Miksi mies taas suuttui...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Iippa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei olekaan. Mutta monessa perheessä se on tuota, ja usein molemmilla on ongelma. Toinen on liian arka ja toinen liian hyökkäävä.

Ideaalitapauksessa molemmat pystyvät kouluttamaan toisiaan rohkeiksi ja rennoiksi, jos tahtoa riittää. Se toinen vaihtoehto onkin sitten ankeampi.

Meillä menee juuri niin, että mies on hyökkäävä ja mä varpaillani. Mutta en mä arka ole. Oon vaan huomannut, että jos yritän puolustautua, niin asiat menee entistä enemmän solmuun. Siksi yrittää välttää niitä tilanteita kokonaan. Ei vaan jaksa riidellä.

[QUOTE="vieras";26588412]Meillä menee juuri niin, että mies on hyökkäävä ja mä varpaillani. Mutta en mä arka ole. Oon vaan huomannut, että jos yritän puolustautua, niin asiat menee entistä enemmän solmuun. Siksi yrittää välttää niitä tilanteita kokonaan. Ei vaan jaksa riidellä.[/QUOTE]

meillä samanlaista.. etkö sä sitten tunne itseäs jotenkin alistetuksi jos sun pitää olla aina varpaillasi?? mä ainakin tunnen itseni hirveän alistetuksi...

Meillä on kans juuri niin, että asiat menee aina pahemmaksi, kun yritän puolustautua ja selittää, että "en tarkoittanut sitä noin ja noin, vaan tarkoitin että...ymmärsit väärin." Vastaus on yleensä aina sama "kai mä nyt kuulen, mitä sä puhut! pidäksä mua ihan idioottina? Olis pitänyt taas nauhoittaa tääkin keskustelu niin kuulisit itte, miltä kuulostat" Tai sitten "mennään tonne kaupungille ja kysytään vastaantulijoilta mitä mieltä ne on tosta, varmaan ne on mun kanssa sama mieltä, että vittuilit (tms)"

Ei jumalauta mitä naisten ylianalysointia koko ketju täynnä. Vetää sanattomaksi vaikka tietääkin että on naisille tyypillistä. Pelottavaa silti kun kaikki pienetkin sanomiset ja tekemiset voidaan tulkita naisten toimesta vaikka miten ja vetää käsittämättömän pitkälle vietyjä johtopäätöksiä.

[QUOTE="Mies";26588490]Ei jumalauta mitä naisten ylianalysointia koko ketju täynnä. Vetää sanattomaksi vaikka tietääkin että on naisille tyypillistä. Pelottavaa silti kun kaikki pienetkin sanomiset ja tekemiset voidaan tulkita naisten toimesta vaikka miten ja vetää käsittämättömän pitkälle vietyjä johtopäätöksiä.[/QUOTE]

No tässä nyt oli kyse siitä, että jotkut MIEHET vetävät niitä johtopäätöksiä silloinkin, kun siihen ei ole mitään aihetta.

En sanoisi, että kyse on pienistä sanomisista ja tekemisistä jos tässä on nimenomaan keskusteltu siitä, kuinka se MIES vetää kilarit aiheettomasti jostain olemattomien rivien välistä luetusta jutusta tai kuulemastaan äänensävystä, jota ei pitänyt sanojan mielestä edes olla.

" ok, koska me sit nähtäis " Jos tämä oli suora tekstiviestin muoto niin arvostelu tuo on....

Jätä nyt hetkeksi kyselemättä koska näette ja anna miehen ottaa yhteyttä. Siinä sitten huomaat että kauanko kestää ja onko mies oikeasti kiinnostunut.

Mun mielestä tässä on selvät merkit siitä, että mies haluaa pois suhteesta. Hakee riitaa joka asiassa, että on helpompi perustella ero itselle ja toiselle. Ja ainaiset ylityöt ja treenit ja marttyyrimainen suuttuminen, kun niistä edes vähän kysytään, kuulostaa siltä että kyseessä ei ole se mitä sanotaan, vaan on toinen nainen jo kierroksissa.

[QUOTE="Iippa";26588374]No eihän sen tietysti niin pitäisi olla. Ja se on hirveen ahdistavaa. Mies ei kuitenkaan ole tällä hetkellä yhtään oma itsensä, en vain ymmärrä, että miksi se nyt ottaa kaiken sanomani haudanvakavasti ja suuttuu mitättömistä asioista. Ei se aina ole ollut tällaista. En voi edes vitsailla juuri mistään, kun se suuttuu, kun luuli, että olin tosissani. Ei auta selittelyt perään...[/QUOTE]
Minulla oli töissä hyvin stressaava ajanjakso (ylennys ja sen tuomat haasteet ja vastuut) ja heijastui kotona niin, että ymmärsin tosiaan kaiken ihan väärin mitä mies sanoi, vaikka olisi heittänyt ihan samaa juttua kuin ennenkin. Ja ehkä se oli helpompi olla miehelle "suora" ja ärähtääkin joskus ja tulkita väärin, kun töissä tosiaan antoi kaiken ja vielä sen päälle ja se purkautui sitten kotiin.

kyllä mustakin toi "koska me sit nähtäis" oli vittuilua :O mut mä oonkin ihan ku sun miehes. ja toisaalta ite harrastan myös tommosia "koska sul on aikaa mulle" -vonkaamisia.

oletko sä aina se, joka ehdottaa tapaamisia? anna miehenkin joskus ehdottaa. anna sen ees kuvitella joskus, että oli sen idea treffata joku kerta. rupeet nyt itekin vähä harrastamaan ja hankit omaa elämää!

Jos nyt yhtään lohduttaa, niin meilläkin on ollut ton tapasta pikkuasuasta suuttumista. Ehkä toi sana "sit" laukaisi miehessäsi sen suuttumuksen ja miehesi koko huonoa omaatuntoa asiasta.

Hmm, ehkä ihan hyvä että asutte vielä eri osoitteissa? :D Tuollaisten kilahtamisten jälkeen pitäisin itse ainakin taukoa yhteydenotossa, mies ottaa sitten kun on aikaa.. Samaa ajattelin kuin muutkin, että ei ehkä enää halua jatkaa suhdetta ja saa sinua syyttelemällä hyvän tekosyyn eroon. Eli siinäkin mielessä hyvä odottaa että mies ottaa yhteyttä, saa itse päättää suhteen kunnolla ilman tekosyitä..

Miten teidän suhde voi toimia mitenkään hyvin, jos tuo on miehelle ihan tyypillistä käytöstä että ymmärtää väärin ja sinä pelkäät sanoa mitään tai korjata väärinymmärryksiä?

Ei se mikään narsisti ole, vaan tuo on ihan tyypillistä ja normaalia käytöstä. Mies haluaa lopettaa suhteenne, mutta monen muun vellihousun tavoin, ei saa sitä itse tehtyä. Näin ollen purkaa turhautumista ja vittuuntumista sinuun niin kauan, kunnes itse kyllästyt, ja lopetat suhteen. Sen jälkeen mies voi kerjätä seuraavat 6kk sääliseksiä baarista itkemällä naisille, kuinka kylmästi sinä päätit suhteenne.

[QUOTE="aamuvirkku";26588931]kyllä mustakin toi "koska me sit nähtäis" oli vittuilua :O mut mä oonkin ihan ku sun miehes. ja toisaalta ite harrastan myös tommosia "koska sul on aikaa mulle" -vonkaamisia.

oletko sä aina se, joka ehdottaa tapaamisia? anna miehenkin joskus ehdottaa. anna sen ees kuvitella joskus, että oli sen idea treffata joku kerta. rupeet nyt itekin vähä harrastamaan ja hankit omaa elämää![/QUOTE]

Mitä ihmettä? Olen ammattiloukkaantuja, mitä tulee ihmisten sanomisiin. Mutta en edes minä osaisi ottaa tuota viestiä tai "sit" -sanaa vittuiluna. Miten rivien välistä pitää lukea, jotta noin suorasta kysymyksestä löytää piiloviestin?

Miksi naisten pitäisi aina taipua olemaan saalis, jota joku heikkoitsetuntoinen saa leikisti saalistaa? Suosittelen aloittajalle siirtämään nykyisen suhteen pelkäksi kaverisuhteeksi ja etsimään itselleen paremmalla itsetunnolla varustetun ja vähemmän akkamaisen miehen.

Treenaako paljonkin? Punttisaleilla liikkuu ties minkä sorttisia mömmöjä, jotka vaikuttavat juurikin niin, että tulee ärtyiseksi. Kannattaa ottaa selville. Doping ei ole vain huippu-urheilijoiden juttu.

Treenaa, vetää mömmöjä?, suuttuu pienestäkin ja on työnarkomaani. Hmmm... eipä moinen mies kiinnostaisi. En jaksaisi todellakaan peesailla vieressä ja miettiä, että mitä nyt taas sanoin tai alkaisin varoa sanojani. Tee omia juttuja, lähde reissulle tms. ja jätä ukko omaan arvoonsa. Olet paremman miehen arvoinen, ei tuollaisella mitään tee!!

"kunhan arvailen", sun kirjoituksessa tuntui olevan totuuden siementä. Tämä tilanne on tuttua myös minulle. Todennäköisesti itsetunnossa on jotain ongelmaa, jos tuntee loukatuksi noin herkästi. Ehkä tuntee/pelkää jäävänsä alakynteen parisuhteessa ja että toinen haluaa jyrätä. "No mene sit salille, jos et mun luo haluu tulla" - Noin mies on voinu tuon viestin tulkita.

Ymmärrän AP:tä, on hirveen hankalaa tollaisen ihmisen kanssa keskustella, mut ehkä sun kannattas jotenkin kohottaa sen itsetuntoa. Kehu vaikka, miten salilla käynti on tehny hyvää kumppanis kropalle.

No noinhan se sen ymmärsi, kuten Karju sanoi. En vaan käsitä, miten sen voi ymmärtää noin.

Mieheni treenaa mahdollisuuksien mukaan, eikä varmasti vedä mömmöjä. Treenaan myös itse useita kertoja viikossa, en todellakaan istu kotona odottamassa, että koska näemme. Ehdotamme molemmat ihan yhtä lailla tapaamisia, ei se ole vain minun harteillani.

Molemmat olemme joutuneet tinkimään omista harrastuksistamme vähän siksi, että voisimme nähdä useammin. Ehkä tämä onkin alkanut vaivaamaan miestä. En kuitenkaan ole koskaan häntä pyytänyt jättämään treenejä väliin takiani.

Mies tekee ylitöitä koska on sellaisessa ammatissa, että on pakko. Ei sieltä voi lähteä pois jos työt on vielä kesken. Olen myös itse samassa ammatissa, joten tiedän kyllä totuuden siitä.

Voihan sillä tietysti olla toinen, mutta on se sitten kyllä nähnyt hirvittävän vaivan sen peittelemiseen jos näin on.