Ei kaikki ole materialisteja, eikä mitään tarvetta haalia suurta omaisuutta. Pienempikin omaisuus riittää onnellisuuteen, tarkoitan kun ei ole mistään puutetta ja tulee toimeen ilman yltäkylläisyyttä. Varsinainen onnellisuus tulee aivan muualta.
🫶Tätä olin kirjoittamassa, mutta ehdit ensin.
Jos joskus on aikaa, suosittelen katsomaan Youtube Anja Snellman, Kirjeita sotapäällikölle. Keskusteluun osallistunut it-insinööri kertoi miten Tapiolassa hyvässä perheessä varttunut poika hurahti jo 15-vuotiaana hulppeaan elämään netissä ihmisiä petkuttamalla. Yksi Vastaamon uhreista sanoi, että mieluummin hän haluaa rehellisellä työllä ostamansa soutuveneen kuin huijaamalla ostamansa huviveneen. Tämän palstan kirjoittajien arvomaailma on milloin mikäkin riippuen päivästä ja kellonajasta.
Yle aamussa keskusteltiin teatterien taloudellisesta ahdingosta. Hyvin monta teatteria uhkaa lopetus hallituksen leikkausten takia. Tämän palstan ”Lepa” ei kulttuurista luultavasti piittää, ja hänelle on tärkeintä päivän promillekiintiö tai huumeannos.
Tätä palstaa on hauska seurata humoristisella asenteella. Ikävät ja ilkeät viestit jätän lukematta. Postiluukustani tipahti uusin Kirkko&kaupunki. Ensi vuonna kotikirkkoni remontti valmistuu. Paikallislehdessä kirkkoherra pyytää anonyymisti netissä kirjoittavilta ideoita seurakunnan toimintaan. Siitä on jo aikaa, kun kyseinen naishenkilö tulosti minulle kirkon printterillä koronatodistuksen ulkomaanmatkalleni. Minulle riittää, että kirkossa on tarpeeksi valaistusta, että näen kaukaa parvelta virsinumerot seinätaulusta. Luentoja tykkään myös kuunnella.
Vieläkin lämmittää sydäntäni yliopistossa opettava pappi, joka piti luentonsa selevällä savon murteella. Olo oli kuin lapsuuden naapuritalon körttiseuroissa.
Nyt pitää lähteä hakemaan Prismasta kahville kauramaitoa.
Hyvää päivän jatkoa kuomasilleni. Outoa, että Kuoma-merkkiset lastenkengät herättivät viestissäni eräällä kommentoijalla kaksimielisiä ajatuksia.
Pitäkää hyvät ja viisaat kasvattajat lapsenne kaukana netin törkypalstoilta, joihin tämäkin palsta ikävä kyllä kuuluu.
Ps. yritin korjata kirjoitusvirheeni etten tarvitse palata niitä korjaamaan.