Jos kerta aloittajaa korpeaa se että hänen imetystään katsotaan nenänvartta pitkin niin miksi hän arvostelee niitä jotka antavat korviketta? Ja onko todella näin että imettäviä äitejä arvostellaan enemmän kuin korviketta antavia??? Luulin että se on juuri toisin päin! Minusta korvikeäidit saa olla joka paikassa selittämässä että miksi, miksi...
Tätä ketjua lukiessa olen huomannut, että tarinoita on moneksi, eikä varmasti yksikään oo toistaan huonompi.
Itellä maito ei TODELLA noussut, synnärillä kätilöt vakuutti että kyllä se maito nousee 4-5 päivässä ja varsinkin sitten kun menet kotiin...No eipä noussut. Imetin koko sairaalassa olo ajan vauvaa, koko ajan oli rinnalla. Lisämaitoa oli pakko antaa koska eihän vauva ruuatta voi elää. Kotona tilanne ei muuttunut, vauvalla oli todella hyvä imuote, imi rintaa hanakasti eikä edes raivostunut vaikka maitoa ei tullut. Tietenkin ressasin asiasta koska minuulle vakuutettiin että maito nousee, soitin joka paikkaan asiasta ja minulle vaan toitotettiin että älä ressaa, se pahentaa asioita ja ole iho kontaktissa ja imetä, imetä imetä!! Vauvan ollessa viikon sain lääkekuurin maidon nousemiseksi, imetin ja annoin korviketta. Ensin myös suositeltiin hörpyttämistä, mutta siitä ei tullut mitään (tämä kyllä johtui ehkäkin ohjauksen ja neuvojen puutteesta).
Söin lääkekuurin, ei auttanut. Nyt mietin olisinko voinut tehdä vielä jotain enemmän? Enemmän ihokontaktissa tai vaan antaa vauvan imeä, vaikka sen paino olisikin lähtenyt ensin laskuun...en tiedä...Olen myös miettinyt syitä maidonnousun puutteeseen. Supistukset alkoivat tulemaan 10 min välein jo 3 ja puol vuorokautta ennen kuin lapsi syntyi, enkä nukkunut tänä aikana ollenkaan. Synnytys meni tosi hyvin, mutta istukan syntyminen kesti 2 ja puol tuntia. Tää on spekulointia mut jostain oon syitä ettiny muitakin kuin se etten olisi yrittänyt tarpeeksi.
Tämä imetysasia oli ja on minulle kovapaikka. Vauva on ihana ja kasvanut ja kehittynyt hienosti, joten ei asiat huonosti ole. Vauva lutkuttaa rintaa vieläkin 6 viikon ikäisenä vaikka maitoa ei tuu, se rauhoittaa sitä kuitenkin.
Mun imetys on ollu tällanen ja sillä sipuli. Hienoahan se on että imettää lasta pitkään ,ainakin minusta

harmi jos aloittaja on saanut paheksuntaa osakseen imetyksen vuoksi.