Miksi mulla aina (kuulemma) haisee henki pahalta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haisunäätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haisunäätä

Vieras
Sen tiedän, että joskus (tai aika usein) tulee semmosia "proppuja" (vai miksi niitä lääkäri sanoi, semmosia valkeita klönttejä, ruuantähteistä nielurisoihin tarttuneita) kurkkuun ja ne kai haisee pahalle... mutta muulloinkin kuulemma haisee. Asiasta huomauttelee mies ja nyt jo on muutkin... ja se hävettää. Ei kehtaa oikein missään olla lähietäisyydellä ja jutella -ja kuulemma jo aika kauaskin haisee, ei tarvi ihan vieressä istua edes.

Kuulemma "mädänneelle" haisee, tai paskalle. Joskus kyllä on itselläkin ihan oikeesti paskan menku suussa. Ja olen yrittänyt hengityksen raikastimia ja SB12 yms... Kurkkua olen käyttänyt lääkärillä ja se epäili, etttä hammaspuolella on se ongelma. Hammaslääkärissä taas sanoi, että varmaan syvemmällä kurkussa se ongelma. Siis ei löydy mistään mitään selittävää. Mitä tää siis on?? Ja miten tämän saa pois!?

Voisiko liittyä ruokavalioosi? Usein hengitys haisee pahalle kun on ollut pitkään syömättä. Toisilla taas runsas maitotuotteiden käyttö aiheuttaa pahanhajuista hengitystä. Vaiva ei siis ole syvemmällä kurkussa vaan itse asiassa ruoansulatuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko liittyä ruokavalioosi? Usein hengitys haisee pahalle kun on ollut pitkään syömättä. Toisilla taas runsas maitotuotteiden käyttö aiheuttaa pahanhajuista hengitystä. Vaiva ei siis ole syvemmällä kurkussa vaan itse asiassa ruoansulatuksessa.

No minäkin olen kuullut tuon syömättä olemisen (esim. että laihduttajilla haisee) ... Mutta ei taida siitä olla kyse :( Ja maitotuotteita en käytä juuri ollenkaan... Voisikohan joku muu ruoka sitten aiheuttaa tämän? Tosi ikävä vaiva ja haittaa elämää :(

Ota reippasti yhteyttä omaan lääkäriisi ja pyydä lähete nielurisojen poistoon! Mulla ainakin vaiva poistui ko toimenpiteen jälkeen. Näin aikuisiällä leikkautin pois, kun en enää niitä kissanpaskanmakuisia kökkäreitä sietänyt! Mulla ainakin tuli oikein semmosista "kraatereista" sitä bakteeritahnaa kun ite puristin nielurisaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Passepartout:
Ota reippasti yhteyttä omaan lääkäriisi ja pyydä lähete nielurisojen poistoon! Mulla ainakin vaiva poistui ko toimenpiteen jälkeen. Näin aikuisiällä leikkautin pois, kun en enää niitä kissanpaskanmakuisia kökkäreitä sietänyt! Mulla ainakin tuli oikein semmosista "kraatereista" sitä bakteeritahnaa kun ite puristin nielurisaa...

No olen tämän asian tiimoilta ollutkin yhteydessä lääkäriin, ihan alan ihmiseen. Mutta sanoi, ettei kannata lähteä poistamaan nielurisoja, kun ei ole kerta tulehduksia tms pahempaa vaivaa. Ja sitten on kuulemma se vaara, että kaikki taudit menee helpommin keuhkoihin :( Pahan hajuinen hengitys on kuulemma pieni paha...

Mullakin on samaa vaivaa, ja olen harjannut hampaat 3 x päivässä + suuvesi. Aamulla, töistä tullessa ja illalla sekä jauhan purkkaa aika paljon. Tilanne on helpottanut, mieskin pussailee jo ;) eli suosittelen kokeilemaan. Nythän on mainostettu ainakin radiossa sitä jotain uutta suuvettä, joka ennaltaehkäisee myös kariesta ja plakkia, ajattelin ottaa sen tuohon päivähammaspesuun SB12 tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Haisunäätä:

No olen tämän asian tiimoilta ollutkin yhteydessä lääkäriin, ihan alan ihmiseen. Mutta sanoi, ettei kannata lähteä poistamaan nielurisoja, kun ei ole kerta tulehduksia tms pahempaa vaivaa. Ja sitten on kuulemma se vaara, että kaikki taudit menee helpommin keuhkoihin :( Pahan hajuinen hengitys on kuulemma pieni paha...

Ota toinen lääkäri! Ja kuten joku kerkesi jo vastatakin, krooninen risatulehdus... Jos vastaavan kokoinen tulehdusalue olisi jalassasi, jäättäisitkö hoitamatta yhden lääkärin mielipiteen vuoksi... Ainakin minulla hajuhaitta oli SUURI haitta, aina purkkaa jne...

Alkuperäinen kirjoittaja SB12:
Mullakin on samaa vaivaa, ja olen harjannut hampaat 3 x päivässä + suuvesi. Aamulla, töistä tullessa ja illalla sekä jauhan purkkaa aika paljon. Tilanne on helpottanut, mieskin pussailee jo ;) eli suosittelen kokeilemaan. Nythän on mainostettu ainakin radiossa sitä jotain uutta suuvettä, joka ennaltaehkäisee myös kariesta ja plakkia, ajattelin ottaa sen tuohon päivähammaspesuun SB12 tilalle.

No jos syön purkkaa niin mies sanoo, että haisee hirveelle Mädänneen ja purkan hajun yhdistelmä :( Kahdesti päivässä harjaan hampaat... kai sitten pitäis useamminkin....

Ota toinen lääkäri! Ja kuten joku kerkesi jo vastatakin, krooninen risatulehdus... Jos vastaavan kokoinen tulehdusalue olisi jalassasi, jäättäisitkö hoitamatta yhden lääkärin mielipiteen vuoksi... Ainakin minulla hajuhaitta oli SUURI haitta, aina purkkaa jne...

No kai sitten pitäisi ottaa yhteyttä.. ottaisko ihan yksityiseen lääkäriin...

10.37 jatkaa, että ei todellakaan mene taudit keuhkoihin, siitä ei ole mitään näyttöä. Kunnalliselta puoleleta vaikea päästä leikkaukseen, ellet valehtele, että on kipeä ym. Käy yksityisellä nenä-korva-kurkkulääkärillä ja pyydä lähete leikkaukseen. Leikkauskin on mahdollista tehdä yksityisellä, mutta maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Mulla oli toi kerran hampaasta johtu.. hammas poistettiin.. ja ongelma hävis.. luojan kiitos!!

ai niinkö..? Mulla tuolla jo vuosia ollut tulossa viisaudenhammas, puoliksi siis ikenen sisässä... mutta ei hammaslääkäri mitään siitä sanonu, että vois aiheuttaa hajun...

Mulla oli toi kerran hampaasta johtu.. hammas poistettiin.. ja ongelma hävis.. luojan kiitos!!

ai niinkö..? Mulla tuolla jo vuosia ollut tulossa viisaudenhammas, puoliksi siis ikenen sisässä... mutta ei hammaslääkäri mitään siitä sanonu, että vois aiheuttaa hajun...

kyllä voi aiheuttaa, siellä yleensä kanssa tulehdusta! tökkää pumpulipuikolla sinne ja haista !!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

kyllä voi aiheuttaa, siellä yleensä kanssa tulehdusta! tökkää pumpulipuikolla sinne ja haista !!!

aaa, hyvä vinkki, menen heti kokeilemaan....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
10.37 jatkaa, että ei todellakaan mene taudit keuhkoihin, siitä ei ole mitään näyttöä. Kunnalliselta puoleleta vaikea päästä leikkaukseen, ellet valehtele, että on kipeä ym. Käy yksityisellä nenä-korva-kurkkulääkärillä ja pyydä lähete leikkaukseen. Leikkauskin on mahdollista tehdä yksityisellä, mutta maksaa.

Juuh, enemmän minäkin olin huolissani jatkuvasti päällä olevasta tulehduksesta... Risathan suurimmaksi osaksi muinaisjäänteitä, esim. kitarisa surkastuu aikuisikään mennessä. Itse sain lähetteen kyllä ihan kunnalliselta, kun valitin, että hajun/maun lisäksi risat turpoavat säännöllisesti tukkien lähes koko nielun ja ovat kipeät. (koskaan en ole angiinaa sairastanut)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

aaa, hyvä vinkki, menen heti kokeilemaan....

ei haissu erikoiselle :(

Mulla aivan sama juttu. Vaadin työterveyslääkärin kautta muutama vuosi sitten päästä nielurisaleikkaukseen juurikin näiden "proppujen" takia, koska hengitys oli haissut jo useamman vuoden ja jatkuvasti oli kurkku kipeänä. Ei mitään vaivaa ole ollut sen jälkeen, voin todellakin suositella!!! :)

Ja leikkauta hyvä ihminen se puoliksi puhjennut viisuri pois! Siinä vasta pöpötasku ikenen alla onkin! ja myös ekstahyvä hajulähde! :x

no miksi sitten lääkäri ei ollut siitä huolissaan??