Miksi minulle ei myönnetty luottokorttia?!

  • Viestiketjun aloittaja Loukkaavaa
  • Ensimmäinen viesti
Loukkaavaa
Nyt en kyllä ymmärrä mikä voi olla syynä? En ole mikään isotuloinen, mutta kohtaan jossa kysyttiin tuloja oli omaani sopiva 1500-2000e/kk ja tienaan siis 1800e/kk.

Voisitteko spekuloida tätä? Jotenkin aika loukkaavaa kun kyseiseen pankkiin keskitetty ihan kaikki ja nyt sitten en kelpaa edes luottokortin haltijaksi johon otin minimiluottorajan, eli 1000e.
 
"vieras"
Onko sinulla vakituinen työpaikka? Määräaikainen työsopimus ei välttämättä kaikissa pankeissa riitä. Minulta kysyttiin asuntolainaa hakiessa työtilannetta ja kun kerroin olevani määräaikasena alkoi tarkempi tenttaus. Ammattini on kuitenkin sellainen, että laina myönnettiin, ala kuitenkin tuntui vaikuttavan myös lainasumman määrään. Olen myös kuullut että ammatti vaikuttaa myös silloin, kun kyseessä on vakituinen työsuhde, esim. Nokialla työskentelyä pidetään riskinä.
 
Saraldo
Eikä sulla ole ollut mitään maksuhäiriöitä? Sit kyllä kuulostaa aika omituiselta toiminnalta. Mä sain luottokortin, vaikkei ollut vakituista työtäkään, mutta olin ollut määräaikaisena kaksi vuotta ja alalla, jolta työt ei lopu.
 
Saraldo
Sussa ei vaikuttais olevan mitään vikaa, siis ainakaan sellaista minkä pitäis vaikuttaa sun luottokelpoisuuteen. Kysy nyt vielä sieltä, että miksi tällainen vastaus. Jospa niille on tullut joku virhe...
 
Maksuhäiriöt, tulot, työpaikka (vakinaiset tulot) ja ikä on yleensä niitä mitä katsotaan ensin luottoa myönnettäessä.

Useimpiin luottokortteihin vaaditaan muistaakseni vähintään 20 vuoden ikää. Joissain saattaa olla 23 vuoden rajapyykki (korjatkaa jos olen väärässä, tämä on vain hatara muistikuva siis :))
 
Aikoinaan meidän isäntä sai myös luottokorttihakemuksesta hylkäävän päätöksen. Perusteluina oli ikä (26v) ja asumismuoto (vuokra silloin). Haettiin Visaa, eikä sitä ole sen jälkeen meille haettu. Ajateltiin suunnilleen niin, että pitäkööt tunkkinsa :D

No, sittemmin luottokortit ovat kyllä ujuttautuneet taloudenhoitoomme, mutta Visaa ei ole eikä tule.
 
"a.p"
Maksuhäiriöt, tulot, työpaikka (vakinaiset tulot) ja ikä on yleensä niitä mitä katsotaan ensin luottoa myönnettäessä.

Useimpiin luottokortteihin vaaditaan muistaakseni vähintään 20 vuoden ikää. Joissain saattaa olla 23 vuoden rajapyykki (korjatkaa jos olen väärässä, tämä on vain hatara muistikuva siis :))
Tähän suositeltiin, että hakija olisi yli 20v. Olen 24v.
 

Yhteistyössä