Miksi minulla ei ole seksihaluja

Luin joskus muutama vuosi ko asiasta jostain naisten lehdisä (jäi mieleen koska kärsin samoista "oireista") ja siinä yksi hoitokeino oli pitkä tauko seksistä = monta kuukautta. Vaikka hyväillään tai kosketellaan niin se ei saa johtaa seksiin, kyllä ne halut kuulemma joskus sitten kuulemma palaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Onneksi siis muilla samanlaisia tuntemuksia. Kyllä se kerran kuussa menee miehen takia vaikka en nauttisikaan mutta kun mies tahtoisi useammin ja olisihan se kiva nauttia itsekin.
Vaikka mies kuinka lämmittelis niin ei vaan tee mieli.
Mies raasu :/ Sanoo kyllä että jaksaa odottaa. Enkä sitä epäilekään että vieraisiin hyppäis mutta se on kuitenkin minusta tärkeä osa parisuhdetta.
Nykyään ei enää meinaa pystyä tekemään sitä edes miehen takia. Heti kun mies edes mainitsee asiasta tms. niin menen miltei lukkoon. |O

Siis mulla ihan sama juttu! Heti kun mies sanoo et tänään voitas sekstailla, niin mua alkaa ahdistaa! Tässä meidän hommassa on lisäksi se ongelma kun ollaan alettu suunnitteleen toista lasta ja pitäis useemmin sekstailla, mutta kun ei kiinnosta pätkääkään eikä kyllä mistäkään kiinnosta niin useesti mitä pitäis. Se on itse sanonut et haluais kerran viikossa ja mä en tosiaan halua kuin kerran kuukaudessa korkeintaan, mut nyt pitäis olla 2-3 kertaa viikossa, eikä kumpaakaan kiinnosta...

Meidän tapauksessa mies vois huoli vaikka kuus kertaa vuorokaudessa. Minä pärjäisin keposasti ilman vaikka vuosikaudet. Tai siis siltä tuntuu tällä hetkellä.
Olen miehelleni sanonukin että jos hän tulee lähelle tai koskettelee minua niin tiedän että hän haluaa silloin seksiä. Enää ei sellaista hyväilyä ja lähellä oloa ole ilman taka-ajatuksia. Ehkä se siksi tuntuu ahdistavalta?
En tiedä.
Mutta ei tilanne ole muuttunu vaikka olen miehelleni tästä kertonutkin.

Muakaan ei mies ala halaileen muutakuin silloin kun on seksiä vailla! Ja en edes muista milloin oltas viimeks suudeltu! Varmaan 2,5 vuotta sitten sillai ihan kunnolla suudeltu! Et mahtavaa...

mulla oli samanlainen ongelma... varmaan kahteen vuoteen ei oo seksi kiinnostanut, mutta kun lasta yritettiin niin annoin pikkasen useammin... raskausaikana en käytännössä ollenkaan ja synnytyksen jälkeen noin kerran kk. mutta vaikka ajattelin että kyseessä on ohimenevä juttu, syytin raskautta ja hormoneja niin jouduin huomaamaan että seksi oman miehenkanssa ei kiinnosta, toisen miehen kanssa kyllä... niin ikävää kuin se onkin...

Kuinka usein teiltä miehet sitten kyselee seksin perään? Oletteko kokeilleet, että mies ei vain yksinkertasesti ilmaise ollenkaan halujansa (vaikka kuinka haluttais). Sopikaa, että nainen tekee alotteen. Ja silloin myös tiedätte, että kun mies tulee lähelle, niin ei ole seksi mielessä. Entäpä käyttäytyykö mies loukkaantuneesti, jos ei saakaan seksiä, sillon kun on tullut lähelle, jos vaikka sanotte, ettei nyt kiinnosta seksi, niin lähtee pois?

Hyvinkin mahdollista, että taustalla on paljonkin muuta, liittyen esim. hormoneihin tai ihan vain jotain muuta päänsisästä klikkiä, mutta tuota voisi kokeilla kitkeä pois, että jo miehen tarjoama läheisyys tuntuu vain yritykseltä saada seksiä.. Ja se, että mies jatkuvasti vonkaa taas on omiaan asettamaan paineita sille, että ku taas PITÄIS harrastaa seksiä, miehen mieliksi. Ja yks sellanen juttu mitä voi kokeilla on, että sopii ihan, että kokeilette kaikenlaista esileikkiä, mutta se ei johda yhdyntään. Sillon katoaa se seksin paine, jollon se antaa tilaa sille halulle kasvaa. Tällanen tosin vaatii mieheltä ehkäpä hyvinkin suuria ponnistuksia.

Minä en halua edes mitään esileikkejä. En suutelua. Läheisyyttä, halauksia ja sellasta. En mitään mikä liittyis tuonne alasuunta vaan.
Minulla on pian 3kk vanha vauva eli kai sekin vaikuttaa koska tämä haluttomuus on tullut vasta synnytyksen jälkeen. Syntyi sektiolla eli ei ole kyse mistään kivuista siellä suunnalla eikä väsymyksestäkään. Nytkin vauva just vasta heräs yöunilta. Nukku 13½ tuntia ja söi yhden kerran seittämän jälkeen aamulla.
En vaan tajua.
Minulla on kyllä ahdas tuo "värkki" ( olipa nätti sanavalinta ) eli en voi synnyttää alakautta, gynetutkimukset ja seksi on kivuliasta.
Mutta kun en sitäkään pelkää mitenkään. Joku ei nyt vaan osu yhteen.
Mies ei painosta. Ei sano että "harrastettaisko?" vaan kun se tulee lähelle niin heti tuntuu minusta että "ainiin, ei olla vieläkään pitkään aikaan sekstailtu".
|O |O

Minä en halua edes mitään esileikkejä. En suutelua. Läheisyyttä, halauksia ja sellasta. En mitään mikä liittyis tuonne alasuunta vaan.
Minulla on pian 3kk vanha vauva eli kai sekin vaikuttaa koska tämä haluttomuus on tullut vasta synnytyksen jälkeen. Syntyi sektiolla eli ei ole kyse mistään kivuista siellä suunnalla eikä väsymyksestäkään. Nytkin vauva just vasta heräs yöunilta. Nukku 13½ tuntia ja söi yhden kerran seittämän jälkeen aamulla.
En vaan tajua.
Minulla on kyllä ahdas tuo "värkki" ( olipa nätti sanavalinta ) eli en voi synnyttää alakautta, gynetutkimukset ja seksi on kivuliasta.
Mies ei painosta. Ei sano että "harrastettaisko?" vaan kun se tulee lähelle niin heti tuntuu minusta että "ainiin, ei olla vieläkään pitkään aikaan sekstailtu".
|O |O

Niin, no sulla on mahdollisesti myös ihan ilmiselvä syykin, eli siis 3kk synnytyksestä on niin lyhyt aika, että sulla on hyvinkin paljon vielä hormonivaihteluja. Ja jos vielä imetät, niin siinä yks hormonipaukku lisää. Eli, siis kyse ei välttämättä ole edes mistään muusta kuin siitä, että sulla ei hormonien takia yksinkertaisesti ole haluja.

Ilmeisesti myös siis yhdistät tuon miehen tarjoaman läheisyyden siihen, että hän haluaa seksiä. Jospa siis kuitenkin yrittäsit sopia niin, ihan selvin sanoin
että läheisyys ei johda seksiin, muulloin kun sinä sen haluat tekevän niin, eli tiedät tarkkaan, että vaikka mies tulee lähelle, niin ei tule se ajatus, että niin joo, pitäs sitä seksiäkin tarjota. Muuten teillä voi siis mennä siihen, että sinä torjut miehen läheisyyden melkeinpä aina ja se taas häiritsee molempia, koska ihminen kuitenkin pohjimmiltaan tarvii myös sen hellän kosketuksen, mies ja nainen molemmat. Aivan kuten lapsetkin.

Ja merkittävä tekijä on myös tuo, että seksi sattuu. Mahdollisesti siis myös tuon takia, että et ole kiihottunut. Melkosta hinkkaustahan se on, jos kuivalle vetää..

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
En vaan tajua.
|O |O

Niin, no sulla on mahdollisesti myös ihan ilmiselvä syykin, eli siis 3kk synnytyksestä on niin lyhyt aika, että sulla on hyvinkin paljon vielä hormonivaihteluja. Ja jos vielä imetät, niin siinä yks hormonipaukku lisää. Eli, siis kyse ei välttämättä ole edes mistään muusta kuin siitä, että sulla ei hormonien takia yksinkertaisesti ole haluja.

Ilmeisesti myös siis yhdistät tuon miehen tarjoaman läheisyyden siihen, että hän haluaa seksiä. Jospa siis kuitenkin yrittäsit sopia niin, ihan selvin sanoin
että läheisyys ei johda seksiin, muulloin kun sinä sen haluat tekevän niin, eli tiedät tarkkaan, että vaikka mies tulee lähelle, niin ei tule se ajatus, että niin joo, pitäs sitä seksiäkin tarjota. Muuten teillä voi siis mennä siihen, että sinä torjut miehen läheisyyden melkeinpä aina ja se taas häiritsee molempia, koska ihminen kuitenkin pohjimmiltaan tarvii myös sen hellän kosketuksen, mies ja nainen molemmat. Aivan kuten lapsetkin.

Ja merkittävä tekijä on myös tuo, että seksi sattuu. Mahdollisesti siis myös tuon takia, että et ole kiihottunut. Melkosta hinkkaustahan se on, jos kuivalle vetää..

Ehkäsynä on kondomi, ikinä ei olla muun laista ehkäsyä käytetty.
Mies on sanonut että hänkin kaipaa läheisyyttä ilman mitään seksuaalisia suunnitelmia mutta en silti luota siihen.
En tiedä miksi.
Asiasta on puhuttu usein eikä se kuitenkaan muutu mihinkään. Mies on sanonut että harrastetaan seksiä sitten kun minä sitä haluan eli kun minä teen aloitteen. Mutta... En minä halua tehdä aloitusta koska sellaista ei varmaan koskaan tulisi tapahtumaan :ashamed: :kieh:

Onko suhteessasi jotain ongelmia, jotka vaikuttavat seksielämäänkin?
Käsittelemättömiä asioita, juttuja jotka ovat periaatteessa anteeksiannettu, mutta ei kuitenkaan unohdettu?

Oletko tavannut jonkun toisen miehen, joka kiinnostaa, ja oma mies ei tunnu tai näytä enää miltään?
Onko miehesi mielestäsi hyvännäköinen, vai ihan ok?

Onko sinulla stressiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:
Onko suhteessasi jotain ongelmia, jotka vaikuttavat seksielämäänkin?
Käsittelemättömiä asioita, juttuja jotka ovat periaatteessa anteeksiannettu, mutta ei kuitenkaan unohdettu?

Oletko tavannut jonkun toisen miehen, joka kiinnostaa, ja oma mies ei tunnu tai näytä enää miltään?
Onko miehesi mielestäsi hyvännäköinen, vai ihan ok?

Onko sinulla stressiä?

En ole tavannut ketään toista miestä. Mielestäni mieheni on ihan hyvännäköinen =)
Ei pitäisi ainakaan tällä hetkellä olla stressiä mistään, on kyllä ollut ennen mutta se ei ole vaikuttanut seksielämään mitenkään.
Tää onkin siis tosi pulmallinen juttu.
Ehkä kaipaisin pientä hajurakoa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Heti tulee mieleen, mitä ehkäisyä käytätte..? Hormonaaliset ehkäisyt voi hyvinkin olla syynä tuohon ettei tee mieli...

Tuota itsekin miettinyt.Pillereitä (femoden) mutta aina niitä käyttänyt eikä ennen ole ollut näin.

Ehkäsynä on kondomi, ikinä ei olla muun laista ehkäsyä käytetty.
Mies on sanonut että hänkin kaipaa läheisyyttä ilman mitään seksuaalisia suunnitelmia mutta en silti luota siihen.
En tiedä miksi.
Asiasta on puhuttu usein eikä se kuitenkaan muutu mihinkään. Mies on sanonut että harrastetaan seksiä sitten kun minä sitä haluan eli kun minä teen aloitteen. Mutta... En minä halua tehdä aloitusta koska sellaista ei varmaan koskaan tulisi tapahtumaan :ashamed: :kieh:

Sulla on kuitenkin, sanotaanko että vielä tuore tämä ongelma. Vaikka se nyt sinusta tuntuu siltä, että on kulunut ikuisuus, niin nämä muutamat kuukaudet ei ole silti pitkässä juoksussa kuitenkaan kovin pitkä aika.

Ja kun sanon, että tee sinä aloite. Niin en tarkoita, että teet sen aloitteen sen takia, että tiedät että miehes tarvitsee tyhjennystä, vaan tarkoitan että teet sen alotteen sitten kun sinusta tuntuu, että nyt haluan seksiä. Älä jää ajattelemaan sitä niin, että en voi sanoa tekeväni aloitetta, koska en sitä kuitenkaan koskaan tee.
Osa ongelmaa on myös vahvasti se, että harrastat seksiä miehesi mieliksi, ne huonot kokemukset tulevat vain vahvistumaan, jos jatkat sitä linjaa, että harrastat seksiä vain sen takia, että koet sen velvollisuutena. Eli olet pikkuhiljaa ajatumassa noidankehään, joka vain pahenee joka kerta, kun harrastat mielestäsi huonoa seksiä. Sinä tiedät jo etukäteen, ettei tämä ole hauskaa, joten tottakai se latistaa heti tunnelman.
Mahdollisestihan on se riski, että koko seksielämä kuivuu kasaan pitkäksi aikaa sen takia, että sinulla ei ole haluja, mutta sitten sinun täytyy myös miettiä, että miten kauan jaksat jatkaa tätä näin, että seksiä muutaman kerran kuukauteen ja silloinkaan ei kiinnosta.

No, sulla ois hieman työstettävää siinä, että yrität saada sen assosiaation mielestä pois, että läheisyys on seksiä. Ja ei sitä läheisyyttäkään voi väkisin haluta, eli tässä pätee sama, menet miehen lähelle, silloin kun siltä tuntuu, ei silloin kun sinä koet että pitäisi taas hoitaa tämä, homma alta pois..
Ja no, kuten sanoin, mieheltä tämä voi vaatia pitkää pinnaa, että onnistuu siinä, ettei eleillään vihjaile, että nyt ois taas tarve sille, että harrastat seksiä, vaikka tiedän ettet sitä oikeasti halua.

Ai kuinka usein mieheni kyselee seksin perään? Sanoisin että koko valveilla olo aikansa...kivassa oravanpyörässä ollaan...mies ruinaa ja mua ahdistaa ihan koko ajan entisetä enemmän...plaah :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Ai kuinka usein mieheni kyselee seksin perään? Sanoisin että koko valveilla olo aikansa...kivassa oravanpyörässä ollaan...mies ruinaa ja mua ahdistaa ihan koko ajan entisetä enemmän...plaah :headwall:

Näin se menee meilläkin :|

:hug:

Näin se menee meilläkin :|

:hug:

Olishan se kiva joskus halutakin tietyst. :snotty:

Mä en ole ollut koskaan hirveän seksuaalinen ihminen. Olen elellyt pitkiäkin aikoja sinkkuna ilman seksiä (kun ei noi yhden illan jututkaan hirveästi innosta). No, tosta on aikaa, mutta nykyään muakaan ei huvita seksi ollenkaan. Sen jälkeen, kun aloin toista odottaa, ne vähätkin halut katos. Synnytyksestä on kohta puoli vuotta, mutta halut ei ole palautuneet. Olen kyllä jatkuvasti hirveän väsynytkin. Mies vihjailee koko ajan. Seksi tuntuu samalta kuin kotityöt, velvollisuudelta.

Onneksi siis muilla samanlaisia tuntemuksia. Kyllä se kerran kuussa menee miehen takia vaikka en nauttisikaan mutta kun mies tahtoisi useammin ja olisihan se kiva nauttia itsekin.
Vaikka mies kuinka lämmittelis niin ei vaan tee mieli.
Mies raasu :/ Sanoo kyllä että jaksaa odottaa. Enkä sitä epäilekään että vieraisiin hyppäis mutta se on kuitenkin minusta tärkeä osa parisuhdetta.
Nykyään ei enää meinaa pystyä tekemään sitä edes miehen takia. Heti kun mies edes mainitsee asiasta tms. niin menen miltei lukkoon. |O

Siis tää on ihan täysin niinkun mun kirjottamaa tekstiä..

Onpas tuttuja tunteita tässä ketjussa. Nyt vuoden päivät ei ole yhtään haluttanut, vaikkei se vastenmieliseltäkään tunnu. Tällaista siis on olla frigidi. |O Seksi tuntuu velvollisuudelta ja sekstailun jälkeen lähinnä ajattelen, että onneksi nyt saa olla rauhassa pari päivää. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Onpas tuttuja tunteita tässä ketjussa. Nyt vuoden päivät ei ole yhtään haluttanut, vaikkei se vastenmieliseltäkään tunnu. Tällaista siis on olla frigidi. |O Seksi tuntuu velvollisuudelta ja sekstailun jälkeen lähinnä ajattelen, että onneksi nyt saa olla rauhassa pari päivää. :ashamed:

Just noin minäkin teen :laugh: Kun "suoritus" on ohi niin käännän kylkeä, käyn nukkumaan paikat kipeenä ja ajattelen "huh, nyt on hommat hoidettu eikä tarvi muutamaan päivään potea huonoa omaatuntoa seksittömyydestä" :headwall:

mies ajattelee alapäällään ja nainen aivoillaan.
vois olla tarpeen joskus heittää ne aivot narikkaan ja antaa mennä vaan.
ei tyhjää miettimistä että ei nyt haluta yhtään tai ajatella mitään muutakaan kuin antautua mukaan ja nauttia seksistä vaikka ei itse isoa o:ta aina saisikaan.
Sehän on tutkittu juttu että rakastelu on miehelle sama asia kuin sanoisi sinulle minä rakastan sua. miehet haluaa tekoja ja naiset kauniita sanoja.

ja jos et muista milloin viimeksi suutelitte, halasitte tai harrastitte seksiä niin asialle kannattaa oma aloitteisesti tehdä jotain.
aina ei vaan haluta mutta jos olet jo valmiiksi negatiivinen että jaa tuo ukko tuli halaamaan, ei se halua kuin seksiä niin ei se ainakaan himoja lisää.
pitäs vaan olla ajattelematta ja antautua halaukseen ja katsoa mihin se vie.

itsellä ei kanssa muutama aika sitten haluttanut yhtään ja seksi oli sellaista pakkopullaa mutta sitten tosissaan huomasin että kun ajattelin negatiivisesti niin ei ollut haluja, heti kun muutin ajattelutavan positiiviseksi niin alkoi niitä orkkujakin tulla.
saatan aloittaa jo aamusta ajattelemaan mitä kaikkea kivaa ukon kanssa vois lasten nukkumaan mentyä tehdä ja sitten kun se aika koittaa niin olen suurinpiirtein räjähdysvalmis.

Eipä oo pahemmin minullakaan. Mutta silti sekstaillaan n. joka toinen päivä.

Perusvoide Aqualan käy hyvin luikasteena. Ei ole niin inhottavakaan ja mies ei tiedä että käyttää jotain "liukastetta"..

Yhteistyössä