L
Leipuri hiiva
Vieras
Uunissa niin pullea, mutta kun otan pois, niin lässähtää keskeltä ja reunat jää korkeammaksi. Mitä teen väärin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Hmmm. Oletko varmasti vatkannut tarpeeksi?
Tai jos otat liian aikaisin pois?
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Hmmm. Oletko varmasti vatkannut tarpeeksi?
Tai jos otat liian aikaisin pois?
Luulin ottavani liian aikaisin pois ja nyt pidensin aikaa ja päältä oli jo aika tumma, mutta silti lässähti. Luulisin vatkaavanikin tarpeeksi. Usean minuutin ainakin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:No ei kai auta kuin pidentää vatkausaikaakin seuraavalla kerralla. Nyt saa kelvata lässähtänyt versio![]()
Alkuperäinen kirjoittaja am:Mulla ainakin kakkupohjat ennen lätsähteli sen takia, kun vatkasin jauhot siihen kananmunasokerivaahtoon, joten se vaahto lässähti. Ne jauhot kannattaa sekoittaa varovasti lusikalla niin se kuohkeus säilyy.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä en onnistu nostelemaan niitä jauhoja sinne joukkoonAina ne on sellasena klimppinä siellä pohjalla. Siksi olen viime aikoina sekoittanut ihan hiljasimmalla nopeudella, siinäköhän syy lässähdykseen... Ja leivinjauhettakin oli tässä ohjeessa, voi tietysti olla, että sitäkin oli sit liikaa. Ota nyt näistäkin selvää.
Mutta maku toivottavasti on kuitenkin hyvä!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja möö:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä en onnistu nostelemaan niitä jauhoja sinne joukkoonAina ne on sellasena klimppinä siellä pohjalla. Siksi olen viime aikoina sekoittanut ihan hiljasimmalla nopeudella, siinäköhän syy lässähdykseen... Ja leivinjauhettakin oli tässä ohjeessa, voi tietysti olla, että sitäkin oli sit liikaa. Ota nyt näistäkin selvää.
Laita jauhot siivilän läpi vähän kerrallaan, niin voi sekoittaa lastalla tai pelkällä vispilällä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja möö:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä en onnistu nostelemaan niitä jauhoja sinne joukkoonAina ne on sellasena klimppinä siellä pohjalla. Siksi olen viime aikoina sekoittanut ihan hiljasimmalla nopeudella, siinäköhän syy lässähdykseen... Ja leivinjauhettakin oli tässä ohjeessa, voi tietysti olla, että sitäkin oli sit liikaa. Ota nyt näistäkin selvää.
Laita jauhot siivilän läpi vähän kerrallaan, niin voi sekoittaa lastalla tai pelkällä vispilällä.
Niin mä oon tehnytkin, mutta ne menee heti sellaseksi klimpiksi ja valuu sinne pohjalleHarjoituksen puutetta ilmeisesti, täytyy alkaa tekeen enemmän kakkupohjia. Ja pakko mainita, että olen leipuri ammatiltani
Tosin en ole päivääkään sitä työtä tehnyt ja opiskeluistakin jo reilu kymmenen vuotta aikaa.
Alkuperäinen kirjoittaja möö:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja möö:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä en onnistu nostelemaan niitä jauhoja sinne joukkoonAina ne on sellasena klimppinä siellä pohjalla. Siksi olen viime aikoina sekoittanut ihan hiljasimmalla nopeudella, siinäköhän syy lässähdykseen... Ja leivinjauhettakin oli tässä ohjeessa, voi tietysti olla, että sitäkin oli sit liikaa. Ota nyt näistäkin selvää.
Niin mä oon tehnytkin, mutta ne menee heti sellaseksi klimpiksi ja valuu sinne pohjalleHarjoituksen puutetta ilmeisesti, täytyy alkaa tekeen enemmän kakkupohjia. Ja pakko mainita, että olen leipuri ammatiltani
Tosin en ole päivääkään sitä työtä tehnyt ja opiskeluistakin jo reilu kymmenen vuotta aikaa.
No kyllä sitten sulla on varmaan se vaahto jo alku peleissä liian löysää... Neljän munan kakkua käskettiin jossain ohjeessa vatkata 15 minuuttia ja sitä olen noudattanut hyvällä menestyksellä..
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:Onkos kakussa väliä sillä, miten kovakouraisesti kakun ottaa uunista pois? Meinaan, että esim. muffinssithan lässähtävät jos ne kolauttaa lämpiminä uunista ottamisen jälkeen.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:Onkos kakussa väliä sillä, miten kovakouraisesti kakun ottaa uunista pois? Meinaan, että esim. muffinssithan lässähtävät jos ne kolauttaa lämpiminä uunista ottamisen jälkeen.![]()
En tiedä, mutta en mä sitä mielestäni kouluttele. Sitä mietin, että vaikuttaako se hammastikulla tökkiminen, kun kokeilen kypsyyttä.