Miksi mun hb ei nouse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaisa

Vieras
Oli 92 ku viime viikolla otettiin ja rautaa olen popsinut. Mikähän mahtaa olla vikana. Olo on koko ajan tosi väsynyt, ei jaksa tehdä mitään. Tämäkin ihmetyttää kun mulle tulee mustelmia tosi herkästi. Onkohan nuille jotain yhteistä.

Ei ole yhteyttä tai ainakin minulla on myös noin.
Juo appelsiinimehua samalla kun otat aamuin illoin raudan. Ellei se riitä, alat syödä c-vitamiini pillereitä jotka tehostaa raudan imeytymistä. Juot vähemmän maitoa/maitotuotteita. Lisäksi otat ruokavalioon runsaasti persiljaa yms rautapitoista. Rauta-arvot pysyvät näin samoina tai jossain vaiheessa alkavat nousta.

Verikokeen paikka? Syötkö terveellisesti? C-vitamiini auttaa rautaa imeytymään. Se mehujuoma creuter blu saft tai jotain sinne päin toimi mulla paremmin kun rautatabletit.

Mars lääkäriin! Jos sinulle on aina tullut helposti mustelmia, niin ei sitten hätää. Mutta jos mustelmia on tullut runsaasti viime aikoina samalla kun hb on laskenut, niin silloin ehdottomasti lääkäriin! Jos verikokeissa ei löydy hälyyttävää, niin ota käyttöön poreberokka. Se nostaa verilukemia nopeasti. Ota rautatabletti eri aikaan päivästä. Mutta ennen kuin popsit mitään, mene tutkimuksiin, mikäli mustelmat ovat viime aikojen uusi ilmiö.

Menkat mulla vaihtelee tosi paljon. Joskus vuotaani, et rättiä saa olla vähän väliä vaihtamassa. Pituus vaihtelee 4-12 päivää. Pitäis vissiin käydä lääkärissä valittamassa oireista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Menkat mulla vaihtelee tosi paljon. Joskus vuotaani, et rättiä saa olla vähän väliä vaihtamassa. Pituus vaihtelee 4-12 päivää. Pitäis vissiin käydä lääkärissä valittamassa oireista.

Meinasin vaan, että jos olet mustelmaherkkä, on todennäköistä, että vuodat myös paljon.

Yhteistyössä