Miksi naiset luovuttavat imetyksessä niin "helpolla"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inkkarit tippu kanootista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, eiköhän jokainen määrittele itse sen mikä on heille helppoa ja mikä ei. Jokaisella on kuitenkin ne omat voimavarat ja ongelmansa, ei niitä tilanteita voi ihan yksi yhteen verrata. Toki on itsellänikin joitain tilanteita mitkä minun korviini kuulostaa ns. liian helpolla lopettamiselta, esim se kun siirrytään pelkkään korvikkeeseen vuorokauden ikäisellä vauvalla koska vauva ei opi kunnon imuotetta. Mutta toisaalta eipä sekään minulle kuulu enkä siitä kyseiselle äidille mitään sano. Jos hän tykkää että hänen imetyksensä tyssäsi siihen imuotteeseen niin olkoot se sitten niin.

Itselleni imettäminen on esikoisen alkukankeuksia lukuunottamatta ollut helppoa, jopa niin helppoa että uskon korvikkeiden olevan minulle työläämpi tapa ruokkia vauvaa. Toki olen niin omalta äidiltäni kuin muutamaltakin muulta ihmiseltä kuullut kerran jos toisenkin että minun pitäisi tarjota vauvalle korviketta tilanteessa missä en itse näe sille mitään tarvetta, että olen imettänyt liian pitkään (tähän mennessä pisin imetys oli 1v3kk) tai etteihän vauva nyt millään pärjää pelkällä rintamaidolla 6kk ikään asti. Kuitenkin nuo on ollut helppo ohittaa kun itse tietää toimivansa sen mukaan mikä lapselle on parhaaksi. Varmasti heillä joiden imetys ei - syystä tai seitsemännestä - ole onnistunut on vaikeampaa kuunnella noita eriäviä mielipiteitä.

Yhteistyössä