Miksi mulla aina (kuulemma) haisee henki pahalta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haisunäätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Passepartout:
Ota reippasti yhteyttä omaan lääkäriisi ja pyydä lähete nielurisojen poistoon! Mulla ainakin vaiva poistui ko toimenpiteen jälkeen. Näin aikuisiällä leikkautin pois, kun en enää niitä kissanpaskanmakuisia kökkäreitä sietänyt! Mulla ainakin tuli oikein semmosista "kraatereista" sitä bakteeritahnaa kun ite puristin nielurisaa...

Mulla aivan sama juttu. Vaadin työterveyslääkärin kautta muutama vuosi sitten päästä nielurisaleikkaukseen juurikin näiden "proppujen" takia, koska hengitys oli haissut jo useamman vuoden ja jatkuvasti oli kurkku kipeänä. Ei mitään vaivaa ole ollut sen jälkeen, voin todellakin suositella!!! :)

no pitäiskö minunkin siis vaatia leikkausta... kuinka kauan kestää toipuminen siitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Haisunäätä:
Ota reippasti yhteyttä omaan lääkäriisi ja pyydä lähete nielurisojen poistoon! Mulla ainakin vaiva poistui ko toimenpiteen jälkeen. Näin aikuisiällä leikkautin pois, kun en enää niitä kissanpaskanmakuisia kökkäreitä sietänyt! Mulla ainakin tuli oikein semmosista "kraatereista" sitä bakteeritahnaa kun ite puristin nielurisaa...

Mulla aivan sama juttu. Vaadin työterveyslääkärin kautta muutama vuosi sitten päästä nielurisaleikkaukseen juurikin näiden "proppujen" takia, koska hengitys oli haissut jo useamman vuoden ja jatkuvasti oli kurkku kipeänä. Ei mitään vaivaa ole ollut sen jälkeen, voin todellakin suositella!!! :)

no pitäiskö minunkin siis vaatia leikkausta... kuinka kauan kestää toipuminen siitä?

2 viikkoa sairauslomaa sain silloin, aluksi teki tosi kipeetä mutta sen jälkeen ei siis mitään. Suosittelen tosiaan tota leikkausta, jos sulla nielurisat on sellaiset "lokeroiset", jotka kerää niitä ruoanjämiä ja sitten kun painelet niin sieltä tuleee sellaisia valkoisia kokkareita, jotka haisee pahimmalle mitä tiedän!

Ja leikkauta hyvä ihminen se puoliksi puhjennut viisuri pois! Siinä vasta pöpötasku ikenen alla onkin! ja myös ekstahyvä hajulähde! :x

no miksi sitten lääkäri ei ollut siitä huolissaan??

Jos olet jo vuosia odottanut, että puhkeaa, niin ei todennäköisesti mahdu tulemaan. Jos näkyy puoliksi, sinne myös pääsee kaikki ruuantähteet jne ja se puhdistaminen on tosi vaikeaa ->reikiintyy helposti! Kaikki hammaslääkärit, joiden kanssa olen itse työskennellyt, poistaisivat. Ellei mahdu tulemaan, on turhake! Kaikkia viisureitahan ei enää automaattisesti poisteta...

2 viikkoa sairauslomaa sain silloin, aluksi teki tosi kipeetä mutta sen jälkeen ei siis mitään. Suosittelen tosiaan tota leikkausta, jos sulla nielurisat on sellaiset "lokeroiset", jotka kerää niitä ruoanjämiä ja sitten kun painelet niin sieltä tuleee sellaisia valkoisia kokkareita, jotka haisee pahimmalle mitä tiedän!

Juuri kuvaamanlaisesi nielurisat! Ja just sellasia valkeita kokkareita!

Alkuperäinen kirjoittaja SB12:
Mullakin on samaa vaivaa, ja olen harjannut hampaat 3 x päivässä + suuvesi. Aamulla, töistä tullessa ja illalla sekä jauhan purkkaa aika paljon. Tilanne on helpottanut, mieskin pussailee jo ;) eli suosittelen kokeilemaan. Nythän on mainostettu ainakin radiossa sitä jotain uutta suuvettä, joka ennaltaehkäisee myös kariesta ja plakkia, ajattelin ottaa sen tuohon päivähammaspesuun SB12 tilalle.

Hampaiden harjaus 2 kertaa päivässä ja HAMMASLANGAN käyttö joka päivä!!Suurin osa ihmisistä ei lankaa hampaita ollenkaa ja sitten ihmetellään mätäsuuta,kun ruuantähteen mätänee hammasväleissä.Välejä kun ei saa puhtaiksi harjalla ollenkaan!Ja tämän tiedän, koska näen sitä joka päivä työssäni,valitettavasti.
SB12 voi käyttää sitten lankauksen ohella,ihan hyvä tuote.Sen sijaan uutta mainostettavaa Listerineä en suosittele,todella väkevää ainetta, eikä se plakkia ja kariesta pysty ehkäisemään sen paremmin kuin hammasharja.Harjaus ja lankaus kunniaan!

Täällä toinen haisuli =(
Viisuri poistettiin vajaa kk sitten, hajua edelleen.
Hampaat ok, enkä omista risoja. Lääkärit sitä mieltä, että haju tulee ruokatorvesta. Sanoivat sen olevan tätä halitoosia
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=3843733&id=5460326

Ihan syvältä oleva vaiva, vaan ei voi kuin kärsiä. Minäkään en juuri enää uskalla puhua lähellä ja kyllä suukottelukin on jäänyt paljon vähemmälle =(

Mullakin on samaa vaivaa, ja olen harjannut hampaat 3 x päivässä + suuvesi. Aamulla, töistä tullessa ja illalla sekä jauhan purkkaa aika paljon. Tilanne on helpottanut, mieskin pussailee jo ;) eli suosittelen kokeilemaan. Nythän on mainostettu ainakin radiossa sitä jotain uutta suuvettä, joka ennaltaehkäisee myös kariesta ja plakkia, ajattelin ottaa sen tuohon päivähammaspesuun SB12 tilalle.

Hampaiden harjaus 2 kertaa päivässä ja HAMMASLANGAN käyttö joka päivä!!Suurin osa ihmisistä ei lankaa hampaita ollenkaa ja sitten ihmetellään mätäsuuta,kun ruuantähteen mätänee hammasväleissä.Välejä kun ei saa puhtaiksi harjalla ollenkaan!Ja tämän tiedän, koska näen sitä joka päivä työssäni,valitettavasti.
SB12 voi käyttää sitten lankauksen ohella,ihan hyvä tuote.Sen sijaan uutta mainostettavaa Listerineä en suosittele,todella väkevää ainetta, eikä se plakkia ja kariesta pysty ehkäisemään sen paremmin kuin hammasharja.Harjaus ja lankaus kunniaan!

Ok, kiitos tiedosta :) Lankaan vaan iltaisin, tiedän että useamminkin voisi :( mutta ainakin otan yöksi pois hautumasta tähteet ja janojuomana on vesi, ei mehua tms *puolustelee*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras SB12:

Ok, kiitos tiedosta :) Lankaan vaan iltaisin, tiedän että useamminkin voisi :( mutta ainakin otan yöksi pois hautumasta tähteet ja janojuomana on vesi, ei mehua tms *puolustelee*

No jos lankaat päivittäin, sen pitäisi riittää=)Leikkauta ne risat vaan pois jos vaiva rajoittaa sun jokapäiväistä elämää!

Sen tiedän, että joskus (tai aika usein) tulee semmosia "proppuja" (vai miksi niitä lääkäri sanoi, semmosia valkeita klönttejä, ruuantähteistä nielurisoihin tarttuneita) kurkkuun ja ne kai haisee pahalle... mutta muulloinkin kuulemma haisee. Asiasta huomauttelee mies ja nyt jo on muutkin... ja se hävettää. Ei kehtaa oikein missään olla lähietäisyydellä ja jutella -ja kuulemma jo aika kauaskin haisee, ei tarvi ihan vieressä istua edes.

Kuulemma "mädänneelle" haisee, tai paskalle. Joskus kyllä on itselläkin ihan oikeesti paskan menku suussa. Ja olen yrittänyt hengityksen raikastimia ja SB12 yms... Kurkkua olen käyttänyt lääkärillä ja se epäili, etttä hammaspuolella on se ongelma. Hammaslääkärissä taas sanoi, että varmaan syvemmällä kurkussa se ongelma. Siis ei löydy mistään mitään selittävää. Mitä tää siis on?? Ja miten tämän saa pois!?

tuon vaivan takia Joillain leikataan nielurisat pois.
itselläni oli tuo vaiva vuosi sitten.Vaiva tuli pitkittyneestä mononukleoosista.Nielurisat olivat koko ajan tulehtuneet ja alkoivat erittää noita proppuja.Vaiva katosi saman tein kun nielurisani leikattiin.Tosin itselläni leikkausta ei tehty proppujen takia vaan sen mononukleoosin.

Kosketa sormella tuolta nielun sivusta ja haista (jos ei tuu liian helposti oksennusrefleksi) Mulla ainakin on just ne proput jotka ajoittain alkaa haista kunnes kaivan ne reilusti ulos. Jostain syystä ne kerääntyy mulla vaan toiselle puolelle nielua.

Ne tulee kokemukseni lämpimässä suihkussa helpoiten ulos. Tunnustele siis sormenpäällä nielurisoja ja huomaat mihin sinne olis voinu kerääntyä sitä skeidaa. Sitten kun löytää oikeen kohdan ja tavallaan pullauttaa ne öklöt ulos niin se haju katoaa niiden mukana viemäriin.

Mä toistan tän operaation kahden viikon välein ja on aika rutiinia jo.

Jotkut tökkii kurkkuaan jollain esim. sukkapuikolla ja jotkut krähii rajusti, mutta mulle on riittäny ihan oma sormenpää.

Mulla on kans tosi pahan hajuinen ja makuinen hengitys. Löysin yks päivä hampaasta sellasen valkosen plänti ja luulin sen olevan vaan jotain möhnää ja kaivoin sitä. Alkoi ikenenstä vuotaa verta ja koskemaan siihen kohtaan. Nyt epäilen siitä johtuvan tän mun suun pahan hajun ja maun. Reikä se ei varmaan oo kun ei ole monttua... onkohan se sit märkänemässä?

Ja olen aikeissa tilata hammaslääkäriin ajan sen takia.

P.s. Golgaten sellanen sininen suuvesi on auttanut pahimpaan mulla vaikka onki aivan karmeen makusta evästä.

Kosketa sormella tuolta nielun sivusta ja haista (jos ei tuu liian helposti oksennusrefleksi) Mulla ainakin on just ne proput jotka ajoittain alkaa haista kunnes kaivan ne reilusti ulos. Jostain syystä ne kerääntyy mulla vaan toiselle puolelle nielua.

Ne tulee kokemukseni lämpimässä suihkussa helpoiten ulos. Tunnustele siis sormenpäällä nielurisoja ja huomaat mihin sinne olis voinu kerääntyä sitä skeidaa. Sitten kun löytää oikeen kohdan ja tavallaan pullauttaa ne öklöt ulos niin se haju katoaa niiden mukana viemäriin.

Mä toistan tän operaation kahden viikon välein ja on aika rutiinia jo.

Jotkut tökkii kurkkuaan jollain esim. sukkapuikolla ja jotkut krähii rajusti, mutta mulle on riittäny ihan oma sormenpää.

Pysyvä tulehdus siis päällänsä, ku bakteerimassaa kerääntyy... Pois leikkauttamalla päsee vaivasta pysyvästi! :D

mulla toi proppu vaiva ollut jo vuosia,vuosia. sormin niitä irroittelen, kun kurkku tulee kipeäksi ja risat pullolleen, joskus vuotaa pikkasen vertakin... nyt viimein kävin erikoislääkärillä, joka heti passitti nielurisaleikkaukseen...jonossa olen vielä. toivottavasti helpottaa eloa =)

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
mulla toi proppu vaiva ollut jo vuosia,vuosia. sormin niitä irroittelen, kun kurkku tulee kipeäksi ja risat pullolleen, joskus vuotaa pikkasen vertakin... nyt viimein kävin erikoislääkärillä, joka heti passitti nielurisaleikkaukseen...jonossa olen vielä. toivottavasti helpottaa eloa =)

Koko elämänlaatu parantunut ainakin tällä ex-puristelijalla! Eikä minusta edes ollut niin kamala toimenpide kui useimmat antavat ymmärtää... Säryn suhteen!

Alkuperäinen kirjoittaja minälle:
mulle puhuttiin viiden viikon sairaslomasta. miten sulla parani?

kaksi viikkoa oisi saikkua saanut, mutta kotiäippä ei tartte... :D Ekana päivänä en tuntenut mitään, oli niin hyvin puutunut, 3.s päivä ja 7.s tai 10.s päivä pahimmat. Silloinkin sain menemään kylmää mehukeittoa ja jätskiä. Panacodia sain lääkkeekksi, vinkkinä, että kannattaa pyytää poretbl muodossa ekoille päiville... Ja alkuun ei olisi saanut mitään raskasta nostella tai tehdä. On suuri vuotoriski kuitenkin... Mutta mielestäni minulla meni oikein mukavasti, kannattaa syödä sitä lääkettä "kuurina", eikä odottaa että kipu tulee. Ehkä pari kertaa heräsin yöllä jomotukseen. Tosin, en ole kenenkään muun kipuhermo... Hyvin se siitä, elämä mukavampaa ilman paskanmakua/hajua suussa!

Luuletteko, että olisi tulehdus tässä tapauksessa:
Viisauden hammas poistettu reilu kuukaus sitten. Monttu parantunut ihan ok (kai) ei vuotoo tms. Vaan kun kokeilee sitä kohtaa sormella niin tuntuu suurimmaksi osaksi pehmeälle mut yhdestä kohtaa on kova "piikki" ja sormeen jää ihan p***an haju... ja maku tulee kun "imaisee" poskia... kannattaa varmaan mennä h.lekurille?

Alkuperäinen kirjoittaja Kiäks:
Luuletteko, että olisi tulehdus tässä tapauksessa:
Viisauden hammas poistettu reilu kuukaus sitten. Monttu parantunut ihan ok (kai) ei vuotoo tms. Vaan kun kokeilee sitä kohtaa sormella niin tuntuu suurimmaksi osaksi pehmeälle mut yhdestä kohtaa on kova "piikki" ja sormeen jää ihan p***an haju... ja maku tulee kun "imaisee" poskia... kannattaa varmaan mennä h.lekurille?

Kyllä kannattaa. Siellä voi olla jäänyt joku siru ja se nyt yrittää työntää sitä ulos. mene mahdollisimman pian, ettei mätäne koko leuka.

1.hammaskivi 2. hammasvälit paskaset 3. kitarisoissa bakteeriroppuja. haisee tosi pahalta 3. ruokatorvi tulehtunu. joka toisen suomalaisen vaiva. pyydä zoltia tai nexiumia. vaiva helpottaa ja haju myös 4. tulehdus ientaskussa tai hampaassa. ientaskut väljentyneet tulehduksista ja taskut kerää bakteereja.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Mulla oli toi kerran hampaasta johtu.. hammas poistettiin.. ja ongelma hävis.. luojan kiitos!!

ai niinkö..? Mulla tuolla jo vuosia ollut tulossa viisaudenhammas, puoliksi siis ikenen sisässä... mutta ei hammaslääkäri mitään siitä sanonu, että vois aiheuttaa hajun...

mun mies sano että hänellä maistu usein p*ska suussa mut nyt viisauden hampaan poiston jälkeen ei enää. hampaassa oli ainakin hänellä syy...

mullakin on niitä proppuja, voi hemmetti ne on inhottavia! ja haisee ihan järkyttävälle... mulla vielä niin suuret nielurisat että monet lääkärit on niitä kauhistellu ja niissä niitä onkaloita jotka kerää niitä, mut kun ei ole ollut angiinoja tms niin ei ole poistettukaan...

Sen tiedän, että joskus (tai aika usein) tulee semmosia "proppuja" (vai miksi niitä lääkäri sanoi, semmosia valkeita klönttejä, ruuantähteistä nielurisoihin tarttuneita) kurkkuun ja ne kai haisee pahalle... mutta muulloinkin kuulemma haisee. Asiasta huomauttelee mies ja nyt jo on muutkin... ja se hävettää. Ei kehtaa oikein missään olla lähietäisyydellä ja jutella -ja kuulemma jo aika kauaskin haisee, ei tarvi ihan vieressä istua edes.

Kuulemma "mädänneelle" haisee, tai paskalle. Joskus kyllä on itselläkin ihan oikeesti paskan menku suussa. Ja olen yrittänyt hengityksen raikastimia ja SB12 yms... Kurkkua olen käyttänyt lääkärillä ja se epäili, etttä hammaspuolella on se ongelma. Hammaslääkärissä taas sanoi, että varmaan syvemmällä kurkussa se ongelma. Siis ei löydy mistään mitään selittävää. Mitä tää siis on?? Ja miten tämän saa pois!?

Ne nimenomaan niitä "proppuja".eikö lääkäri tehnyt asialle mitään??Mulla kerää ruoantähteitä tuonne nielurisojen ja niiden arpeutumien taakse :( Elikkä pitäisi päästä nuielu/kurkkupolille,lähete???siellä voi olle muutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Mulla oli toi kerran hampaasta johtu.. hammas poistettiin.. ja ongelma hävis.. luojan kiitos!!

ai niinkö..? Mulla tuolla jo vuosia ollut tulossa viisaudenhammas, puoliksi siis ikenen sisässä... mutta ei hammaslääkäri mitään siitä sanonu, että vois aiheuttaa hajun...

Mulle sanoi hammaslääkäri että jos viisaudenhammas ei ole kunnolla puhjennut ennen 20v niin täytyy ehdottomasti poistaa. Itsellä ainakin leikattiin hammas pois ja siinä roikkui kauhea mätäpussi :x

Mulla auttaa liikunta jonkin verran, eli kun käy kunnolla hikoamassa ja hengästymässä, niin veri ja sylki vissiin kiertää kovaa, tiedä sitten jos huuhtoo ne proput pois vai mitä siinä käy.