Miksi mustat pyykit haisee =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tw
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tw

Vieras
Siis kun pesen mustia/tummia, niin miksi niihin jää tunkkainen haju? Pyykkiä on koneessa sama määrä, kun muutakin pyykkiä yleensä ja ainetta saman verran. Vaatteet eivät ole mitään vanhoja ja "liikaapestyjä". Kone on juuri putsattu.

Tuo on mullekin suuri mysteeri. Ei auta edes 60:n pesu, vaan mustissa on tunkkainen haju. Ihan sama, mitä pesuainetta on käytetty tai kenen vaate on, niin haju on paha.

Huh, siis muillakin sama juttu! Mä olen kans tuota samaa ihmetellyt. Tosin meillä ainoastaan 40 tummassa pyykissä, 60 pyykki ei haise. Ja tuntuu että nämä tunnkaiset vaatteet kun laittaa päälle niin jo 3h päästä haisee ihan hielle vaikka ei olisi edes hionnut...

Tummathan vaatteet haisee,siihen oli joku syykin mut enmusiat mikä.Liitty kait just siihen et ne on tummia/mustia,eli väriaineeseen.

Onko teillä zeoliittia pesuaineessa?

Saman olen minäkin huomannut. Jos mustat pyykit unohtuvat yöksi koneeseen, ne haisevat aamulla, eikä kaikista vaatteista lähde se tunkkainen haju edes uudestaan pesemällä. Muun värisessä pyykissä ei ole samaa ongelmaa.

[QUOTE="vieras";22188062]Tummathan vaatteet haisee,siihen oli joku syykin mut enmusiat mikä.Liitty kait just siihen et ne on tummia/mustia,eli väriaineeseen.

Onko teillä zeoliittia pesuaineessa?[/QUOTE]

Ei ole zeoliittia. Pesuaine ei tuota hajuongelmaa aiheuta.

Vaatteiden joku musta väriaine haisee. Olen erehtynyt ostamaan jopa kahdet todella voimakkaasti haisevat housut. Kaikki mustat ei haise yhtä pahalta, mutta noissa kahdessa on tosi ärsyttävä rikkimäinen haju :x

[QUOTE="vieras";22188135]Vaatteiden joku musta väriaine haisee. Olen erehtynyt ostamaan jopa kahdet todella voimakkaasti haisevat housut. Kaikki mustat ei haise yhtä pahalta, mutta noissa kahdessa on tosi ärsyttävä rikkimäinen haju :x[/QUOTE]

Mulla kans uudet housut haisee tosi pahalle...

Minäkin olen epäillyt väriainetta. Pahimmalle haisevat seppälän perus t-paidat, tai ainakin itse olen sen niistä huomannut kun minulla on niitä paljon työpaitoina. Muun väriset eivät, mutta mustat ja samoissa koneellisissa ruskeat + tummansiniset. yök.

Mitä jos haju tulee hikisukista pääosin? Ainakin meillä KAIKKI sukat on mustia, mitä ikinä pestään. Selittäis ainaki miks musta pyykki haisis.. kun siellä aina pyörii iso kasa hikisukkia, joten vesi jolla kaikki peseytyy on yhtä hikistä ja bakteerista kun... :D

Olen huomannut ettei mustien pesuaine pese likaa ja hikea samalla tavalla kuin vastaava kirjavien pesuaine. Mieheni hielle haisevat paidat pesen 60C ja olen lopettanut kokonaanmustien pesuaineen. Ei haise enää.

Yhteistyössä