Miksi mun pikkarit on aina märät? *Ällöä ehkä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
En ymmärrä, pari tuntia päällä ja jo on märkä läikkä ja myöhemmin enemmän märät. Olen miettinyt että onhohan mulla jatkuvaa valkovuotoa vai virtsankarkailua vai mitä ihmettä tää on?

Hikooko alapää noin paljon, vai mitä.

En käytä pikkuhousunsuojia, ehkä pitäis mut en haluan hiivaa ja sithän alapää ei saa ilmaa ollenkaan jos saa sitä edes nyt.

Mikä siis voi olla vaiva kun pikkarit aina märät? Ja ei, en ole aina kiihottunut joten ei voi olla sitä.

Samaa täällä. Käytän kyllä paljon pikkuhousunsuojia, kun en halua moneen kertaan päivässä vaihtaa alkkareita ja tarttuuhan tuo sitten muihin housuihin. Mustista pikkareista oon huomannut, ettei lähde edes pesussa puhtaaksi, jos en ole käyttänyt pikkuhousunsuojia.
Olen yrittänyt pyyhkiä hyvin vessassa käynnin yhteydessä, virtsankarkailua ei varsinaisesti ole, paitsi jos kova hätä ja aivastaan tms.
Varsinaisesti en ole kiihottunut koko ajan, mutta limakalvot ovat kyllä aina kosteat, esim. esileikkiä ei tarvita vaan voin olla vaikka heti yhdynnässä. Viimeisen lapsen synnytyksen jälkeen terkkari ihmetteli, että onpas sulla hyvässä kunnossa olevat limakalvot, kun yleensä synnytksen jälkeen kuivat monella.

mulla on kans. eka aattelin että liittyy jotenkin ovulaatioon, mut enhän mä nyt hyvänen aika paria viikkoa ovuloi. tää on monesti just tässä kierron keskivaiheilla tää mahdoton valuminen. ärsyttävää.

Voi olla sytolyysia eli liikaa maitohappobakteereja ja siitä aiheutuu hapanta valkovuotoa. Siihen auttaa estrogeenipuikot. Gynekologilta voi kysyä. Näkyy papassa. Muita käyttää aina puuvillapikkareita, joita vaihdat tarvittaessa monta kertaa päivässä.

Joo, mäkin ajattelin että liittyy ovulaatioon mutta ovulaatio vasta ens viikolla ja vaiva jo nyt ja kestää kyllä koko kuukauden, joka päivä märät pikkarit.

Onneksi en ole vaivani kanssa yksin, vaikka ei tämä mukava vaiva olekaan.

Mietin että olisko bakteeritasapaino vinkurallaan vai onko sitten tosiaan sytolyysia eli se kolikon kääntöpuoli.

Ehkä toisilla sit on enemmän valkovuotoa kun toisilla, mut ei tää kivaa ole. Puuvillapikkareita käytän aina, kai se pitäis antaa enempi ilmakylpyjä tuolle alapäälle...

mulla on kans sama juttu ja ei oo mikään tulehdus, on nimittäin ollut 'aina'. ja tulehdukset katottu muissa yhteyksissä useaan otteeseen. eli luulen että tosiaan on vain ominaisuus. melkein aina pikkarit kosteat, ei onneksi haise tms. olen huomannut että jos on tiukat housut tai istuu paljon niin tätä on enemmän, että olisko kuitenkin vähän hikoamistakin lisänä?

yhdynnässäkin saattaa olla joskus niin märkä että oikeen lotina kuuluu ja joka paikka ihan märkänä..

Mullakin. Tulehusta ei oo ollu eikä oo. Mä oon tällanen. Käytän puuvillasia alkkareita ja jos pikkarisuojia ni kestomallia jotka ei haudo. Nukun usein ilman housuja joten alapää saa kyllä ilmaa. Oviksesta kierron alkuun on vielä runsaampaa. mies kutsuu etanaviikoksi sitä kierron viimestä jollon valkovuotoa on ja paljon.

Kuulostaa aika tavalliselta. Tai niin mä ainakin ajattelin kun mulla tapahtui tuota jatkuvasti. Sitten siirryin karppaajaksi ja tuollainen tuha vuoto loppui. Pikkuhousunsuojien käyttö romahti. Tiedä sitten mikä yhteys siinä on mutta näin vaan kävi.

Mulla on sama ongelma, ollut yläasteajoista saakka. Paheni synnytyksen jälkeen. Kävin gynelläkin. Se on valkovuotoa. Joudun käyttämään pikkuhousunsuojaa kodin ulkopuolella. Kotona en käytä ja vaihdan pikkarit pari kertaa päivässä. Puuvillaisia pikkuhousuja käytän. Gyne ja yleislääkäri molemmat sanoivat ettei saa pestä liian usein, max. kerran päivässä (menkkojen aikaan joudun pesemään useammin) ja aina pelkällä vedellä. Ja viileällä vedellä. Lämmin aiheuttaa tulehduksia.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemus tämäkin;29090468:
Kuulostaa aika tavalliselta. Tai niin mä ainakin ajattelin kun mulla tapahtui tuota jatkuvasti. Sitten siirryin karppaajaksi ja tuollainen tuha vuoto loppui. Pikkuhousunsuojien käyttö romahti. Tiedä sitten mikä yhteys siinä on mutta näin vaan kävi.

sulla oli hiivaa.Sokeri liesoo hiivan kasvua.Kun vähensit sokereita hiiva elismistössäsi kuoli.