu olemaan eri sukupuolta? Miksi???

En miä sanonut, ettei tartte pyrkiä, en vaan näe, että se koskaan olisi mahdollista. Tässä asiassa olen mielestäni realisti

Ööööö... millä sä perustelet että miehet on kylmähermoisempia ku naiset? Koska susta tuntuu siltä? Koska KAIKKI sun tuntemat miehet on? ööö, niin oliko jotain päteviä perusteluja? Musta tollanen yleistäminen on tosi tyhmää ja naurettavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Ööööö... millä sä perustelet että miehet on kylmähermoisempia ku naiset? Koska susta tuntuu siltä? Koska KAIKKI sun tuntemat miehet on? ööö, niin oliko jotain päteviä perusteluja? Musta tollanen yleistäminen on tosi tyhmää ja naurettavaa.

Tässä kysyttiin siis mielipidettä asiasta ja esitin omani
:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Aika suurella osalla taitaa olla hukassa se perusidea että varusmiespalvelus suoritetaan SODANAJAN tarpeita varten. Jos sota joskus syttyisi, on osan suomalaisista yksinkertaisesti PAKKO jäädä hoitamaan asioita kotona ja muualla yhteiskunnassa. Ja minusta on hyvin perusteltavissa se että kotirintamalle sopiviksi on katsottu naiset. Lasten ja muun ei-taistelevan väestön (vanhukset, vammaiset jne.) hoitaminen ja huolehtiminen on ihan samalla lailla hyvin tärkeä osa sodanajan maanpuolustusta kuin itse sotiminenkin. Ei siinä mistään epätasaarvosta ole kyse.

Kerro mitkä on ne hyvät perustelut sille, että kotirintamalle jäävät juuri naiset? (tai totuudenmukaisemmin ne naiset, jotka eivät ole vapaaehtoisesti inttiä käyneet. eli ei edes kaikki naiset)

Huom!!! vieras? tai joku muu?

Meillä mulla korkeempi sotilasarvo, pidempi sotilasura ja mies hoitaa kodin :whistle:

:laugh: [/quote]

Koitin lukea kommenttisi vielä uudestaan mutta kyllä ne oli ihan toteamuslauseita, eikä alkaaneet "mun mielestä...". Mutta kai jokaisella ihmisellä on perustelut mielipiteilleen? Kai sä olet nämä asiat ajatellut ennen kuin olet päätynyt tiettyyn tulokseen, vai?

Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Hyviä perustelja osa 1: yleistys
"suurin osa miehistä (mun mielestä mututuntumalla) on vahvoja niin parempia ne on sitten sotimaan" (mietipä nykyajan sodankäyntiä ja sitä mitä kaikkea muuta sodankäynnissä tarvitaan ku fyysistä voimaa)
--> Yleistysten perusteella naisia ei olisi myöskään vaikka poliiseina. Miehiä taas ei olisi päättämässä asioista, koska naiset ovat empaattisempia ja osaavat ajatella isompia kokonaisuuksia, noin niinku yleisesti ottaen naiset eiks?

Hyviä perusteluja osa2: muutoshaluttomuus
"näin tehdään koska on aina tehty"
Vielä viime vuosikymmenellä kastroitiin kehitysvammaisia, sitäkin varmaan olis pitäny jatkaa kun "aina ennenkin oltiin niin tehty". Miten maailma ja yhteiskunta kehittyy, jos kaikkea muutosta vastustetaan?

Hyviä perusteluja osa3: yksilönvapaus
"ei naiset kuitenkaan haluais armeijaan niin ei niitä sinne pidä laittaa"
News flash: Ei suurinosa miehistäkään sinne haluu mutta menee kun on PAKKO!

Kyllä tasa-arvo on mahdollinen, jos ajatusmaailma muuttuu. Miksi jollain pitää olla eri oikeudet ja velvollisuudet vaan koska sattuu olemaan eri sukupuolta? Miksi???

Siähän otit tän vakavasti :D
Ei mulla ole mitään tasa-arvoa vastaan, mutta en vaan usko, että se tulee toteutumaan.
Ei ainakaan tässä aiheessa. Tuskin monessa muussakaan asiassa.
Ajan kanssa ehkä, mutta ei me voi voida tällä palstalla pelastaa ja muuttaa maailmaa

Alkuperäinen kirjoittaja heippa vaan:
No menkää armeijaan,jos haluatte.Kuka teitä estää?

Kysymys ei ole siitä, vaan faktasta että suomessa on tosi iso epätasa-arvo tässä yhdessä asiassa ja miehiä kohdellaan eri perustein kuin naisia.

Eikö se susta ole väärin että sukupuoli vaikuttaa siihen miten valtio sua kohtelee? Jos vaikka naisena joutuisit maksamaan enemmän veroja syystä että olet nainen?

Ei mulla ole mitään tasa-arvoa vastaan, mutta en vaan usko, että se tulee toteutumaan.
Ajan kanssa ehkä, mutta ei me voi voida tällä palstalla pelastaa ja muuttaa maailmaa

Ja sulla ei näköjään ole mitään perusteluja mielipiteellesi :) Ja on eri asia kannattaa epätasa-arvon jatkumista (niinkuin sinä teit) tai todeta ettet usko asiassa tapahtuvan muutosta.

:laugh:

Koitin lukea kommenttisi vielä uudestaan mutta kyllä ne oli ihan toteamuslauseita, eikä alkaaneet "mun mielestä...". Mutta kai jokaisella ihmisellä on perustelut mielipiteilleen? Kai sä olet nämä asiat ajatellut ennen kuin olet päätynyt tiettyyn tulokseen, vai?[/quote]

Käyppäs lukaseen uudelleen tuo ap:n kirjoitus,ei siinäkään esiintynyt yhtään "mun mielestä"

Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Naisille ei asevelvollisuutta vaan LOTTAVELVOLLISUUS! N. puolen vuoden mittainen koulutus lääkintään, evakuointiin, suurten ihmisjoukkojen muonitukseen, tarvikehuoltoon, väestönsuojeluun jne.

Hei oikeesti, ei kaikki naiset oo sisar hento valkoisia..Mä ihan mieluusti hoidan omaa sodan ajan tehtävää, enkä ikinä haluis sitoa kenenkään suolia tai keitellä soppaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja ei varmaan monikaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
eikös armeijaakin voi sitten ajatella miesten etuoikeutena. kun meillä naisilla on tuo synnytys..

Synnytys ei ole pakollista, armeija on (kostona pidempi sivari, jos ei inttiä käy) Vai pitäisikö syyttää miehiä siitäkin, että naisilla on menkat ja naiset "joutuvat" synnyttämään..luonnon määräämiä juttuja, joille ei mitään voi.

Kuinkahan moni mies pitää armeijaa noin kamalana juttuna,kuten annat ymmärtää.

Samaa mieltä... Mua häiritisee tuo kostona pitkä sivari.... |O
Eivätkö ihmiset oikeesti tajua Suomen puolustusvoimia vai mistä on kyse? Tajuatteko ettäne jotka käyvät inti tekevät sen maansa hyväksi. Sivarit tekevät plussaa itselleen. Saavat opintopisteitä/työkokemusta....

Sulla on kyllä nyt vähän kaunisteltu käsitys intin käyvistä miehistä..pakon sanelemana ne sinne menee eikä siksi, jotta "saisivat puolustaa maataan". Moni mies on mulle sanonut, ettei menisi armeijaan, jos se olisi vapaaehtoista.

Niimpä niin.. Pakko niiden on mennä mutta itse silloin 10 vuotta sitten ku leireillä oltiin ja asiasta juteltiin niin sanoivat että ennemmin maata puolustaa ku sivarihihhulina on. Pointti onkin siinä että menevät kuitenkin ennemmin puolustamaan maata kuin kerämään itselleen opintopisteitä kuten sivari hihhulit.

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:

Meillä mulla korkeempi sotilasarvo, pidempi sotilasura ja mies hoitaa kodin :whistle:

Poikkeuksia kyllä löytyy :wave: Sanoinkin, että suurin osa, miettien omaa tuttavapiiriä
Varmasti osa naisista on parempi sotilas, kuin miehensä

Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Naisille ei asevelvollisuutta vaan LOTTAVELVOLLISUUS! N. puolen vuoden mittainen koulutus lääkintään, evakuointiin, suurten ihmisjoukkojen muonitukseen, tarvikehuoltoon, väestönsuojeluun jne.

Tai miksei nämä kaksi vaihtoehtoa kaikille ja jokainen saa päättää tahtooko lotaksi vai sotilaaksi? Ratkeasi myös tämä "kuka jää hoitamaan lapsia kotiin kun sota tulee"-nyyhkytys...

Mitkä on ne perustelut, että tässä maassa edelleenkin jaotellaan ihmiset sukupuolen perusteella erilaisiin velvollisuuksiin?

Alkuperäinen kirjoittaja !:

Ja sulla ei näköjään ole mitään perusteluja mielipiteellesi :) Ja on eri asia kannattaa epätasa-arvon jatkumista (niinkuin sinä teit) tai todeta ettet usko asiassa tapahtuvan muutosta.

Mille mielipiteelle?

Naisille sitten 6kk jotain talouskoulua pakolliseksi, sisäoppilaitos, josta pääsee aina sitten välillä lomille. Sinne varmaan se fyysinen kuntokin riittää?

Toi olis oikeesti hyvä juttu!!!! Oppimaan ryhmätyöskentelyä, sairaanhoitoa, miesten hommia, ku kerran sodassa kaikki miehet rintamalla niin naisethan sillo tekevät kotona kaiken!

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:

Poikkeuksia kyllä löytyy :wave: Sanoinkin, että suurin osa, miettien omaa tuttavapiiriä
Varmasti osa naisista on parempi sotilas, kuin miehensä

Eli ratkaisu voisi olla joku testi, jolla sekä miehistä että naisista karsitaan lokeroihin ne, jotka soveltuu inttiin ja ne, jotka ei sovellu? Olisko tää hyvä?

Yhteistyössä